رونمایی سامسونگ گلکسی A60 و گلکسی A40s با ویژگی‌های جالب

گلکسی A40s و A60

سامسونگ همچنان به گسترش اعضای خانواده گلکسی A ادامه می‌دهد و شب گذشته از دو عضو جدید این خانواده رونمایی کرد که در ادامه با این دو گوشی میان‌رده بیشتر آشنا می‌شویم.

این شرکت کره‌ای که اخیرا از دو گوشی گلکسی A70 و A80 رونمایی کرده بود، شب گذشته در چین دو میان‌رده گلکسی A40s و A60 را معرفی کرد.

هنوز مشخص نیست آیا سامسونگ این دو گوشی جدید را صرفا در چین عرضه خواهد کرد یا خیر، اما چیزی که واضح است قیمت بالاتر آن دو در بازارهای جهانی نسبت به چین است.

مشخصات و طراحی گلکسی A60

گلکسی A60 دارای یک نمایشگر 6.3 اینچی Infinity O از نوع LCD با رزولوشن  +FHD است. استفاده از این حفره سبب شده است که با نسبت نمایشگر به بدنه 92 درصدی در این اسمارت فون روبرو باشیم.

علاوه بر این روی نمایشگر گوشی خبری از روزنه‌های مربوط به اسپیکر نیست و با کمک فناوری اسکرین کست، تمامی صفحه نمایش به عنوان بلندگو عمل می‌کند.

سوراخ نمایشگر گلکسی A60 در بالا سمت چپ قرار دارد و درون آن یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی قرار گرفته است.

گلکسی A60

در قسمت پشتی این گوشی شاهد دوربین سه‌گانه با حسگرهای ۳۲ و ۸ و ۵ مگاپیکسلی و حسگر اثر انگشت هستیم.

سخت افزار میان‌رده جدید سامسونگ تمامی موارد لازم برای اجرای قدرتمندترین برنامه‌ها را دارد. این گوشی از پردازنده اسنپدراگون 675 بهره برده و 128 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت حافظه Ram دارد.

گلکسی A60 دارای یک باتری 3500 میلی آمپر ساعتی و فاقد جک هدفون است.

با گلکسی A40s آشنا شوید

گوشی گلکسی A40s از نمایشگر ۶.۴ اینچی AMOLED با رزولوشن +FHD بهره می‌برد و بریدگی بالای آن از نوع قطره‌ای بوده که جایگاه دوربین سلفی با حسگر 16 مگاپیکسلی است.

این میان‌رده از چیپست اگزینوس 7904 با هشت هسته قدرت می‌گیرد و از 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد.

قابل توجه‌ترین ویژگی این گوشی باتری 5 هزار میلی آمپر ساعتی آن است که از فناوری شارژ سریع 15 واتی پشتیبانی می‌کند.

دوربین سه‌گانه این گوشی از گلکسی A60 کمی ضعیف‌تر است و از یک حسگر 13 و دو حسگر 5 مگاپیکسلی بهره می‌برد.

همچنین طبق انتظار در این گوشی نیز خبری از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر نیست و این سنسور در قاب پشت قرار گرفته است.

قیمت و زمان عرضه

همان طور که در ابتدا گفتیم، سامسونگ این دو گوشی را در چین معرفی و مشخص نکرده است که آیا شاهد عرضه جهانی آن‌ها هستیم یا خیر. گلکسی A40s در بازار چین 225 دلار و گلکسی A60 نیز 300 دلار قیمت دارد که در صورت عرضه در مارکت‌های جهانی، قطعا قیمت آن بیشتر خواهد بود.

همچنین سامسونگ در مراسم رونمایی شب گذشته خود از زمان دقیق عرضه این دو گوشی حرفی به میان نیاورد اما احتمالا نباید زیاد منتظر عرضه رسمی آن‌ها باشیم.

نوشته رونمایی سامسونگ گلکسی A60 و گلکسی A40s با ویژگی‌های جالب اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.