رونمایی از پنل خدمت گیرندگان بهزیستی

سامانه ملی فرزندخواندگی تا یک ماه دیگر توسط سازمان بهزیستی کشور رونمایی می‌شود، سامانه‌ای که اطلاعات کودکان تحت تکفل را در آن منتشر خواهند کرد تا افراد متقاضی فرزندخواندگی بتوانند از طریق این سامانه درخواست خود را مطرح کنند.
 
سازمان بهزیستی در راستای استقرار دولت الکترونیک، اقدام به راه‌اندازی سامانه‌هایی کرده که وظیفه اطلاع‌رسانی در امور مختلف را بر عهده دارند.
رییس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی کشور در نشست رونمایی از پنل خدمت گیرندگان بهزیستی که عصر یکشنبه برگزار شد، گفت: سامانه شفاف‌سازی بهزیستی با حضور رییس جمهوری و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد و امروز با رونمایی از پنل خدمت گیرندگان، گام هشتم شفاف‌سازی در سازمان بهزیستی برداشته خواهد شد.
فریبا بریمانی افزود: در این سامانه اطلاعات مربوط به ۷۰ میلیون خدمت گیرنده سازمان بهزیستی به ثبت رسیده است، این اطلاعات مربوط به سال ۹۱ تاکنون است، افراد می‌توانند با استفاده از کد ملی وارد سیستم شوند و اطلاعات مالی خود را دریافت کنند، در این سامانه اطلاعات مربوط به خدمات مستمر و خدمات موردی افراد وجود دارد که می‌توانند آنها را بررسی کنند.
همچنین وحید قبادی دانا معاون وزیر کشور در این نشست گفت: فعالیت سازمان بهزیستی در اتاق شیشه‌ای در حال شکل‌گیری است، خدمت گیرندگان مالی از سازمان بهزیستی کشور، در حال حاضر می‌توانند اطلاعات دریافت مالی خود را از این سازمان چک کنند، این مسئله باعث اعتمادسازی بین مراجعه کنندگان می‌شود. در این سامانه ۲۲ هزار قرارداد و تفاهم‌نامه که با افراد و دستگاه‌های مختلف در سراسر کشور منعقد شده قابل دسترسی است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: علاوه بر این قرارداد ۳۵۰۰ پیمانکاری که با سازمان بهزیستی در حال فعالیت هستند، اطلاعات بیش از ۴۴ هزار مجموعه تحت پوشش سازمان بهزیستی اعم از هزاران مهدکودک، مراکز مشاوره، نگهداری شبانه‌روزی، مراکز اقامتی و سرپایی درمان و کاهش آسیب افراد دارای اعتیاد و سایر اطلاعات روی سامانه قابل رویت است.
وی افزود: در این سامانه اطلاعات ۲۸۰۰ واحد ملکی که متعلق به سازمان بهزیستی است قابل رویت است. در طول ۶ ماهه اخیر پرداخت مستمری افراد تحت پوشش بیش از ۱ میلیون و ۸۰ هزار خانوار به صورت الکترونیکی در حال پرداخت است.
وی خاطرنشان کرد: نقطه عطفی که می خواهم به آن اشاره کنم، فعالیت سازمان بهزیستی در مورد کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست و سامانه‌ای تحت عنوان سامانه فرزندخواندگی ملی است که تا یک ماه دیگر به پایان می‌رسد. در حال حاضر این سامانه در تهران به شکل پایلوت در دسترس است. سامانه ملی فرزندخواندگی مناسب برای افرادی است که تمایل دارند فرزندی را تحت تکفل خود قرار دهند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه اطلاعات این کودکان به صورت الکترونیکی ثبت می‌شود، گفت: هدف ما این است که تمام افراد بدسرپرست و بی‌سرپرست تحت پوشش این مکانیزم درون خانواده قرار گیرند و به تدریج مراکز نگهداری و مراکز شبه خانواده کوچک‌تر شود و در آینده هیچ فرزند بی‌سرپرست و بدسرپرستی نداشته باشیم که در مکانی غیر از بستر خانواده در حال نگهداری باشد.
 
بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ، بزرگ‌ترین نمایشگاه فناورانه کشور روز پنجشنبه، ۲۷ تیرماه با حضور وزیران ارتباطات ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان و ترکیه با شعار «آینده بهتر» در نمایشگاه بین‌المللی تهران گشایش یافت.
این نمایشگاه که با شعار «آینده بهتر» آغاز به کار کرده است بخش‌هایی مانند الکام استارز، الکام تایکز، الکام ترندز و الکام گیمز را در خود جای داده و بخشی نیز ویژه توان‌یاب‌ها دارد.
برای مهمانان خارجی و داخلی بخشی به عنوان سفرهای الکامپی (الکامپ تور) طراحی شده تا علاقه‌مندان بتوانند با ثبت‌نام در این تورها، از نمایشگاه به شکل ویژه بازدید کنند.
همچنین با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تاجران و سرمایه‌گذاران خارجی که قصد بازدید یا حضور در نمایشگاه دارند تسهیلاتی در نظر گرفته شده تا حضورشان در کشور بدون مشکل انجام شود.
نمایشگاه الکامپ تا یکشنبه، ۳۰ تیر در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران دایر است و در انتهای این نمایشگاه به کارآفرین برتر، توانیاب برتر، برترین شرکتی که در حوزه مسئولیت اجتماعی فعالیت کرده و بهترین غرفه جوایزی تعلق خواهد گرفت.