ردمی K40 نخستین دستگاه مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون ۷۷۵G خواهد بود

بر اساس اعلام برخی منابع خبری در حال حاضر کمپانی شیائومی در تدارک عرضه سری جدیدی از اسمارت‌فون‌های خود تحت‌عنوان برند ردمی است. هندست‌های جدید عضوی از سری ردمی K40 به‌شمار خواهند رفت. با توجه به بعضی گمانه‌زنی‌ها رویداد معرفی این هندست‌ها در ماه دسامبر برگزار خواهد شد.

ردمی K40 نخستین دستگاه مجهز به تراشه آینده اسنپ‌دراگون 775G به‌شمار خواهد رفت

اسمارت‌فون‌های بسیار موفق سری ردمی K30 در اواخر سال گذشته معرفی شدند. این سری شامل مدل‌هایی بسیار متنوع در محدوده قیمتی کاملا مختلف بود. به‌نظر می‌رسد که سال آینده نیز کمپانی قصد دارد تا در همین سمت‌وسو گام بردارد. پیش از اعلام رسمی موجودیت نخستین اسمارت‌فون از سری جدید این دستگاه در فضای وب رویت شد. اسمارت‌فون شیائومی با شماره مدل M2011K2C پیش‌تر موفق به دریافت تائیدیه‌ای در کشور چین شده است. برخی منابع خبری پیرامون اسمارت‌فون ردمی K40 در حال بحث و گفتگو هستند. این دستگاه بر پایه تراشه اسنپ‌دراگون تولید خواهد شد؛ چیپستی که کوالکام هنوز از آن رونمایی نکرده است.

بر اساس گزارشات پیشین این هندست بر پایه تراشه اسنپ‌دراگون 775G ساخت کوالکام عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود که کمپانی آمریکایی در اوایل ماه دسامبر  از این پلتفرم همراه با تراشه پرچم‌دار اسنپ‌دراگون 875 رونمایی کند. ردمی K30 5G نخستین اسمارت‌فون مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 765G به‌شمار می‌رفت. اکنون نیز انتظار می‌رود که مدل جانشین این هندست نخستین دستگاه مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 775G باشد. همچنین اسمارت‌فون ردمی K40 پرو نیز احتمالا از تراشه اسنپ‌دراگون 875 بهره‌برداری خواهد کرد.

ردمی K40 پرو با تراشه 5 نانومتری اسنپ‌دراگون 875، قابلیت شارژ سریع با توان بالا و لنزی مجهز به پیکسل‌های درشت عرضه خواهد شد

اکنون پس از گذشت مدت زمانی طولانی از معرفی سری ردمی K30 کمپانی شیائومی کار بر روی سری ردمی K40 خود را آغاز نموده است. اگرچه در حال حاضر هیچ‌گونه اطلاعات رسمی پیرامون این سری منتشر نشده است؛ اما طرح گمانه‌زنی‌های مختلف در خصوص این هندست‌ها از هم‌اکنون در فضای وب آغاز شده است. مدتی پیش کمپانی اپل تراشه جدید خود با نام A14 Bionic را رسما به بازار عرضه کرد. پردازنده مورد استفاده در تراشه A14 از فناوری 5 نانومتری بهره گرفته و مجهز به CPU با 6 هسته پردازشی و GPU با 4 هسته پردازشی است. وانگ تنگ؛ مدیر محصولات ردمی با اشاره به تراشه‌های 5 نانومتری نظیر A14 اعلام کرد که در سال آینده پردازنده‌های 5 نانومتری به‌صورت محدود عرضه خواهند شد. در واقع برنامه زمانی فشرده اساسا از محدودیت‌های موجود در ظرفیت تولید ناشی می‌شود.

در ادامه لو ویبینگ؛ معاون ارشد Xiaomi Group، ریاست واحد چین و مدیرکل برند ردمی خاطرنشان کرد که کمپانی در تدارک عرضه محصولات جدیدی مجهز به تراشه‌های 5 نانومتری است. در همین راستا یک خبرچین محبوب در شبکه اجتماعی Weibo با شناسه DigitalChatStation@ نیز ادعا می‌کند که اظهارات لو ویبینگ به اسمارت‌فون ردمی k40 پرو اشاره دارد. وی همچنین می‌افزاید که ردمی k40 پرو با تراشه 5 نانومتری اسنپ‌دراگون 875 به بازار عرضه خواهد شد. بعلاوه این اسمارت‌فون از یک نمایشگر تمام‌صفحه، باتری غول‌پیکر، فناوری شارژ سریع با توان بالا و لنزی با پیکسل‌های درشت بهره‌برداری خواهد کرد. یقینا این دستگاه دارای قابلیت‌های دیگری است که در حال حاضر ما از آن‌ها بی‌اطلاع هستیم. این هندست یکی از نخستین دستگاه‌های مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 875 به‌شمار خواهد رفت. همچنین اسمارت‌فون مذکور احتمالا در 3 ماهه نخست سال آینده روانه بازار خواهد شد.

مدل نسل قبلی این هندست با نام ردمی K30 پرو مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 865 کوالکام و ماژول دوربین پاپ‌آپ است. لذا به‌کارگیری تراشه اسنپ‌دراگون 875 در ردمی K40 پرو سناریویی منطقی به‌نظر می‌رسد. همچنین استفاده از فناوری دوربین زیر نمایشگر در این هندست احتمالا هنوز بسیار زودهنگام خواهد بود. با این وجود فناوری جدید شارژ سریع شیائومی در مسیر صحیحی در حال پیشرفت است. با توجه به عرضه ردمی K30 پرو در ماه مارس سال گذشته انتظار می‌رود که مدل جانشین آن نیز تقریبا در همین دوره زمانی به بازار عرضه شود.

نوشته ردمی K40 نخستین دستگاه مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 775G خواهد بود اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.