دوربین گلکسی S7 با فناوری جدیدی عرضه می‌شود

 

روز گذشته خبری مبنی بر تصمیم سامسونگ برای استفاده از لنزهای پر قدرت سونی جهت دوربین آخرین پرچم‌دارش یعنی اس 7 منتشر شد. سنسوری که هم اکنون بر روی سه گانه Z5 قرار گرفته و بی‌شک یکی از بهترین دوربین‌های حال حاضر استفاده شده بر روی اسمارت فون‌ها محسوب می‌شود؛ اما این موضوع هنوز قطعی نشده و سامسونگ نتوانسته است تصمیمی قطعی برای پرچم‌دار جدیدش بگیرد.

Samsung-Galaxy-S6-Edge-Plus-13-640x359

اما اینبار خبری منتشر شده است که شاید هواداران سامسونگ را خوشحال کند. در جدیدترین پست وب‌سایت Weibo که معمولا موارد درست و معتبری را منتشر می‌کند، آمده است که سامسونگ به جز سنسور سونی و ایزوسل، استراتژی دیگری را نیز برای اس 7 در نظر دارد. در واقع سامسونگ در نظر دارد تا به جای اینکه همانند یک مسابقه تنها به افزایش قدرت مگاپیکسل فکر کند و بخواهد به جای دوربین 16 مگاپیکسلی اس 6 به سراغ یک نمونه 20 مگاپیکسلی برود، از یک دوربین با مگاپیکسل کمتر و لنز بزرگ‌تر بهره گیرد!

اگر این شایعه درست باشد، باید به سامسونگ به خاطر این تصمیم تبریک گفت و او را تحسین نمود. این انتخاب یعنی سنسورهای بزرگ‌تر همراه با وضوح کمتر یعنی پیکسل‌های بزرگ‌تر و یا فضایی بیشتر بین پیکسل‌ها که باعث می‌شود نور بیشتر همراه با تداخل و انحراف کمتر جذب و وارد شود.

در واقع این منبع خبری اشاره کرده که سامسونگ در نظر دارد تا از یک دوربین 12 مگاپیکسلی با سایز سنسور 1/2” استفاده کند. این موضوع بدان معنی است که هر پیکسل به تنهایی بزرگ‌تر از 1.12 میکرون نقطه نسبت به سنسور دوربین‌های 16 یا 20 مگاپیکسلی است. پیش از این گوگل از همین رویکرد برای نکسوس‌های جدیدش یعنی 5X و 6P بهره برده بود. استفاده از یک دوربین 12 مگاپیکسلی با سنسوری 1/2.3 اینچی حرکتی بود که گوگل برای نکسوس‌های جدیدش در پیش گرفته بود و البته نتیجه آن نیز بسیار خوب و لذت بخش بود.

این منبع مدعی شده است که سنسورهای جدید سامسونگ قرار است به تولید انبوه برسد و نهایتا گلکسی اس 7 به عنوان یکی از پرچم‌داران روز بازار از آن‌ها استفاده کند. تاکنون معتبرترین شایعات در خصوص دوربین اس 7 آن بوده است که این کمپانی از یک نمونه 20 مگاپیکسلی بر روی این کهکشان جدید استفاده خواهد کرد و دیگر اخبار در مورد عرضه این گوشی با سنسورهای مختلف دوربین هنوز تایید نشده است. همچنین سنسور بزرگ و ویژه این دوربین 12 مگاپیکسلی با فناوری Dual-PD یا دو دیود نوری عرضه می‌شود. هنوز معلوم نیست که آخرین کهکشان سامسونگ چه دوربینی دارد! موضوعی که بسیار جذاب شده است.

نوشته دوربین گلکسی S7 با فناوری جدیدی عرضه می‌شود اولین بار در -آی‌تی‌رسان پدیدار شد.