ربات‌های هوشمند وارد سیستم‌های بانکی ایران می‌شوند

 
توسن و GSS می‌خواهند با همکاری یکدیگر ربات‌های هوشمند برپایه هوش مصنوعی را به حوزه کسب وکارهای بانکی وارد کنند.
 
به گزارش روابط عمومی توسن این دو شرکت به عنوان توسعه دهندگان راهکاری بانکی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در نظر دارند از ربات‌های هوشمندی که قابلیت تعامل با انسان‌ها را دارند به عنوان یکی از کانال‌های ارتباطی شبکه بانکی با مشتریانش استفاده کنند.
 
مدیر پروژه این طرح در خصوص چگونگی کارکرد آن برای شبکه بانکی گفت: «این پروژه که مسیر هوشمند (SMARTWAY) نام دارد یکی از شاخه‌های راهکار جامع Omni Channel فرایندی توسن و در جهت اتصال ماشین‌ها و ربات‌های هوشمند به موتور فرآیندی Omni channel توسن است.»
 
معین حسینی افزود: «این رویکرد موجب می شود تا مشتریان بانک از طریق ربات هوشمند بر پایه هوش مصنوعی در کنار سایر کانال‌های دیجیتالی که تاکنون در اختیار داشته‌اند امکان ارتباط فرایندی با سرویس‌های بانکی را به دست آورند.» طبق گفته او این پروژه تلاش می‌کند تا با استفاده از هوش مصنوعی برای اولین بار یک بازیگر ( اکتور) غیر انسان را در تعریف فرایندهای بانکی درگیر کند.
 
او در پاسخ به این سوال که آیا در استفاده از این ربات‌های هوشمند محدودیتی وجود دارد گفت: «از آنجا که این فرایندها به موتور طراحی فرایند TSB+ توسن متصل است، محدودیتی برای استفاده از این ربات در فرایندها و سرویس‌های مختلف بانکی وجود ندارد.»