روسیه هک کردن شرکت یاهو را تکذیب کرد

کرِملین هرگونه ادعای مطرح شده توسط آمریکا مبنی بر دست داشتن «سرویس امنیت فدرال» یا همان سازمان اطلاعاتی روسیه مبنی بر دست داشتن در هک شدن سرورهای یاهو را تکذیب کرد.

 

به گزارش گروه ترجمه آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) دو نفر از اعضای ارشد «سرویس امنیت فدرال روسیه» به توطئه با دو هکر بزرگ متهم شده بودند و وزارت دادگستری آمریکا در کیفرخواستی که روز گذشته منتشر کرد، آنها را عامل اصلی حمله هکری گسترده به شرکت یاهو دانست.

این نخستین باری بود که دولت آمریکا به صورت رسمی یک پرونده قضایی را علیه مقامات ارشد دولت روسیه مطرح کرد.

«دمیتری پِسکوف»  سخنگوی دولت روسیه در این خصوص گفت: «همان طور که بارها اعلام کردیم، هیچ فعالیت رسمی و دولتی از سوی آژانس امنیتی روسیه در این فرآیند هکری صورت نگرفته است و مراکز وابسته به دولت از جمله سرویس امنیت فدرال هیچ گونه اقدام غیرقانونی در فضای سایبری انجام نداده است».

مقامات آمریکایی طی بررسی‌های اخیر خود دو نفر از مدیران ارشد «سرویس امنیت فدرال» روسیه را محکوم کردند. این دو نفر که «دمیتری دکوچائف» و «ایگور سوشچین» نام دارد با «کریم باراکوف» و «الکسی بیلان» که از سه سال قبل در لیست اصلی افراد تحت تعقیب FBI قرار دارند، همکاری کردند.

لازم به ذکر است در فرآیند هکری مذکور علاوه بر آنکه اطلاعات سرورهای یاهو سرقت شد، هکرها از این طریق سعی کردند بدافزارهای مورد نظر خود را هم گسترش دهند.