رونمایی بی ام و از محصول جدید شاسی بلند X2

شرکت بی ام و به طور رسمی از محصول جدید خود، یعنی X2، رونمایی کرد. X2 به نسبت دیگر محصولات بی ام و، یعنی X1 و X3، ارتفاع کمتری تا زمین داشته و همچنین فاصله ی سپر جلو تا چرخ ها در این خودروی جدید کمتر است و به همین سبب X2 بسیار عضلانی تر از دو خودروی دیگر جلوه می دهد.

گویا آی تی – شاسی بلندِ X2 در جلو و عقب از چراغ های LED بهره برده و رنگ بدنه اش بسیار خاص و لوکس است. در داخل نیز وضعیت به خوبی برقرار است. داخل کابین از چرم پوشیده شده و افزون بر این خریدار می تواند تریم تمام چرم را نیز سفارش دهد. در مرکز داشبورد، صفحه نمایش مخصوص سیستم اطلاعات و سرگرمی وجود دارد که در حالت خاموش نیز نمایی خاص به داخل کابین می بخشد، چه رسد به زمانی که روشن است. امکان سفارش صفحه نمایش ۶٫۵ و یا ۸ اینچی برای خریداران وجود دارد و هر یک از آن ها می توانند بر حسب سلیقه ی خود یکی از این نوع نمایشگرها را انتخاب کرده و سفارش دهند. سیستم اطلاعات X2 از هشدار حرکت بین خطوط، سیستم Connected +، دستیار پارک و همچنین وای فای برخوردار است.
شاسی بلند X2
فارغ از سیستم اطلاعات، بایستی این نکته نیز ذکر شود که با خواباندن صندلی های عقب حجم کل کابین ۱۴۱۹ لیتر می شود که رقم قابل توجهی است.

به قسمت پیشرانه که برسیم سرخورده از آن بیرون نخواهیم آمد. X2 از پیشرانه ای ۲ لیتری و ۴ سیلندر بهره می برد. این پیشرانه قادر به تولید ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور است. نیروی حاصل از این پیشرانه به واسطه ی گیرباکس ۸ سرعته استپ ترونیک به چرخ ها، یعنی هر چهار چرخ، منتقل می شود. همچنین، آن چنان که خودِ بی ام و می گوید، گویا شاسی X2 از شاسی X1 برگرفته شده است. در واقع شاسی X1 پس از بهبودهایی در بخش های مختلف، خصوصاً در قسمت استحکام، در X2 نیز به کار گرفته شده است.

برای X2 در واقع سه حالت رانندگی در نظر گرفته شده است (Sport، Eco Pro و Comfort). افزون بر این آنان که قصد دارند با استفاده از X2 رانندگی در آفرود را تجربه کنند نبایستی نگران باشند زیرا بی ام و X2  را برای رانندگی در آفرود نیز با قرار دادن برخی تنظیمات خاص آماده کرده است، هرچند که رانندگی با آن در سطح شهر بسیار آسان تر است.
شاسی بلند X2
گفتنی است که نسخه ی X2 M Sport X نیز برای کسانی که خواهان یک خودروی اسپرت هستند طراحی شده است. این نسخه ی اسپرت از چرخ های ۲۰ اینچی بهره برده و به نسبت نسخه ی استاندارد ۱٫۵ سانتی متر کمتر ارتفاع دارد. همچنین سیستم تعلیقش نیز بهتر از نسخه ی استاندارد است، اما پیشرانه اش همان پیشرانه ی نسخه ی استاندارد می باشد. در آخر شایان ذکر است که خودِ بی ام و ادعا دارد که X2 قادر به طی کردن ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در عرض ۶٫۳ ثانیه است. کمتر کسی است که این رقم را رقمی مناسب برای یک شاسی بلند نینگارد.
شاسی بلند X2