رویکرد جدید و متفاوت LG در بکارگیری سنسور اثر انگشت در اسمارت فون ها

به دلیل اهمیت امنیت کاربری، اخیرا توسعه دهندگان گوشی های هوشمند به این سمت سوق پیدا کرده اند که به هر طریقی که شده بتوانند با بکارگیری ظرایف امنیتی، هم بر زیبایی گوشی بیفزایند و هم خیال کاربران را از این حیث راحت کنند. از این رو، حسگرهای اثر انگشت، جز لاینفک بسیای از گوشی های هوشمند شده است. امروز خبری مبنی بر بکارگیری سنسور امنیتی انگشت برای گوشی ال جی به دست ما رسید که باید آن را با شما در میان می گذاشتیم.

LG-V10-8-800x450

 در واقع چالش این روز شرکت ها تصمیم در بکارگیری سنسور اثر انگشت نیست بلکه نگرانی ها و تدابیر بر سر مکان استفاده از این قابلیت است.

برخی از شرکت ها برای این انتخاب تصمیم خود را محدود به بخش های بر آمده کرده اند و برخی نیز در داخل دکمه های جلوی دستگاه این قابلیت را گنجانده اند. از طرفی یکی از شرکت های تابع ی ال جی نیز تصمیم گرفته که در زیر نمایشگر این ویژگی را تعبیه کند. LG Innotek تصمیم خود را برای این کار قطعی کرده است اما باز خورد ها از طرف کاربران و متخصصان هم می تواند تعیین کننده باشد.

 حسگری که قرار است توسط LG Innotek بکار گرفته شود، در فضایی به میزان ۰٫۰۳ میلی متر می باشد که زیر نمایشگر قرار دارد. با این احتساب، گوشی هایی که نمای خود را مدیون عدم بکارگیری دکمه های سخت افزاری بودند می توانند به ایده های خود بازگردند و در محدودیت بکارگیری دکمه ها، این قابلیت را کار خود دخیل کنند.

 ال جی معتقد است که این نمونه از سنسور، با سنسورهای تعبیه شده در دکمه های سخت افزاری برجسته از قابلیت برابر برخوردارند از این رو احساس می شود بتوان بر کیفیت نمایشگر ها و شیشه های آن ها از نظر ضد خش و ضد آب بودن نیز افزود. همچنین موجب می شود که ضخامت شیشه ها نیز کاهش یابد.

 البته معلوم نیست که ال جی این سرویس را در گوشی بعدی اش قرار دهد ولی گزارش ها وشواهد حاکی از آن است که برخی از کمپانی های سازنده گوشی هوشمند برای برخورداری از این قابلیت با ال جی وارد مذاکره شده اند که ال جی نیز تصمیم دارد این قابلیت را تجاری کند. به نظر می رسد ظرف یک سال آینده این قابلیت در پرچم دار های گوشی های هوشمند یافت شود در عین حال باز هم باید در انتظار خبرها و حتی تکنولوژی های خیلی جدیدتر بود.