روش های حل مشکل کار نکردن کیبورد در مک بوک های اپل

اگر تا کنون با رایانه ای کار کرده باشید، مطمئنا می دانید که گاهی بعضی چیزها به درستی کار نمی کنند. اصلا این اتفاق باید رخ دهد. اما در میان تمام مشکلات، کار نکردن کیبورد می تواند معضل بزرگ تری باشد. کیبورد به گونه ای کنترل گر ورودی هاست و اگر این بخش از سیستم از کار بیفتد عملا شما را معطل خواهد کرد. اگر کاربر ویندوز باشید شاید بتوانید بدون کیبرد وارد ویندوز شوید، و بعد راهکار های حل مشکل از کار افتادن کیبورد ویندوز را روی سیستم اعمال کنید، اما هنگام از کار افتادن کیبورد مک باید چه کرد؟

 

درست کردن کیبورد از کار افتاده در مک ( پی سی یا لپ تاپ )

در ادامه این مطلب به بررسی شیوه هایی برای حل مشکل از کار افتادن کیبورد در مک می پردازیم.

 

از کیبورد دیگری برای تست مشکل استفاده کنید

برای شروع از یک کیبورد دیگر استفاده می کنیم. کیبوردی را به سیستم خود ( خواه پی سی خواه لپ تاپ ) وصل کنید و بررسی کنید که آیا مشکل همچنان وجود دارد یا نه.

اگر کیبورد جدید هم کار نمی کند بدین معنی است که احتمالا یا درگاه یو اس بی مشکل دارد یا این که قطعه ای سخت افزاری غیر از کیبورد، و یا حتی یک نرم افزار با مشکل مواجه شده است.

به هر حال وصل کردن یک کیبورد سالم به سیستم تان کمک می کند، که بدانید واقعا مشکل از کجاست.

 

macOS را به روز کنید

یکی دیگر از راهکارهای فوق العاده این است که macOS را به روز کنید. با این کار می توان مطمئن بود که از نظر نرم افزاری سیستم شما در ارتقا یافته ترین حالت قرار دارد.

مخصوصا زمانی که صفحه کلید با مشکل مواجه می شود، این بروز رسانی خیلی سریع مشکل را حل می کند.

بروز رسانی نرم افزارها را به گونه ای ارتقا می دهد تا با سخت افزار به طور درست رابطه برقرار کنند و همه چیز به صورت روان کار کند.

macOS را به روز کنید

برنامه System Preferences را باز کنید ، سپس در ردیف سوم به بخش Update Software بروید. بعد از کلیک روی نماد ، سیستم به طور خودکار بروزرسانی ها را بررسی می کند. این ممکن است مشکل شما را برطرف نکند ، اما به اندازه کافی ساده است که امتحان کردن ضرری ندارد.

اگر مشکل از نرم افزارهای شما باشد، این بروز رسانی مشکل را حل می کند. اما اگر حل نشد راه حل های بعدی را تست کنید

 

SMC را ریست کنید

smc مخفف System Management Controller است.

System Management Controller موظف است عملکرد های سطح پایین سیستم شما را کنترل کند. اگر این بخش را ریست کنید، یک سری تنظیمات به هم خورده را تغییر دهید و به حالت اول برگردانید. با این وصف مشکل تا حد زیادی احتمالا حل می شود. خوشبختانه ریست کردن  System Management Controller ساده است

برای شروع ،

  • مک خود را خاموش کنید.
  • برای مدل دسک تاپ ، سیم برق را جدا کرده و پانزده ثانیه صبر کنید.
  • برای لپ تاپ با یک باتری قابل جابجایی ، باتری و آداپتور برق را برداشته و سپس کمی صبر کنید

دکمه پاور را به مدت پنج ثانیه فشار داده و نگه دارید ، سپس باتری یا سیم برق را به سیستم وصل کنید

برای MacBook های جدیدتر و بدون باتری قابل جابجایی ، Ctrl + Option + Shift را فشار داده و نگه دارید ، سپس دکمه پاور را برای ده ثانیه فشار دهید و نگه دارید. پس از گذشت ۱۰ ثانیه ، کلیدها و دکمه پاور را رها کنید ، سپس دکمه روشن / خاموش را فشار دهید تا رایانه روشن شود.

 

اپلیکیشن های اخیر را پاک کنید

شاید باور نکنید اما گاهی نصب نرم افزارهای جدید، عملکرد سخت افزاری تان مثل کیبورد را مختل می کنند. مخصوصا زمانی که شما اپلیکیشن های جدیدی نصب می کنید و متوجه می شوید بعد از آن کیبورد از کار افتاده، تنها راهی که در وهله اول به شما کمک می کند این است که اپلکییشن مورد نظر را پاک کنید.

اپلیکیشن های اخیر را پاک کنید

اگر مطمئن نیستید که اخیراً چه اپلیکیشنی نصب شده است ، Finder را باز کنید ، سپس برنامه ها را از فهرست سمت چپ انتخاب کنید. با استفاده از گزینه های مرتب سازی در بالا ، مرتب سازی بر اساس “Date Added.” را انجام دهید.

 

کیبورد را پاک کنید

یکی توصیه های پیشنهادی برای حل مشکل کیبورد در مک این است که کیبورد را پاکسازی  کنید. اگر از MacBook یا MacBook Pro قدیمی استفاده می کنید می توانید این موضوع را بررسی کنید. البته برای این کار توصیه خاص داریم که MacBook را با زاویه ۷۵ درجه نگه دارید و با حرکت چپ و راست ، هوا را بر روی کلیدها اسپری کنید. سپس آن را در طرف دیگر آن بچرخانید و همین مراحل را تکرار کنید.

 

سخن آخر

معمولا کیبورد هایی که با مشکل جدی مواجه نیستند با این روش های ساده مشکل شان حل می شود. اما اگر بعد از این متوجه شدید که باز هم مشکل وجود دارد باید با پشتیبانی تماس بگیرید و مساله را مطرح کنید.

ایا در این باره با کیبورد های مک، تجربه ای دارید که نتیجه آن مشکل کابران را حل کند؟ آن را در بخش نظرات بنویسید

منبع

 

نوشته روش های حل مشکل کار نکردن کیبورد در مک بوک های اپل اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.