رمز پویا در بانک ملت و پارسیان اجرایی می‌شود

 
مشتریان بانک ملت و پارسیان از روز دوشنبه ۱۶دی‌ماه رمز دوم پویای خود را می‌توانند از طریق پیامک دریافت کنند.
 
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی امروز (۱۴دی) در توییتی اعلام کرد که از روز دوشنبه هفته جاری اولین مرحله از اجرای طرح رمز پویا در دو بانک ملت و پارسیان اجرایی می‌شود.
آیکون جدیدی برای دریافت رمز پویا در صفحه پرداخت اینترنتی قرار خواهد گرفت که با فشار دادن آن مشتریان بانک‌ها می‌توانند به صورت پیامکی رمز پویای خود را دریافت کنند.
 
 
با نهایی شدن سامانه هریم و اتصال تمامی بانک‌ها به این سامانه امکان ارسال پیامکی رمزپویا برای تمامی بانک‌ها فراهم خواهد شد.
طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی بانک مرکزی امکان استفاده از رمز دوم ایستا برای هر کارت تا زیر ۱۰۰ هزار تومان باقی خواهد ماند. این امکان بیشتر برای کسانی است که فقط برای خرید شارژ یا پرداخت قبوض خود از اپلیکیشن‌های بانکی استفاده می‌کنند.
 
پیشنهاد امکان استفاده از رمز دوم ایستا برای خریدهای زیر ۱۰۰ هزار تومان از سوی اپراتورها به بانک مرکزی ارائه شده است، هر چند این پیشنهاد مورد موافقت بانک مرکزی قرار گرفته؛ اما پیاده‌سازی امکان استفاده هم‌زمان از رمز پویا و رمز ایستا برای بانک‌ها بسیار مشکل است.
 
الزام استفاده از رمز پویا از ابتدای دی‌ماه تقریبا از اوایل آبان ماه امسال مطرح شد و این طرح حالا با دو هفته تاخیر از دوشنبه و به صورت مرحله‌ای برای مشتریان بانک‌های اجرایی خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که به تدریج سایر بانک‌ها نیز به این فرایند متصل شوند.
 
طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان دی‌ماه امکان دریافت رمز پویا به صورت پیامکی در تمامی بانک‌های کشور فراهم خواهد شد. هم‌اکنون تمامی بانک‌ها اپلیکیشن‌های دریافت رمز پویا را به مشتریان خود ارائه کرده‌اند و مشتریان بانک‌ها می‌توانند برای دریافت رمز پویا از طریق اپلیکیشن اقدام کنند.