رویداد کارآفرینی با رویکرد فناوری‌های حوزه فضایی برگزار می شود

 
رویداد کارآفرینی و برنامه‌نویسی ویژه دانش آموزان با رویکرد فناوری‌های حوزه فضایی با همکاری سازمان فضایی ایران و سازمان فناوری اطلاعات، در آخرین روز هفته جهانی فضا برگزار می شود.
 
 به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، دوازدهمین رویداد کارآفرینی و برنامه‌نویسی ویژه دانش آموزان توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران و مشارکت سازمان فضایی با رویکرد فناوری‌های حوزه فضایی فردا ۵ شنبه همزمان با آخرین روز از هفته جهانی فضا برگزار می‌شود.
 
مشکات اسدی مشاور معاون وزیر ارتباطات در حوزه توانمندسازی اجتماعی در خصوص برگزاری رویداد  کارآفرینی گفت: این رویدادها با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و راهبری  وزارت آموزش‌وپرورش برگزار می‌شود و هدف از برگزاری آن، توانمندسازی دانش آموزان و تأکید بر مهارت‌آموزی در راستای نقش‌آفرینی کودکان در آینده است.
 
مشاور رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: در حاشیه این رویداد یک‌روزه، ۵ کارگاه آموزشی با موضوعات مختلف برگزار می‌شود. اولین کارگاه ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه دبیرستان‌های استان تهران است و این دانش آموزان توسط وزارت آموزش‌وپرورش و در راستای عدالت آموزشی از دانش آموزان مدارس دولتی و مناطق کم برخوردار انتخاب و معرفی‌شده‌اند.
 
این کارگاه‌ها ظهر فردا در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات برگزار می‌شود که شامل موارد زیر است:
 
- کارگاه آموزشی کارآفرینی بر بستر IT ویژه کودکان ۵ تا ۹ ساله
 
- کارگاه برنامه‌نویسی با زبان اسکرچ رده سنی ۱۰ تا ۱۵ سال
 
- کارگاه کد نویسی بلوکی برای پروژه‌های سخت‌افزاری برای رده‌های سنی ۹ تا ۱۵ سال
 
- رویداد پذیرش فناوری ویژه کودکان ۱۰ تا ۱۵ سال