دیدار مدیر عامل اپل با مقامات رگولاتوری چین

 
تیم کوک مدیرعامل اپل به دیدار مقامات رگولاتوری چین رفته تا با آنها بر سر موضوعاتی همچون گسترش سرمایه گذاری های این شرکت در چین بحث و تبادل نظر کند.
 
 به نقل از آسین ایج، تیم کوک پنج شنبه گذشته در شهر پکن به دیدار شیائو یاکینگ رئیس رگولاتوری چین رفت تا در مورد فعالیت های این شرکت در یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین کشورهای جهان بحث و تبادل نظر کند.
 
اپل برای تضمین تداوم فعالیت خود در کشور چین، همکاری کاملی با رگولاتوری این کشور دارد و هفته گذشته به درخواست چین یک برنامه را از فروشگاه آنلاین خود حذف کرد که به معترضان هنگ کنگی امکان می داد موقعیت نیروهای پلیس چین را گزارش کرده و به اشتراک بگذارند.
 
برنامه یادشده HKmap.live نام داشت و اپل علت حذف آن را سوءاستفاده معترضان از آن برای هدف قرار دادن پلیس و گسترش خشونت اعلام کرد. تیم کوک در دفاع از این تصمیم تصریح کرد اقدام مذکور به بهترین نحو از حقوق کاربران اپل محافظت می کند.
 
مدیرعامل اپل علاوه بر موضوع سرمایه گذاری در چین، مسائل دیگری را نیز در این دیدار مانند نحوه حفاظت از حقوق مشتریان و انجام مسئولیت های اجتماعی این شرکت مطرح کرده است، اما در مورد محتوای مذاکرات توضیح بیشتری ارائه نکرده است.