رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد: رشد ۷۲ درصدی بودجه پارک‌های علم و فناوری

رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد در لایحه بودجه سال ۹۸ اعتبار مورد نظر برای پارکهای علم و فناوری ۷۲ درصد رشد یافته است.
 
محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری پردیس با اشاره به اینکه منابع بودجه سال ۹۸، ۴۰۷ هزار میلیارد تومان است گفت: «بعد از امور اجتماعی و رفاهی بالاترین بودجه در نظر گرفته شده برای بخش آموزش و پژوهش است که رقم بودجه آن بالغ بر ۷۵ هزار میلیارد تومان است.»
 
رییس سازمان برنامه و بودجه در ادامه افزود: «با توجه به شرایط حاصل از تحریم و محدودیت صادرات نفت، رشد بودجه ما برای سال آینده محدود است اما با این حال برای پارک‌های علم و فناوری رشد اعتباری بالغ بر ۷۲ درصدی داده‌ایم.»
 
نوبخت همچنین از توافق سازمان برنامه و بودجه با معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری خبر داد که بر مبنای آن پارک‌هایی که رشد آنها بیشتر از ظرفیت آن‌هاست از محدودیت فعالیتهایشان در سال آتی کاسته شود یا حداقل با پشتیبانی لازم موانع پیش‌روی آنها از بین برود. به گفته او آثار این حمایت‌ها را چندین برابر در اقتصاد کشور خواهیم دید.
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه زیر ساخت و سخت‌افزارها در چهار سال گذشته به اندازه کافی توسعه یافته‌اند ادامه داد: «اینها در عرصه رقابت جهانی کافی نیستند. باید اقتصاد خود را در برابر تحریم‌ها مقاوم کنیم و راه آن توسعه اقتصاد دانش بنیان و مردمی است. چنانچه حمایت بخش مردمی از اقتصاد دانش بنیان نیز تاکنون بیش از ۱۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.»