راهنمای کپی کردن متن روی عکس با نرم افزار اسکرین شات اندرویدی فایرفاکس

نرم افزار اسکرین شات اندرویدی

گاهی اوقات عکس هایی از صفحه گوشی، از صفحه مانیتور و غیره مشاهده می کنیم که اصطلاحا به آن اسکرین شات می گوییم. این اسکرین شات ها می توانند از دو طریق گرفته شوند.

  1. نرم افزار اسکرین شات اندرویدی
  2. ابزار های خود گوشی هوشمند

البته برخی افزونه های مرورگرهای اندرویدی نیز مدعی اند که این کار را می کنند. آیا شما تجربه استفاده از این افزونه ها را داشته اید؟

 

لزوم داشتن نرم افزار اسکرین شات اندرویدی چیست؟

به هر حال شاید با خود بگویید که چه نیازی است وقتی که خود گوشی مان زحمت گرفتن اسکرین شات ها را بر دوش دارد، بخواهیم یک نرم افزار اجنبی دانلود کنیم!

ادعای درستی است اما، گاهی برنامه داخلی گوشی شما، اسکرین شات نمی گیرد و یا اختلالی به وجود می آید و یا موارد دیگر! بنابراین خوب است که همیشه یک نرم افزار اسکرین شات اندرویدی داشته باشید تا در لحظات خاص کمک تان کند. البته تمام ترفند های گرفتن اسکرین شات روی گوشی های هوشمند کمی به هم مشابه هستند اما گاهی تفاوت های اندکی وجود دارد که ممکن است شما را گیج کند.

از طرفی ScreenshotGo یک نرم افزار برای گرفتن عکس از صفحه گوشی به صورت اجنبی نیست! محصول فایرفاکس است که خودتان روزانه از آن استفاده می کنید.

 

برای استفاده از ScreenshotGo نیاز به نصب فایرفاکس داریم؟

هر چند که نرم افزار گرفتن عکس از صفحه یعنی ScreenshotGo، محصول فایرفاکس است اما این بدین معنی نیست که شما بخواهید برای استفاده از آن حتما مرورگرتان فایرفاکس باشد. بلکه می توانید از این نرم افزار به هر طریق که دوست دارید استفاده کنید.

برنامه اسکرین شات ScreenshotGo، یک نرم افزار اندرویدی مدیریت عکس است که به شما کمک می کند اسکرین شات های حرفه ای تری بگیرید.

 

شروع کار با نرم افزار ScreenshotGo برای گرفتن اسکرین شات از موبایل

خب حالا می خواهیم اولین گام را برای گرفتن اسکرین شات برداریم. باید اول ScreenshotGo را نصب کنید. هیچ جایی فعلا امن تر از گوگل پلی نیست اما اگر می خواهید ScreenshotGo را در مارکت های وطنی هم بجویید هیچ مانعی ندارد. به هر حال از طریق این لینک توسط گوگل پلی می توانید این نرم افزار را  دانلود کنید.

شیوه کار کردن با نرم افزار اسکرین شات اندرویدی فایرفاکس

بعد از این که این نرم افزار را دانلود کردید و نصب کردید این برنامه از شما درخواست مجوز دارد تا به کارت حافظه تان دسترسی داشته باشد. البته این دسترسی محدود به فولدر screenshot  می شود.

همچنین دسترسی دیگری لازم است. مثلا شما وقتی می خواهید، از صفحه اپلیکیشن دیگری عکس بگیرید، این برنامه از شما پیش از هر چیز درخواست این دارد که، مجوز دسترسی به صفحه اپلیکیشن ها را صادر کنید.

شیوه کار کردن با نرم افزار اسکرین شات اندرویدی فایرفاکس

بعد از اعمال این دسترسی ها نوبت کار با این نرم افزار گرفتن اسکرین شات اندرویدی می رسد.

 

نرم افزار گرفتن اسکرین شات اندرویدی چطور کار می کند؟

ScreenshotGo به صورت خودکار هر تصویری را که بر روی دستگاه ثبت می کند را ذخیره می کند. بعد از اینکه تصویر را ضبط کردید، یک پیام در بالای صفحه نمایش داده می شود که از شما می خواهد که اگر می خواهید به برنامه بروید و تصویر را به یک مجموعه مرتب کنید. شما می توانید این گزینه Ask to Sort را در تنظیمات غیرفعال کنید.

 

اجزای نرم افزار ScreenshotGo  چه چیزهایی هستند؟

وقتی که نرم افزار ScreenshotGo  را باز می کنید با چند چیز مواجه می شوید:

  1. ۵ عکس در بالای صفحه
  2. چند فولدر در پایین

۵ عکسی که در ابتدا مشاهده می کنید، ۵ اسکرین شات اخیری است که گرفته اید. البته همین جا باز می وانید این اسکرین شات ها را مشاهده کنید.

اما چند فولدر نیز در پایین وجود دارد. این فولدر ها برخی به صورت پیش فرض هستند و برخی هم، به احتمال زیاد دست ساز خودتان هستند.

با کمک این فولدر ها می توانید اسکرین شات های خود را تنظیم کنید و مرتب کنید و هر عکس را سر جای خود بگذارید.

وقتی که عکس های هر مجموعه را نگاه می کنید، با یک ردیف سه ستونه مواجه می شوید. شما می توانید هم زمان چند عکس را با هم انتخاب کنید.

شیوه کار کردن با نرم افزار اسکرین شات اندرویدی فایرفاکس

یک قابلیت عالی که این نرم افزار دارد این است که متن را به خوبی درک می کند. وقتی که شما عکسی می گیرید اما به متن آن عکس نیاز دارید می توانید به راحتی از امکان درک متن در آن استفاده کنید و آن متن ها را به طور کلی یا تکی، و به طور جداگانه، کپی کنید

 

آموزش تنظیمات نرم افزار ScreenshotGo  برای گرفتن عکس از صفحه اندروید

وقتی که به تنظیمات این نرم افزار وارد می شوید متوجه می شوید که سه گزینه برای تنظیمات پیش روی شما قرار گرفته است. اگر دوست دارید حریم خصوصی تان حفظ شود، اولین کاری که می کنید این است که توانایی ارسال و مبادله اطلاعات با Mozilla توسط این نرم افزار را غیر فعال کنید. برای این کار، گزینه سوم یعنی send usage data را غیر فعال کنید

آموزش تنظیمات نرم افزار ScreenshotGo  برای گرفتن عکس از صفحه اندروید

گزینه قبل تر، Ask to Sort است که قبلا درموردش صحبت کردیم. اگر بعد از هر اسکرین شات نیازی به مرتب سازی آن در فولدرهای خاص ندارید، Ask to Sort را غیر فعال کنید.

و اما گزینه بعدی Go button است که اگر دوست داشته باشید آن را فعال نگه می دارید.

 

Go button چیست؟

Go button یک دکمه کوچک آبی رنگ است که در بالای صفحه نرم افزار دیده می شود. وقتی که Go button فعال باشد، نیازی نیست که برای گرفتن اسکرین شات از دکمه های همیشگی پاور و ولوم استفاده کنید. با تپ کردن روی این دکمه، اسکرین شات گرفته می شود.

آموزش تنظیمات نرم افزار ScreenshotGo  برای گرفتن عکس از صفحه اندروید

همچنین این دکمه روی خود اسکرین شات ظاهر نمی شود. اما مزیت آن این است که علاوه بر این که دستتان را به کلید های خاص محدود نمی کند، به شما اجازه می دهد چند اسکرین شات پشت سر هم بدون زحمت بگیرید.

برای این که Go button فعال باشد، باید در تنظیمات آن را on کنید.

 

چطور از فهم متن در نرم افزار استفاده کنیم؟

همان طور که پش از این گفتیم، این برنامه اندرویدی قابلیت درک و فهم متن های روی عکس های گرفته شده را دارد.

برای استفاده از قابلیت درک متن، و حتی کپی و پیست کردن متن های روی عکس ها، اسکرین شات مورد نظر را باز کنید.

در پایین و سمت راست یک دکمه آبی رنگ نمایش داده می شود. روی آن کلیک کنید.

فهم متن در نرم افزار گرفتن اسکرین شات در اندروید

وقتی که روی این گزینه تپ می کنید، نرم افزار به طور اتوماتیک متن های روی عکس را تشخیص می دهد.

فهم متن در نرم افزار گرفتن اسکرین شات در اندروید

همانطور که مشاهده می کنید تمام متن ها را در حالت انتخاب آورده است.

بعد از این روی دکمه ای که در انتها نمایش داده اند، ضربه بزنید. در این جا شما می توانید هر متن را به طور مجزا ببینید و آن بخش دلخواه را انتخاب کنید:

فهم متن در نرم افزار گرفتن اسکرین شات در اندروید

بدین ترتیب می توانید از قابلیت های مختلف روی این نرم افزار استفاده کنید و کار خود را ساده تر کنید.

آیا برای این نرم افزار رقیب بهتری می شناسید؟ در بخش نظرات آن را بنویسید.

منبع

نوشته راهنمای کپی کردن متن روی عکس با نرم افزار اسکرین شات اندرویدی فایرفاکس اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.