رئیس سازمان نصر تهران: سامانه پایش فضای کسب‌وکار فاوا راه‌اندازی خواهد شد

 
 رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در مجمع عمومی عادی این سازمان با تاکید بر ضرورت ساماندهی بازار فناوری اطلاعات، از راه‌اندازی سامانه پایش فضای کسب‌وکار فاوا توسط این سازمان خبر داد.
 
محمدباقر اثنی عشری در این مجمع همچنین با اشاره به شرایط سخت اقتصادی حاصل از نوسانات ارز و تاثیر آن بر فعالان صنف فناوری اطلاعات، بر ضرورت هم‌اندیشی صنف تاکید کرد و گفت: «سازمان نصر نهاد مقتدری برای انجام مذاکره شده و به عنوان صنف وظیفه خود می‌داند تا وضعیت بازار فناوری اطلاعات را سامان دهد.»
 
 رضا کرمی، عضو هیات مدیره سازمان نصر تهران نیز با اشاره به اهمیت شفافیت در فضای کسب وکار  در مجمع عمومی این سازمان اعلام کرد: «سایت سامانه پایش فضای کسب‌وکار فاوا، اطلاعات مربوط به مناقصات، قراردادها و تسهیلات را به صورت شفاف اعلام خواهد کرد تا نیاز بسیاری از کسب‌وکارها به این اطلاعات را برطرف کند.» بنا بر گفته‌های کرمی، آماده‌سازی این سامانه در مراحل نهایی به سر می‌برد و به زودی در دسترس عموم خواهد بود.
 
در ادامه این مراسم امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، نیز با اشاره به فرصت نهفته در کاهش قمیت نفت برای رشد و توسعه سایر بخشهای اقتصاد کشور، در مورد محول شدن وظایف شورای عالی انفورماتیک به وزارت ارتباطات نیز گفت:«اجرایی کردن وظایف شورای عالی انفورماتیک بدون همکاری بخش خصوصی ممکن نیست در غیر این صورت گرفتار انحصارگرایی خواهیم شد.» ناظمی تصریح کرد که وزارت ارتباطات در این زمینه منتظر پیشنهاد سازمان نظام صنفی رایانه‌ای است.
 
همچنین علی آذرکار، دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در بخش ارائه گزارش عملکرد سازمان در سال گذشته از اضافه شدن ۱۰۰ عضو جدید (شاخه شرکت‌ها) در شش ماه اول سال جاری خبر داد و تاکید کرد: «ماهانه حدود ۳۰ عضو جدید در شاخه شرکت‌ها به سازمان نصر تهران اضافه شده‌اند. این در حالی است که تعداد اعضای شاخه فروشگاهی همچنان پایین مانده است.» به گفته آذرکار مشارکت در ایجاد دبیرخانه ارزی و تشکیل کمیسیون‌های تخصصی، موضوعی و تعامل با ذی‌نفعان حوزه از مهم‌ترین اقدامات و فعالیت‌های سازمان در ماه‌های گذشته بوده است.
 
‏در ادامه شهاب جوانمردی، عضو هیات مدیره سازمان نصر تهران با یادآوری شرایط اقتصادی کشور و تاثیر منفی آن بر بازیگران صنف، خواهان افزایش ۲۰ درصدی حق عضویت اشخاص حقوقی این سازمان شد. این پیشنهاد با رای اکثریت حاضران در مجمع به تصویب رسید.
 
در بخش پایانی مجمع عمومی عادی سازمان نصر تهران، حسین اسلامی از گروه داده‌پردازی بانک پارسیان و عبدالرضا زندیه وکیلی از گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات کاریان به اتفاق آرای حاضران در مجمع، به ترتیب به عنوان بازرس اصلی و بازرس علی البدل سازمان انتخاب شدند.