دونالد ترامپ: پیش به سوی گفتگو با غول‌های سیلیکون ولی

دونالد ترامپ: پیش به سوی گفتگو با غول‌های سیلیکون ولی

رئیس جمهور بعدی ایالات متحده آمریکا، دونالد ترامپ، قرار است در هفته جاری با رهبران تکنولوژی کشور آمریکا در شهر نیویورک دیداری داشته باشد و در مورد تولیدات غول‌های سیلیکون ولی نکاتی را خاطر نشان کند. در ادامه با تکرا همراه باشید تا نگاهی به نقطه نظر ترامپ در مورد شرکت‌های آمریکایی چون اپل، آمازون، مایکروسافت و … داشته باشیم.

دونالد ترامپ قرار است در حدود دو ماه آینده قدرت را از باراک اوباما دریافت کند و به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا این کشور را به گفته خود به اقتصادی قدرتمند و ثروتمند تبدیل کند. یکی از نکاتی که دونالد ترامپ در مصاحبه‌های مطبوعاتی خود به آن اشاره کرده است، قدرت صنعت تکنولوژی و بومی سازی این حوزه بزرگ و تاثیر گذار است. در واقع ترامپ خواستار آن است شرکت‌هایی چون اپل محصولات خود را به جای تولید در چین، در خاک کشور آمریکا تولید کنند؛ اما این حرکت اقتصادی که قطعا رویش اقتصادی زیادی برای آمریکا در پی خواهد داشت، چندان آسان نیست و نیازمند هزینه بسیار بالایی است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور بعدی ایلات متحده آمریکا قرار است با بزرگان تکنولوژی این کشور صحبتی داشته باشد و از آنها بخواهد کمکی در شکوفایی اقتصاد بکنند.

ترامپ در هفته جاری در نیویورک میزبان تیم کوک (مدیر شرکت اپل)، لری پیج (مدیر عامل آلفابت)، ساتیا نادلا (مدیر عامل مایکروسافت) و مدیران شرکت‌های بزرگی از جمله اینتل، سیسکو، اوارکل، آمازون، فیسبوک و IBM خواهد بود. شرکت‌های تکنولوژی آمریکایی تاثیر بسیار زیادی بر روی اقتصاد و صنعت تکنولوژی دارند و تصمیم گیری‌های آنها یعنی موافقت یا عدم موافقت با سیاست‌های ترامپ می‌تواند ارزش سهام آنها را کاهش یا افزایش دهد.

در هر صورت دونالد ترامپ در حال حاضر خواستار گفتگو با غول‌های سیلیکون ولی برای تولید شرکت‌های آمریکایی در خاک این کشور است تا افراد بیشتری به سر کار بروند و اقتصاد وضع بهتری پیدا کند و در عوض به آنها کاهش یا عدم پرداخت هر گونه مالیاتی را پیشنهاد خواهد داد.

فعلا باید و منتظر بود شرکت‌های آمریکایی چه تصمیمی در قبال صحبت‌ها و پیشنهادات رئیس جمهور آینده آمریکا خواهند گرفت و مخصوصا اپل آیا موافقت خواهد کرد که مونتاژ و اسمبل محصولاتش را در چین خاتمه دهد و در آمریکا این فرایند بزرگ را ادامه دهد؟ آیا روزی شاهد جمله designed by apple in california assembled in usa در قاب پشتی محصولات شرکت اپل، غول تکنولوژی دنیا خواهیم بود؟

نظر شما چیست؟ آیا ترامپ با این کار صنعت تکنولوژی آمریکا را فلج می‌کند یا به آن سر و سامانی می‌دهد؟

.

منبع: iclarified

نوشته دونالد ترامپ: پیش به سوی گفتگو با غول‌های سیلیکون ولی اولین بار در تکرا - اخبار روز تکنولوژی پدیدار شد.