رونمایی از اسمارت‌فون‌ نوکیا ۲.۱ به همراه نوکیا ۳.۱ و نوکیا ۵.۱ با نمایشگر کشیده و تراشه‌های جدید

gsmarena_000 رونمایی از اسمارت‌فون‌ نوکیا 2.1 به همراه نوکیا 3.1 و نوکیا 5.1 با نمایشگر کشیده و تراشه‌های جدید

امروز HMD از ۳ دستگاه جدید که نمونه‌های ارتقا یافته محصولات پایین‌رده و میان‌رده کمپانی هستند، رونمایی کرد. ۲ مدل از این هندست‌ها با سیستم‌عامل اندروید وان عرضه خواهند شد و سومین گوشی، ویرایش سبک اندروید اوریو نسخه Go را اجرا می‌کند.

هندست‌های مجهز به اندروید وان از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برای مدت ۲ سال و به‌روزرسانی‌های امنیتی برای مدت زمان ۳ سال بهره‌مند خواهند شد؛ موضوعی که در مورد اکثر پرچم‌داران صدق می‌کند. البته این گوشی‌ها، دستگاه‌هایی اقتصادی و مقرون‌به صرفه هستند.

gsmarena_000 رونمایی از اسمارت‌فون‌ نوکیا 2.1 به همراه نوکیا 3.1 و نوکیا 5.1 با نمایشگر کشیده و تراشه‌های جدید

نوکیا ۵.۱

این هندست در مقایسه با نسل قبل از خود به صورت اساسی ارتقایافته است. اکنون نوکیا ۵.۱ مجهز به یک نمایشگر با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل (فول اچ‌دی پلاس) با نسبت ابعاد ۱۸:۹ و تراشه‌ای با ۴۰ درصد سرعت بالاتر است. صفحه‌نمایش IPS LCD گوشی قطری ۵.۵ اینچی دارد و یک روکش شیشه‌ای گوریلاگلس ۲.۵D از آن محافظت می‌کند. کلیه این موارد و گوشی در مقایسه با نسل قبلی خود، ۲ میلی‌متر باریک‌تر است.

1-15 رونمایی از اسمارت‌فون‌ نوکیا 2.1 به همراه نوکیا 3.1 و نوکیا 5.1 با نمایشگر کشیده و تراشه‌های جدید

بدنه دستگاه با تراش یک قالب آلومینیومی یونیزه سری ۶۰۰۰ تولید شده است. کلیدهای لمسی خازنی به روی نمایشگر منتقل شده‌اند و با افزایش اندازه صفحه‌نمایش، حسگر اثرانگشت در بخش پشتی گوشی قرار گرفته است. این حسگر به منظور بازگشایی قفل گوشی و تامین امنیت سرویس پرداخت گوگل موسوم به گوگل پی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوکیا ۵.۱ دارای یک دوربین جدید ۱۶ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز و فلاش دوگانه در قسمت پشتی بدنه است. دوربین سلفی گوشی از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی و لنزی با زاویه ۸۴.۶ بهره می‌گیرد.

درگاه‌های ارتباطی دستگاه شامل یک پورت میکرو USB برای شارژ باتری ۲۹۷۰ میلی‌آمپرساعتی گوشی، یک جک صوتی ۳.۵ میلی‌متری، رادیو FM، بلوتوث و وای‌فای است. این گوشی در ۲ مدل با ۲ گیگابایت رم بعلاوه ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی یا ۳ گیگابایت رم به همراه ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود (هر ۲ مدل دارای درگاه کارت‌حافظه میکرو ا‌س‌دی هستند). عرضه این هندست از ماه جولای کلید خواهد خورد و قیمت‌گذاری آن از ۱۸۹ یورو (۲۱۹ دلار) آغاز می‌شود. مشتریان می‌توانند نوکیا ۵.۱ را در رنگ‌های مسی، آبی و مشکی (چندین هفته بعد) خریداری نمایند.

نوکیا ۳.۱

آیا می‌دانید که نوکیا ۳، موفق‌ترین گوشی از سری محصولات ابتدایی کمپانی HMD بوده است؟ مدل جدید به لطف بهبود برخی قابلیت‌ها حتی می‌تواند به موفقیت بیش‌تری دست یابد. این هندست از یک نمایشگر ۵.۲ اینچی IPS با رزولوشن ۷۲۰p+ استفاده می‌کند. نوکیا ۳ همانند نسل قبل از خود مجهز به قاب فلزی یونیزه شده با بدنه پشتی از جنس پلی‌کربنات است. با این‌حال برخلاف پدر خود از تراشه مدیاتک ۶۷۵۰ بهره می‌گیرد. در این تراشه، ۸ هسته کورتکس A53 وجود دارد که تعداد هسته‌ها نسبت به مدل قبلی ۲ برابر شده است. همچنین در کنار نسخه‌ای از گوشی با ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی، مدلی با ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی نیز عرضه خواهد شد.

2-12 رونمایی از اسمارت‌فون‌ نوکیا 2.1 به همراه نوکیا 3.1 و نوکیا 5.1 با نمایشگر کشیده و تراشه‌های جدید

دوربین پشتی دستگاه به ۱۳ مگاپیکسل ارتقایافته است و دوربین سلفی نیز شامل یک حسگر ۸ مگاپیکسلی با لنز ۸۴.۶ درجه‌ای خواهد بود.

نوکیا ۳.۱ از ماه ژوئن و با قیمت پایه ۱۳۹ یورو (۱۵۹ دلار) در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. گزینه‌های رنگی قابل انتخاب شامل آبی/مسی، مشکی/زرد و سفید/آهنی خواهند بود.

نوکیا ۲.۱

نوکیا ۲.۱، سیستم‌عامل اندروید اوریو نسخه Go را اجرا می‌کند و تنها ۹۹ یورو (۱۱۵ دلار) قیمت خواهد داشت. به‌خاطر داشته باشید که قطر نمایشگر به ۵.۵ اینچ افزایش یافته و صفحه نمایش از رزولوشن ۷۲۰p و نسبت ابعاد ۱۶:۹ برخوردار است. همچنین شاهد حضور اسپیکرهای استریو در بخش جلویی گوشی هستیم.

تراشه میان‌رده اسنپ‌دراگون ۴۲۵ همچنان بهبود قابل ملاحظه ۵۰ درصدی سرعت را از خود نشان می‌دهد. به خاطر بیاورید که مدل ۲۰۱۷ این تراشه از هسته‌های کورتکس A7 استفاده می‌کرد و اکنون هسته‌ها به کورتکس A53 ارتقا پیدا کرده‌اند. نوکیا ۲.۱ دارای ۱ گیگابایت رم و ۸ گیگابایت حافظه داخلی است که به لطف وجود درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی، ظرفیت حافظه قابل افزایش خواهد بود. به نظر می‌رسد که سیستم‌عامل اندروید Go و اپلیکیشن‌های آن نیاز چندانی به حافظه ندارند.

3-9 رونمایی از اسمارت‌فون‌ نوکیا 2.1 به همراه نوکیا 3.1 و نوکیا 5.1 با نمایشگر کشیده و تراشه‌های جدید

نوکیا ۲.۱ هنوز به همراه یک باتری بزرگ ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژدهی ۲ روزه عرضه می‌شود. ساختار دوربین مشابه نسل قبلی بوده و شامل یک دوربین پشتی ۸ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی در قسمت جلویی دستگاه است. این گوشی در ماه جولای به صورت جهانی عرضه خواهد شد و بدنه پلی‌کربناتی آن در رنگ‌های آبی/مسی، آبی/نقره‌ای و خاکستری/نقره‌ای تولید می‌شود.

نوشته رونمایی از اسمارت‌فون‌ نوکیا ۲.۱ به همراه نوکیا ۳.۱ و نوکیا ۵.۱ با نمایشگر کشیده و تراشه‌های جدید اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.