رحمانی فضلی: چهارشنبه در شورای امنیت برای اتصال اینترنت موبایل بحث می‌کنیم [به‌روزرسانی]

وزیر کشور سه‌شنبه شب با حضور در برنامه‌ی نگاه یک شبکه‌ی اول سیما به ارائه‌ی توضیحاتی درخصوص حوادث اخیر کشور پرداخت که طی آن به مسئله‌ی اینترنت نیز اشاره کرد. 
 
عبدالرضا رحمانی فضلی شب گذشته میهمان برنامه‌ی نگاه یک شبکه‌ی اول سیما بود و طی این برنامه در خصوص حوادث اخیر کشور که پس از افزایش قیمت بنزین رخ داد، به ارائه توضیحاتی پرداخت. بخشی از سخنان وزیر کشور مربوط به اینترنت بود. همان‌طور که می‌دانید، از شنبه‌ی هفته‌ی گذشته و پس از آغاز اعتشاشات، ارتباط اینترنت بین‌الملل به‌صورت کامل قطع شد و کاربران فقط به سرویس‌ها و سایت‌های داخلی دسترسی داشتند. 
 
در حال حاضر با وجود وصل شدن اینترنت ثابت در بسیاری از نقاط کشور، هنوز اتصال سه استان به‌صورت کامل برقرار نشده و اینترنت موبایل نیز جز در ۹ تا ۱۰ استان در سایر نقاط کشور متصل نشده است. رحمانی فضلی در خصوص قطع اینترنت گفت:
 
با گسترش اغتشاش‌ها مجبور شدیم اینترنت را به‌صورت مقطعی و موضعی قطع کنیم. دستور دادیم نخست، محدود سازی شد و بعد، نتیجه گرفتیم که باید مسدود سازی شود. اهمیت اینترنت برای مردم و ضرر قطع شدن آن را می دانستیم، اما برای جلوگیری از ضرر بیشتر و حفظ امنیت کشور، این اقدام صورت گرفت.
 
رحمانی فضلی در سخنان خود به این موضوع اشاره کرد که در ابتدا دستور محدودسازی اینترنت صادر شد، اما در ادامه و با گسترش اغتشاش به سایر استان‌ها، تصمیم بر مسدودسازی کل اینترنت گرفته شد. رحمانی فضلی  با اشاره به مشکلات پیش‌آمده ناشی از قطع اینترنت گفت، این مسدودسازی به این معنی نیست که مسئولان اهمیت اینترنت یا مسائل مالی پیرامون آن را نمی‌دانند، بلکه به دلیل شرایط وقت و جلوگیری از وقوع مشکلات بیشتر این کار را انجام دادند تا هزینه بیشتری به کشور تحمیل نشود.
 
وزیر کشور با اشاره به اینکه اینترنت ثابت در تمام کشور وصل شده، تصمیم در خصوص وصل شدن اینترنت در کل کشور را نیز به جلسه‌ی شورای امنیت که قرار است امروز یعنی چهارشنبه برگزار شود، موکول کرد. رحمانی فضلی در این خصوص گفت:
 
چهارشنبه در جلسه شورای امنیت برای اتصال اینترنت موبایل بحث می‌کنیم. اینترنت ثابت در تمام کشور باز شده؛ اینترنت موبایل ده استان هم باز است و در جلسه شورای امنیت برای اتصال اینترنت موبایل بحث می‌کنیم. به تناسب اینکه اطمینان حاصل شود اینترنت موبایل نیز در تمام کشور وصل خواهد شد.
 
باید دید که آیا با گذشت بیش از ۱۰ روز از زمان قطع شدن اینترنت، شاهد اتصال اینترنت موبایل خواهیم بود یا خیر.
 
به‌روزرسانی:
 
پس از آنکه عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور شب گشته در جریان حضورش در برنامه‌ی نگاه یک شبکه‌ی اول از برگزاری جلسه‌ی شورای امنیت طی روز جاری خبر داد، حال مشخص شده که این جلسه عصر امروز برگزار خواهد شد. وزیر کشور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درخصوص برقراری اینترنت گوشی‌های همراه گفت:
 
امروز عصر جلسه شورای امنیت تشکیل و در این باره تصمیم گیری می‌شود.