روش های پنهان کردن اپلیکیشن در آیفون و آی پد

پنهان کردن اپلیکیشن در آیفون

پیش از این در مورد روش های قفل کردن اپلیکیشن های آیفون صحبت کردیم و ۷ روش را برای آن برشمردیم. اما اگر به دنبال این هستید که یک اپلیکیشن را در آیفون به طور کامل پنهان کنید، باید بدانید که اپل این اجازه را نمی دهد که به طور کامل اپ های ios در آیفون و آی پد را به راحتی اندروید پنهان کنید.

شما نمی توانید به طور کامل یک برنامه را در iOS پنهان کنید

اپل هرگز توانایی پنهان کردن برنامه در iOS یا iPadOS را فراهم نکرده است. تنها راه برای حذف کامل برنامه از iPhone یا iPad شما remove کردن آن است. برای حذف برنامه، روی نماد یا آیکون آن ضربه بزنید و نگه دارید تا “X” ظاهر شود. حالا اگر روی این علامت ضربه بزنید، اپلیکیشن شما حذف می شود.

ترفند هایی که می خواهیم در این مقاله به شما یاد دهیم، این است که به کمک چند روش و بدون حذف کردن اپلیکیشن ها را از دید دیگران پنهان کنید.

این روش ها شامل:

  1.  حذف برنامه از میانبرها و پیشنهادات سیری
  2. غیرفعال کردن ویژگی هایی مانند اعلان ها
  3. پنهام کردن آیکون در پوشه ای دور از چشم دیگران

است.

روش حذف اپلیکیشن از Search و Siri Suggestions

Siri Suggestions یا پیشنهادات سیری در کنار صفحه Today، و در مقابل بخش سرچ و جستجو در آیفون قرار دارد.

رای یافتن برنامه به طور مرتب از جستجو استفاده می کنید (و برای آشکار کردن جعبه جستجو باید روی صفحه اصلی از بالا به پایین سوایپ کنید) ، برنامه ای که می خواهید پنهان کنید ممکن است هر از گاهی پیشنهاد شود.

روش حذف اپلیکیشن از Search و Siri Suggestions

اگر از یک برنامه به وفور استفاده می کنید، سیری به کرات ان را پیشنهاد می کند.

دستیار اپل نیز روی عملکرد برنامه ها نظارت دارد و از آن ها الگو برداری می کند. بدین معنی که اپلیکیشن های پر استفاده را به طور ویژه می شناسد و آن ها را در اختیار شما قرار می دهد.

مثلا وقتی از دکمه Share استفاده می کنید، می توانید لیستی از اپلیکیشن های پر استفاده خود را مشاهده کنید که دستیار اپل، از آن الگو برداری کرده است.

قابلیت جستجو در آیفون نیز دقیقا همین کار را می کند. شما می توانید با کمک آن، به سادگی، به پایگاهی داخلی از گوشی تان دسترسی داشته باشید و هر سند یا نرم افزار را به سرعت مشاهده کنید. چیزی که در این بخش مشاهده می کنید قابلیت هایی فراتر از Siri suggestion داراست.

روش حذف اپلیکیشن از Search و Siri Suggestions

تنظیمات پنهان کردن اپلیکیشن در نتایج جستجو

برای تنظیمات در این بخش:

به مسیر  Settings > Siri  بروید و با جستجو اپلیکیشنی که می خواهید را پیدا کنید.

در صفحه مربوط به اپلیکیشن مورد نظر، هر ان چه را که مشاهده می کنید غیر فعال کنید.  مهم ترین آپشن مد نظر ما در این بخش گزینه Show App است. اسلاید جلوی این گزینه را بکشید و آن را خاموش کنید تا این اپلیکیشن را در لیست جستجو مشاهده نکنید.

وقتی که آن را از این محل پنهان می کنید، باید توجه کنید که این اپلیکیشن را در جایی مثل صفحه خانگی داشته باشید یا این که آن را در پوشه ای قرار دهید که دسترسی به ان برای تان آسان باشد.

تنظیمات پنهان کردن اپلیکیشن در نتایج جستجو

تنها مساله ای که وجود دارد این است که برنامه تنظیمات، به خودی خود، از این تنظیم جدیدی که انجام داده اید، پیروی نمی کند. بدین معنی که وقتی از بالا به پایین روی صفحه سوایپ می کنید و آیکون تنظیمات را می بینید، می توانید در آن تمام اپلیکیشن های نصب شده را جستجو کنید. این بدین دلیل است که بتوانید تنظیمات لازم را روی هر اپلیکیشن نصب شده اعمال کنید.

پس هر برنامه ای که سعی در مخفی کردن یا حذف کردن آن دارید همیشه در تنظیمات و قسمت جستجوی آن ظاهر می شود.

 

پنهان کردن اپلیکیشن در آیفون در یک پوشه دلخواه

وقتی که برنامه را از طریق جستجو پنهان می کنید، لازم است که برای در دسترس داشتن آن، مکانی در نظر بگیرید. وقتی اپلیکیشنی را بارها در طول روز مورد استفاده قرار می دهید، کافی است که آن را جایی قرار دهید که با یکی دو سه تا ضربه به آن دسترسی داشته باشید. اما برای زمانی که می خواهید، هفته ای یک بار اپلیکیشن را ببینید، کمی خلاقانه تر باید عمل کنید.

برای شروع باید ابتدا یک فولدر در آیفون خود ایجاد کنید.

برای این کار، کافی است که روی یک اپلیکیشن ضربه بزنید و نگه دارید تا این که یک فولدر ایجاد کنید و آن را نام گذاری کنید. برای این که کار خود را خلاقانه تر انجام دهید پوشه ای ایجاد کنید که پر از اپلیکیشن های خسته کننده باشد! و بعد نرم افزار خاص خود را در میان آن جا دهید. طبیعی است که پوشه ای که حاوی چند اپلیکیشن کم کاربرد است، نظر خیلی ها را جلب نمی کند. ( البته اگر این مطلب را نخوانده باشد 🙂 )

 

غیر فعال کردن نوتیفی اپلیکیشن ها در آیفون

مرحله بعدی، این است که برای اپلیکیشن مورد نظرتان، هر گونه نوتیفی و یا محتویات نوتیفی را غیر فعال کنید. اهمیت این کار بر کسی پوشیده نیست بنابراین مستقیما شما را به مطلب آموزش کامل غیر فعال کردن نوتیفی اپلیکیشن ها در آیفون دعوت می کنم تا گام به گام طبق این آموزش، تنظیمات را اعمال کنید.

البته بعد از این تنظیمات به ادامه این مقاله نیز توجه کنید.

 

پنهان کردن اپلیکیشن از اپ استور اپل

وقتی که شما یک نرم افزار را از روی گوشی خود حذف می کنید، اپ استور اپل، مدام آن را به شما پیشنهاد می کند. حتی اگ این نرم افزار رایگان باشد، این پشنهادات در تب Purchased گنجانده می شوند.

خوشبختانه اپل به شما اجازه پنهان کردن اپلیکیشن ها در بخش purchase history یا تاریخچه خرید را می دهد.

برای مشاهده این لیست و اعمال تنظیمات، وارد App Store شوید و به بخش Today بروید. در سمت راست و بالا روی آیکون کاربری تپ کنید و به تب Purchased بروید.

در این بخش می توانید لیستی از اپلیکیشن های پولی و رایگانی که قبلا آن ها را مورد استفاده قرار دهید دسترسی داشته باشید. در این جا کافی است که برای پنهان کردن اپلیکیشن ها، روی نرم افزار مورد نظر، تپ کرده و آن را بگیرید و به سمت چپ سوایپ کنید. با این کار آیکون Hide نمایش داده می شود که باید آن را انتخاب کنید.

تنظیمات پنهان کردن اپلیکیشن در اپ استور

بدین صورت نرم افزار مورد نظرتان با یک حرکت کوتاه، از اپ استور پنهان می شود.

 

کاربرد Dummy برای پنهان کردن اپ های آیفون

اگر بخواهید اپلیکیشن ها و یادداشت های خود را در آیفون پنهان کنید قطعا برنامه هایی که با این هدف ساخته شده اند یکی از بهترین پیشنهادات برای شماست.

dummy اصطلاح جامعی برای اپلیکیشن هایی است که کار پنهان سازی برخی چیزها و حفظ حریم خصوصی تان را برای تان فراهم می کند.

از جمله این اپلیکیشن ها می توان به لیست زیر اشاره داشت:

حتی اگر آیفون و آی پد تان را قفل نکنید، این نرم افزارها کمک می کنند که دسترسی به اپلیکیشن های تان و محتویات شخصی تان، امکان پذیر نباشد.

اگر از ترفند خاصی برای پنهان کردن اپلیکیشن در آیفون استفاده می کنید آن را با ما در میان بگذارید.

منبع

نوشته روش های پنهان کردن اپلیکیشن در آیفون و آی پد اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.