راهنمای کامل حل مشکل کار نکردن تنظیمات در ویندوز ۱۰

حل مشکل تنظیمات در ویندوز 10

وقتی که نیاز داریم تا تغییراتی روی ویندوز ۱۰ اعمال کنیم، مستقیما به بخش تنظیمات می رویم. اما اگر روزی متوجه شوید که اپلیکیشن تنظیمات ویندوز ۱۰ کار نمی کند باید چکار کنیم؟ در این مقاله ما چند راهکار به شما ارائه می کنیم تا بتوانید موفق به حل مشکل کار نکردن تنظیمات ویندوز ۱۰ شوید.

یک راه حل ساده برای حل مشکل غیر فعال شدن تنظیمات در ویندوز ۱۰

گاهی اوقات روش هایی که مشکلات را حل می کنند، بسیار ساده هستند طوری که نمی توان باور کرد که این راه حل ها واقعا شدنی هستند.

اما شما نیز هر راه حل ساده ای که با کمک آن توانستید مشکلات تان را حل کنید با دیگران به اشتراک بگذارید. برای مثال این راه حل ساده توسط یکی از کاربران ما ارائه شده است که واقعا خوب عمل می کند. توصیه می کنم برای شروع این کار را انجام دهید.

  1. ابتدا روی دکمه استارت کلیک کنید
  2. روی آیکون تنظیمات راست کلیک کنید
  3. در ادامه گزینه More  را انتخاب کنید
  4. بعد App settings را انتخاب کنید

حل مشکل غیر فعال شدن تنظیمات در ویندوز 10

بعد در پنجره ای که مشاهده می کنید کمی به پایین اسکرول کنید تا به گزینه Reset  برسید. با کلیک کردن روی Reset  می توانید به راحتی تنظیمات را به حالت اولیه برگردانید و از اپلیکیشن تنظیمات مجددا استفاده کنید

 

روش دیگر برای باز کردن تنظیمات ویندوز ۱۰

روش دیگری که کمک می کند بتوانید اپلیکیشن تنظیمات را باز کنید این است که، ابتدا کلید های ترکیبی Win + I  را بگیرید. با این کار باید اپلیکیشن Settings app باز شود.

روش دیگر ، می توانید بر روی نماد Action Center در نوار وظیفه (حباب گفتار در پایین سمت راست) کلیک کرده و سپس بر روی “All Settings” کلیک کنید.

 برای باز کردن تنظیمات ویندوز 10 

اگر این روش ها کار نمی کنند ، یا این که نمی توانید از طریق استارت وارد بخش تنظیمات سیستم خود شوید،  وقت آن است که کمی بیشتر درگیر این کار شوید …

 

نصب مجدد و رجیستر کردن Windows Apps

برنامه تنظیمات در ویندوز ۱۰ در شمار اپلیکیشن های رسمی خود ویندوز به حساب می آید ، بنابراین نصب مجدد آن (به همراه هر برنامه دیگر Windows 10) باید مشکلات شما را برطرف کند.

نصب مجدد و رجیستر کردن Windows Apps

برای انجام این کار ، PowerShell را باز کنید (فقط “powerhell” را در قسمت جستجوی منوی Start تایپ کنید ، سپس بر روی آن کلیک راست کرده و “Run as administrator” را کلیک کنید) و دستور زیر را وارد کنید:

با این کار همه برنامه های Windows مجدداً ثبت و نصب مجدد خواهند شد ، امیدوارم برنامه تنظیمات (و سایر موارد) به ترتیب کاری کامل قبلی خود برگردند.

 

SFC Scan را اجرا کنید

قبل از این که بخواهید تعمیرات دقیق و عمیق را انجام دهید، چند راهکار سر پایی وجود دارد که می توانید آن را انجام دهید.

هارد دیسک خود را برای بررسی خطاها اسکن کنید – به منوی استارت بروید و ، cmd تایپ کنید ، خط فرمان را باز کنید ، سپس sfc / scannow را تایپ کنید

اگر این کار با موفقیت انجام نشد لازم است که Windows Update Troubleshooter  را باز کنید و از این بخش تنظیمات و بهسازی ها را تنظیم کنید.

حل مشکل تنظیمات ویندوز 10

روال را طبق آن چه که خود ویندوز شما را بدان راهنمایی می کند دنبال کنید.

 

یک پروفایل کاربری جدید ویندوزی ایجاد کنید

اگر تنظیمات تا اینجا برای تان کار گر نبوده می توانید حالا با شروع تنظیمات دقیق تر، مشکل را بررسی کنید. ایجاد یک پروفایل جدید کاربری می تواند در بسیاری از مواقع راهگشا باشد.

برای این مورد می توانید به اپلیکیشن Settings  بروید و از آن جا یک account جدید ایجاد کنید. اگر از نسخه Windows 10 Pro استفاده می کنید می توانید آپشن Microsoft Common Console Document را هم تست کنید.

روی Start کلیک کنید و lusrmgr.msc را تایپ کنید. سپس در Common Console Document بر روی Users راست کلیک کنید و بعد add new user را انتخاب کنید.

سپس از طریق فهرست شروع یا Ctrl + Alt + Del اطلاعات جدید خود را وارد کنید و از حساب فعلی خود خارج شوید.

 

حل مشکل تنظیمات در نسخه Windows 10 Home Edition

اگر از نسخه  Windows 10 Home Edition استفاده می کنید سپس لازم است که از طریق خط فرمان کامند یک کاربر جدید را تعریف کنید.

بر روی Start  کلیک کنید و بعد cmd را تایپ کنید و بعد از خروجی روی گزینه Command Prompt راست کلیک کرده و گزینه Run as administrator کلیک کنید.

در Command Prompt دستور زیر را وارد کنید اما با نام کاربری و رمز عبوری که می خواهید برای حساب سرپرست جدید اطلاعات را وارد کنید.

net user newusername newpassword /add

حل مشکل تنظیمات ویندوز 10

در نهایت شما باید پیام “The command completed successfully” را مشاهده کنید تا به شما اطلاع دهد که حساب ایجاد شده است.

سپس به مسیر Control Panel -> User Accounts -> User Accounts -> Manage another account بروید.

حالا حساب جدیدی که ایجاد کرده اید را انتخاب کنید و Change the account type را برای آن در نظر گرفته و این گزینه را به حالت Administrator را انتخاب کنید.

در نهایت روی Change Account Type کلیک کنید.

حل مشکل تنظیمات ویندوز 10

با انجام این تنظیمات، کاربر جدیدی که ایجاد کرده اید حالا در نقش administrator واقع می شود.

از حساب فعلی خود خارج شوید و وارد حساب کاربری جدید شوید. به برنامه تنظیمات دسترسی پیدا کنید و اکنون باید کار کند.

 

روش انتقال از حساب کاربری قدیمی به حساب جدید

مرحله بعدی انتقال فایل های خود از حساب ویندوز قدیمی خود به نسخه جدید خود است.

در هارد دیسک سیستم  خود به File Explorer (جایی که ویندوز نصب شده است) بروید ، بر روی View (برگه) در بالای صفحه کلیک کنید ، سپس کادر “Hidden items” را تیک بزنید.

حل مشکل تنظیمات ویندوز 10

در File Explorer به حساب کاربری قدیمی خود بروید

C:/Users/ و نام کاربری قدیمی تان را جلوی users بنویسید

حل مشکل تنظیمات ویندوز 10

در ادامه روی دکمه Continue کلیک کنید و اطلاعات خود را وارد کنید. سپس تمام دیتاهای اکانت قبلی را به اکانت بعدی منتقل کنید.

حل مشکل تنظیمات ویندوز 10

در نهایت بعد از این که پوشه ها را منتقل کردید می توانید دقیقا مثل وقتی که در اکانت قبلی در حال کار کردن بودید در این مکان نیز به فعالیت خود ادامه دهید. البته یک تفاوت وجود دارد و آن هم این که حالا اپلیکیشن تنظیمات تان به خوبی کار می کند.

آیا در این باره راه حل دیگری به ذهن تان می رسد؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید

منبع 

نوشته راهنمای کامل حل مشکل کار نکردن تنظیمات در ویندوز ۱۰ اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.