دو خواسته رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای از دولت

ICTna- رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با اشاره به موقعیت خاصی که بر اثر فراگیری بحران کرونا در کشور پیش آمده است، گفت: ما دو خواسته مشخص از دولت داریم.
 
Asnaashari.jpg
به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، محمدباقر اثنی عشری در مراسم روز جهانی ارتباطات که به صورت آنلاین برگزار شد، افزود: در حوزه ما حدود 83 درصد شاغلان در شرکت‌های کوچک و متوسط مشغول به کار هستند که به شدت در مقابل بحران آسیب پذیرند و دولت پیش از اینکه شرکت ها هیچ گونه دریافتی از کارفرمایان خود داشته باشند، تمام مطالبات خود شامل مالیات و عوارض و غیره را وصول می کند.
 
او با اشاره به اینکه تاب آوری این شرکت ها پایین است، گفت: انتظار داریم در دولت تسهیلاتی برای این شرکت‌ها در نظر گرفته شود چراکه اگر این شرکت ها از بین بروند بخش مهمی از سرمایه های انسانی از کشور خارج می شوند.
به گفته اثنی عشری، وام هایی که وعده داده شده بخش بسیار کمی از آن محقق شده اما ما راه حل هایی پیشنهاد دادیم و خواستیم دولت به جای وام، حق بیمه شرکت ها را پرداخت کند.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای اظهار داشت: شبکه را با همین تجهیزات از داخل و خارج تا این زمان پایدار نگه داشتیم اما این شبکه به توسعه نیاز دارد و با جلساتی که داشتیم، در بخش سخت افزاری نیاز به واردات داریم. 
او از مکاتبات این سازمان با نهادهای مختلف برای رفع مشکلات خبر داد و از اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور که در این مراسم حضور داشت تا دستورات لازم برای اجرای سریع تر نیازمندی های این حوزه را صادر کند.
اثنی عشری با اشاره به اینکه همه نیازهای کشور را در این حوزه بخش خصوصی تامین کرده و هیچ وقت نیازی بی پاسخ نمانده، افزود: در این میان به ندرت از ارز دولتی استفاده کردیم اما مشکلاتی که در تخصیص ارز ایجاد شده، با نرخی که IT توسعه می یابد و با محدودیت هایی که وجود دارد، در آینده با کمبود و بحران مواجه خواهیم شد.
او گفت: اکنون مشکل ما در بانک مرکزی و نحوه تخصیص ارز است. انتقال پول و تخصیص ارز اکنون با مشکل مواجه شده و ما هم به دنبال سهمیه‌بندی نیستیم، بلکه اعتقاد داریم سهمیه‌بندی فساد به دنبال دارد.
اثنی عشری خطاب به معاون رئیس جمهور افزود: انتظار داریم فضایی ایجاد شود که نیازهای بازار را در شرایط امن تامین کنیم، در غیر این صورت تامین تجهیزات به دشواری صورت خواهد گرفت و زیرساخت‌های ارتباطی کشور با تهدید مواجه می شوند و با شناختی که از شما داریم، امیدواریم فرصت های بیشتری در اختیار بخش ICT قرار بگیرد.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در مراسم آنلاین روز جهانی ارتباطات با حضور وزیر ارتباطات و معاون اول رئیس جمهوری از دولت خواست تا روند تخصیص ارز به فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را شفاف کنند و با حل مشکلات در این زمینه به روند واردات کالا در این بخش کمک کنند.
او با اشاره به اینکه در ابتدای سال وزارت صمت کالاهایی که فقط دو شرکت در دنیا تولید می کنند را به اسم تولید داخل ممنوع کردند، گفت: این شبکه نیاز به توسعه و جایگزینی دارد. مردم کابل، روتر، تبلت و لپ تاپ می خواهند. پشت تصمیم وزارت صمت منطقی نبود و این تصمیم خطای انسانی بود اما تکرار آن می تواند به صنعت لطمه بزند.