دوربین وان‌پلاس ۶T امتیاز فوق‌العاده‌ای در DxOMark کسب کرد

OnePlus-6T-1 دوربین وان‌پلاس 6T امتیاز فوق‌العاده‌ای در DxOMark کسب کرد

اگر اهل دنیای فناوری و خصوصا دنیای موبایل باشید، قاعدتا باید بدانید که DxOMark چیست. این موسسه معتبرترین مرجع برای سنجش توانایی‌های دوربین گوشی‌های هوشمند، سنسورها و لنزهای مختلف بوده و نتایج بررسی‌های آن، یک ملاک و معیار معتبر برای تمامی کمپانی‌ها از جمله تولیدکنندگان اسمارت‌فون‌ها است. کارشناسان این موسسه به تازگی دوربین گوشی وان‌پلاس 6T را مورد بررسی قرار داده و نتیجه آزمایشات خود را بر روی وب‌سایت این شرکت قرار دادند که نشان می‌دهد دوربین این پرچمدار چینی بسیار توانمند است. همراه آی‌تی‌رسان باشید.

OnePlus-6T-3-1 دوربین وان‌پلاس 6T امتیاز فوق‌العاده‌ای در DxOMark کسب کرد

گوشی وان‌پلاس 6T از دوربین دوگانه‌ای بهره می‌برد که پیکربندی آن مشابه با دوربین گوشی برادرش وان‌پلاس 6 است؛ یک نمونه 16 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی و یک ماژول 20 مگاپیکسلی به عنوان دوربین کمکی. سنسور اصلی این مجموعه اندازه‌ای برابر با 1/2.55 اینچ داشته و در مقابل آن یک دیافراگم با ضریب گشودگی f/1.7 قرار گرفته است. ضمن آن‌که این دوربین از وجود لرزه‌گیر اپتیکال تصویر یا همان OIS نیز سود می‌برد. این در حالی است که دوربین دوم علی‌رغم برخورداری از دیافراگمی با همان ضریب گشودگی، سنسوری کوچک‌تر با اندازه 1/2.8 اینچ دارد. فاصله کانونی لنزهای این دو دوربین نیز برابر با 25 میلی‌متر است. با توجه به این پیکربندی دوربین، گوشی وان‌پلاس 6T توانسته در بنچمارک DxOMark امتیاز بسیار خوب 98 را کسب کند. در ادامه خواهیم گفت که این امتیاز چگونه به دست آمده است.

امتیاز بخش عکس‌برداری: 101

امتیاز گوشی وان‌پلاس 6T در بخش عکس‌برداری بسیار عالی ارزیابی می‌شود. کارشناسان DxOMark اعتقاد دارند تصاویر ثبت شده با دوربین این پرچمدار چینی دارای دامنه دینامیکی گسترده‌ای بوده و این دوربین علاوه بر ثبت بسیار خوب رنگ‌ها، جزئیات تصاویر را تقریبا در تمام شرایط عکس‌برداری به خوبی حفظ می‌کند. هم‌چنین باید به فوکوس خودکار سریع و دقیق این گوشی نیز اشاره کرد که یکی از نقاط قوت آن بوده است. عملکرد دوربین وان‌پلاس 6T برای نمایش رنگ پوست در هنگام استفاده از فلاش بسیار عالی بوده و تصاویر ثبت شده در حالت بوکه نیز نتایج خیره‌کننده‌ای داشته است. با این حال اشکالاتی نظیر فقدان قابلیت زوم اپتیکال، وجود اندکی نویز در تصاویری که در شرایط نوری ضعیف ثبت شدند و مصنوعی شدن تصویر در برخی صحنه‌ها مانع از کسب امتیاز بیش‌تر توسط این دستگاه شده است.

Oneplus-6T-DxOMark-Score دوربین وان‌پلاس 6T امتیاز فوق‌العاده‌ای در DxOMark کسب کرد
جزئیات امتیاز دوربین گوشی وان‌پلاس 6T در بنچمارک DxOMark

امتیاز بخش فیلم‌برداری: 91

امتیاز دوربین این دستگاه در بخش فیلم برداری نیز بسیار خوب بوده و پیشرفت قابل ذکری را نسبت به امتیاز دوربین گوشی وان‌پلاس 6 در همین بخش (امتیاز 87) نشان می‌دهد. در حالت پیش فرض، دوربین این هندست ویدیوها را در کیفیت 1080p یا همان فول اچ‌دی و با نرخ 30 فریم بر ثانیه ضبط می‌کند. در چنین شرایطی، ویدیوهای دوربین پرچمدار وان‌پلاس دارای روشنایی بسیار خوب، دامنه دینامیکی گسترده، رنگ‌های جذاب، تعادل سفیدی دقیق و سطح بسیار بالایی از جزئیات هستند.

به علاوه، فوکوس خودکار هنگام ضبط ویدیوها با سرعت و دقت بالایی انجام شده و سیستم تثبیت‌کننده تصویر نیز جهت خنثی کردن حرکات دست و یا هر لرزش مشکل‌ساز دیگر کاملا موثر عمل می‌کند. با این حال، وجود مشکلاتی نظیر بافت ضعیف ویدیوها، نویز بالا (خصوصا در شرایط نوری ضعیف و محیط‌های داخلی) و مصنوعی شدن مناطقی از کادر مانند کناره‌هایی که نویز بالایی دارند، باعث شده که کمی از امتیاز دوربین وان‌پلاس 6T در این بخش کاسته شود. برای مشاهده بررسی کامل دوربین این گوشی می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

نوشته دوربین وان‌پلاس 6T امتیاز فوق‌العاده‌ای در DxOMark کسب کرد اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.