رشد سالانه ۶۱ درصدی خدمات بانک و بیمه با استفاده از ارتباطات مخابراتی

تبادل داده‌های خصوصی در بازارهای مالی و بیمه جای اینترنت عمومی را گرفته و تا سال ۲۰۲۰ میلادی، ظرفیت تبادل داده‌های خصوصی بین کسب و کارها تقریبا به 6برابر آنچه در اینترنت عمومی اتفاق می‌افتد، خواهد رسید.
 
در گزارش اخیر شاخص جهانی اتصالات متقابل توسط موسسه اکونیکس که ارائه‌کننده ارتباطات و فناوری متقابل سازمانی است، افزایش تبادل داده‌های خصوصی بین کسب و کارها مورد توجه قرار گرفته و پیش‌بینی شده که بخش‌های بانکداری و بیمه، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده پهنای باند اتصالات متقابل خواهند بود. این بدین معناست که کسب و کارهای خصوصی اساسا اینترنت عمومی را کنار گذاشته و با یکدیگر از طریق مراکز داده‌ها در سراسر جهان ارتباط برقرار می‌کنند.
 
 نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۲۰، پهنای باند اتصالات متقابل تا بیش از ۵ هزار ترابایت بر ثانیه (Tbps) افزایش خواهد یافت که به‌طور متوسط، رشد ۴۵درصدی در پی خواهد داشت که با ۸۵۵ Tbps و ۲۴درصد رشد در ترافیک جهانی اینترنت، رشدی بسیار چشمگیر خواهد بود. با دیجیتال‌سازی خدمات مالی و ضرورت حمایت شرکت‌ها از الگوهای جدید حفظ مشتری، پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۰ بخش بانکداری و بیمه از ۹۸۵ Tbps ظرفیت پهنای باند اتصالات متقابل بهره‌برداری کند