روش ادغام فیلم های یوتیوب در پاورپوینت برای پخش مستقیم ویدیو هنگام ارائه

ادغام فیلم یوتیوب با پاورپوینت

در طول یک ارائه با پاوپوینت، ترکیب رسانه همیشه بهترین کاری است که می توانید انجام دهید. هم برای خودتان و هم برای مخاطبین این ویژگی بسیار مهم است.  استفاده از تصاویر، نمودارها، گراف ها و ویدیوها نه تنها باعث می شود که ارائه شما مفیدتر باشد بلکه ارائه را برای مخاطبین جذاب تر می کند و موجب می شود که آن ها پای ارائه شما چرت نزنند! بله ارائه را اکتیو تر و جذاب تر می کند.

اگر شما فیلمی از یوتیوب داشته باشید و می خواهید آن را در ارائه خود بگنجانید اصلا جالب نیست که صفحه ارائه را ببندید تا بخواهید فیلم را نمایش دهید و دوباره ارائه خود را باز کنید. شما می توانید فیلم را در داخل یوتیوب آپلود کنید و بعد با کمک پاورپوینت در جا آن را نمایش دهید.

ادغام فیلم یوتیوب با پاورپوینت

کد ادغام فیلم یوتیوب در پاورپوینت را بیابید

این که بخواهید به طور مستقیم لینک فیلم مورد نظر را در پاورپوینت قرار دهید کار ساده و راحتی است اما توجه کنید وسط کار، باید از ارائه شما یک پاپ آپ به یوتیوب باز شود و فیلم مورد نظر را نمایش دهد. این کار اصلا جالب نیست. اما با ایجاد کد های ادغامی شما به راحتی می توانید در همان ارائه و صفحه از پاورپوینت به راحتی فیلم را پخش کنید.

تنها محدودیتی که در هر حالت وجود دارد این است که باید به اینترنت وصل باشید تا فیلم مورد نظر از یوتیوب بارگیری شود و پخش شود.

برای شروع

کافی است که ابتدا به یوتیوب بروید و فیلمی را که می خواهید در پاورپوینت خود نمایش دهید، پیدا کنید یا این که آن را آپلود کنید. بعد از این که فیلم را پیدا کردید گزینه Share را پیدا کنید و آن را کلیک کنید تا یک سری اطلاعات در مورد ویدیوی مورد نظر را نمایش دهد.

ادغام فیلم یوتیوب با پاورپوینت
با کلیک بر هر فیلم در یوتیوب و انتخاب گزینه share انواع روش های اشتراک گذاری فیلم مورد نظر در پلتفرم های مختلف نمایش داده می شود.

وقتی که روی این گزینه کلیک کنید آپشن های مختلفی برای اشتراک گذاری فیلم یوتیوب نمایش داده می شود. شما لازم است که به Share a link بروید و از آن جا گزینه Embed را انتخاب کنید. آیکون این آپشن به صورت زیر می باشد:

ادغام فیلم یوتیوب با پاورپوینت
برای استفاده از حالت ادغامی فیلم یوتیوب باید آیکونی را انتخاب کنید که مبین کد نویسی است. علامت <> برای کد نویس ها موضوعیت خاص دارد.

با انجام این کار، شما شاهد باز شدن یک پنجره مجزا خواهید بود که در آن کد تعبیه فیلم را مشاهده خواهید کرد. البته در این قسمت می توانید یک سری المان های اضافی نیز تنظیم کنید. مثلا اگر بخواهید فیلم مورد نظر را در تایم و زمان خاص پخش کنید می توانید به بخش “Start at” بروید و زمان پخش را مشخص کنید.

اگر می خواهید کنترل پخش فیلم بر عهده خودتان باشد player controls در انتهای صفحه را تیک دار کنید.

ادغام فیلم یوتیوب در اسلاید پاورپوینت
در این جا می توانید کد ادغامی را مشاهده کنید. برخی از المان ها را می توانید برای کنترل بهتر بر پخش فیلم در پاورپوینت انتخاب کنید و در نهایت بایک کلیک کد را کپی کنید

در نهایت اطلاعات را که ویرایش کردید و یا انتخاب کردید، روی گزینه Copy در سمت راست و پایین صفحه کلیک کنید تا کد مورد نظر کپی شود. بعد از این که این کار را انجام دادید کار شما با یوتیوب تقریبا تمام شده و باید به پاورپوینت بروید و ارائه خود را باز کنید و محلی که می خواهید فیلم را پخش کنید در حالت فعال قرار دهید.

 

ادغام فیلم و کد یوتیوب در پاورپوینت

در پاورپوینت به اسلاید مورد نظر بروید که می خواهید فیلم دقیقا در آن جا پخش شود. بعد از آپشن ها و منوهای بالا Insert را انتخاب کنید و در ادامه بر روی دکمه Video کلیک کنید:

ادغام فیلم یوتیوب با پاورپوینت
برای ادغام فیلم یوتیوب در پاورپوینت لازم است که آیکون فیلم را انتخاب کنید که در کنار آیکون صدا قرار دارد.

وقتی که آیکون مورد نظر را کلیک کنید یک منوی کشویی باز می شود که در آن آپشن های مختلفی وجود دارد. کافی است که Online Video را انتخاب کنید.

ادغام فیلم یوتیوب با پاورپوینت

با این کار پنجره ارسال ویدیو باز می شود. در این جا به شما از دو طریق اجازه داده می شود تا فیلم های یوتیوب را ادغام کنید. یکی از این راه ها این است که یوتیوب را همان جا سرچ کنید و فیلم مورد نظر را پیدا کنید. راه دوم هم این است که کد ادغامی را همان جا قرار دهید و فیلم را در پاورپوینت فراخوانی کنید:

ادغام فیلم یوتیوب با پاورپوینت
برای استفاده مستقیم از کد یوتیوب از ردیف دوم استفاده می کنیم و کد را ارسال می کنیم و در نهایت روی فلش رو به راست کلیک می کنیم

با این کار اگر به اینترنت وصل باشید بلافاصله می توانید فیلم مورد نظر را روی اسلاید مشاهده کنید. اگر ابعاد فیلم کمی بزرگ است با کلیک کردن و تنظیم سایز به راحتی می توانید مساله را حل کنید.

ادغام فیلم یوتیوب با پاورپوینت

دقت کنید که برای مشاهده اولین بار، فیلم ممکن است به صورت مشکی نمایش داده شود. اینجا جای ترس و نگرانی نیست و کاملا طبیعی است کافی است که Preview را برای آن انتخاب کنید. برای این کار روی ویدیو راست کلیک کنید و Preview را انتخاب کنید:

ادغام فیلم یوتیوب با پاورپوینت

تا به اینجا شما توانستید به راحتی فیلم مورد نظر را با کمک کد ادغامی به پاورپوینت فراخوانی کنید. اما شیوه های دیگری هم هست مثل سرچ کردن در پاورپوینت که قبلا در مورد آن صحبت کردیم. اما این کار چگونه صورت می گیرد؟

جستجوی فیلم های یوتیوب در پاورپوینت

برای این که فیلم مورد نظر خود را به پاورپوینت فراخوانی کنید می توانید این فایل را از پاورپوینت جستجو کنید و به یوتیوب وصل شوید. برای این کار، بعد از کلیک کردن روی آیکون ویدیو در بخش insert و انتخاب حالت آنلاین، با جستجوی کلمات کلیدی مخصوص به فیلم مورد نظر، کاووش در یوتیوب را از طریق پاورپوینت انجام دهید.

ادغام فیلم یوتیوب با پاورپوینت
برای جستجو در یوتیوب از طریق پاورپوینت به راحتی می توانید از همان صفحه اقدام کنید.

بعد از این که جستجو کامل شد، در پاورپوینت لیستی از فیلم های پیدا شده مطابق با آن چه جستجو کرده اید را مشاهده خواهید کرد. در مثال ما، حدود ۸۸۸,۳۴۱ پاسخ ارائه شده که جالب است. می توانید بین آن ها بگردید و فیلم مورد نظر را پیدا کنید و با یک کلیک آن را انتخاب کنید.

ادغام فیلم یوتیوب با پاورپوینت
خروجی نتایج جستجو و تعداد نتایج در این صفحه نمایش داده می شود

در این جا می توانید فیلم مورد نظر خود را انتخاب کنید و در ادامه روی Insert در انتهای صفحه کلیک کنید تا فایل مورد نظر در اسلاید ارسال شود و پخش گردد.

این شیوه نیز راحت است اما توصیه داریم که برای راحتی کار، خود وب سایت یوتیوب را بگردید و جستجو کنید و با ایجاد کد تعبیه، کار خود را سریع تر انجام دهید چرا که جستجو در پاورپوینت به دلیل این که شمار نتایج بسیار زیاد است ممکن است کمی گیج کننده باشد و گاها شما را به اشتباه بیندازد.

در این باره دیدگاه ها و نقد و بررسی خود را برای ما ارسال کنید.

منبع

نوشته روش ادغام فیلم های یوتیوب در پاورپوینت برای پخش مستقیم ویدیو هنگام ارائه اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.