رندرها و تصاویر جدیدی از دستبند هوشمند Mi Band 4 منتشر شد

Mi Band 4

در اوایل ماه جاری، تصاویری از دستبند هوشمند جدید شیائومی با نام Mi Band 4 منتشر شد. اما امروز این دستبند، مجوزها و گوهینامه‌های مربوطه را از کمیسیون ملی ارتباطات تایوان (NCC) دریافت کرد. تصاویر جدیدی نیز از اسناد ثبت‌شده در این کمیسیون به بیرون درز کرده است. احتمال می‌رود که این دستگاه با نام Mi Band 4 معرفی و عرضه شود. هر کدام از این تصاویر فاش شده، به ویژگی‌های خاص این دستبند هوشمند اشاره می‌کنند.

به عنوان مثال، این دستبند از شش حالت مختلف اسپرت پشتیبانی کرده و هوش مصنوعی موجود در دستبند، توانایی کنترل جارو‌برقی هوشمند شیائومی (Mi Robotic Vacuum) و تنظیم آلارم‌ها را دارد. Mi Band 4 توانایی کنترل موسیقی در حال پخشی که برروی موبایل شما اجرا می‌شود را دارد. هم‌چنین کاربران کشور چین می‌توانند با استفاده از چیپ NFC موجود در این دستبند، تمامی پرداخت‌های موبایلی خود را انجام دهند. این دستبند مجهز به یک نسخه ضعیف از بلوتوث 5.0 بوده و ردیاب تناسب اندام این دستگاه، گواهینامه‌های مربوطه را اخذ کرده‌ است. دستبند جدید شیائومی در دو مدل معرفی و عرضه خواهد شد. شماره مدل XMSH07HM مربوط به مدل بدون NFC است، در حالی که نسخه مجهز به NFC با شماره مدل XMSH08HM در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

هیچ نشانه‌ای از سنسور ECG و GPS وجود ندارد!

یکی از جدیدترین ویژگی‌های دستبند هوشمند شیائومی، نمایشگر رنگی آن است. این دستبند توانایی تشخیص ضربان قلب را دارد، اما هیچ نشانه‌ای از حسگر الکتروکاردیوگرام (ECG) در این دستگاه وجود ندارد. سنسور ECG توانایی تشخیص ضربان‌های غیرطبیعی قلب و نشانه‌های فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) آن را دارد. این سنسور در نسل چهارم ساعت هوشمند اپل وجود دارد و تاکنون جان بسیاری از افراد را نجات داده است. با این‌که برخی از سورس‌کدهای دستبند شیائومی اشاراتی به سنسور GPS داشته‌اند، اما به نظر می‌رسد که Mi Band 4 از این قابلیت پشتیبانی نخواهد کرد.

این کمپانی چینی هیچ عجله‌ای برای عرضه نسل چهارم Mi Band ندارد، با توجه به آمار فروش بسیار خوب Mi Band 3 و ارزان‌قیمت بودن آن، شیائومی در حال به چالش کشیدن شرکت‌هایی مثل اپل است. قیمت 30 دلاری Mi Band 3 و ویژگی‌هایی مثل نظارت بر فعالیت‌های فیزیکی و خواب کاربر، نمایش ضربان قلب، نمایش SMS و پیام‌های وارد‌شده از برنامه‌های خاص (مانند واتس‌اپ)، پاسخ دادن و رد کردن تماس‌های ورودی تلفن نیز این دستبند را برای کاربران به یک دستبند محبوب تبدیل کرده است.

نسل سوم Mi Band بدون استفاده از قابلیت نمایش ضربان قلب می‌تواند تا 20 روز قابل استفاده باشد و در صورت روشن کردن قابلیت مذکور، می‌توان 3 تا 9 روز بدون نیاز به شارژر، از این دستبند استفاده کرد. هم‌چنین قابلیت ضدآب بودن Mi Band 3 نیز از ویژگی‌های خاص این دستبند به شمار می‌رود. ما احتمال می‌دهیم که تمامی این قابلیت‌ها همراه با بهبودهایی در Mi Band 4 نیز مشاهده شوند.

نسل اول دستبند‌های هوشمند Mi Band در جولای 2014 معرفی و عرضه شدند و بعد از آن نیز در سال‌های بعدی نسخه‌های جدید این دستبند توسط شیائومی ارایه شدند. شیائومی در مسیر تولید نسل چهارم دستبند هوشمند خود، با شرکتی به نام Huami همکاری می‌کند. همانگونه که دیوید سوی، مدیر ارشد مالی این شرکت اعلام کرده بود، احتمال می‌رود که این دستبند تا پایان سال جاری میلادی معرفی شود.

نوشته رندرها و تصاویر جدیدی از دستبند هوشمند Mi Band 4 منتشر شد اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.