رکوردشکنی هواوی P30 پرو در DxOMark

هواوی p30 پرو

روز گذشته در پاریس هواوی از پرچمداران جدید خود رونمایی کرد و هواوی P30 پرو هنوز نیامده بر صدر جدول بهترین دوربین گوشی‌ها به انتخاب DxoMark تکیه زد تا برای پرچمداران موجود در بازار خط و نشان بکشد.

وب‌سایت DxOMark ساعاتی پس از معرفی رسمی هواوی P30 پرو، نتایج بررسی دوربین آن را منتشر کرد که این گوشی با امتیاز کلی ۱۱۲ بالاتر از گلکسی S10 پلاس، میت ۲۰ پرو و P20 پرو (با امتیاز ۱۰۹) در صدر جدول بهترین دوربین گوشی‌های هوشمند قرار گرفت و رکورد امتیاز در این سایت را شکست. پیش از این هواوی سال گذشته با P20 پرو توانسته بود رکوردشکنی کرده و برای اولین بار یک گوشی در DxOMark به امتیاز 109 رسید و تا همین امروز هیچ شرکتی نتوانسته بود از این امتیاز عبور کند.

رکوردشکنی به لطف بوکه و زوم

پرچمدار هواوی تا حد زیادی این امتیاز را مدیون افکت بوکه و قدرت زوم دوربین پشتی خود است که به لطف دو قطعه سخت افزاری جدید لایکا؛ یکی لنز پریسکوپی 125 میلی‌متری و دیگری سنسور سه‌بعدی ToF ، دوربین هواوی P30 پرو این‌چنین توانمند شده است.

قدرت بزرگنمایی دوربین این گوشی تنها به لطف طراحی پریسکوپی دوربین زوم آن نیست بلکه فناوری سوپر رزولوشن که اطلاعات دوربین زوم و دوربین اصلی را با یکدیگر ادغام می‌کند نقش بسزایی در کیفیت فوق‌العاده بزرگنمایی آن دارد که باعث می‌شود رقبا در این زمینه هیچ حرفی برای گفتن نداشته باشند.

افکت بوکه نیز بهترین در نوع خود است که باز هم به لطف تکنولوژی سوپر رزولوشن باعث بزرگنمایی 2 برابر (که مناسب برای پرتره است) و سنسور ToF هم پس زمینه سوژه را با دقت زیادی محو می‌کند.

سنسور اصلی دوربین هواوی P30 پرو 40 مگاپیکسلی است که نقطه قوت آن عکس‌برداری در محیط‌های تاریک است که می‌تواند تحت هر شرایط نوری تصاویری را با نویز کم و جزئیات بالا ثبت کند.

دوربین هواوی پی ۳۰ پرو بی‌نقص هم نیست؛ چرا که دامنه دینامیک آن نسبت به میت 20 پرو اندکی کاهش یافته و نمود رنگ نیز می‌توانست بهتر باشد.

امتیاز دوربین هواوی p30 پرو

نگاهی به قابلیت‌ها و امتیاز فیلم‌برداری

دوربین این گوشی در بخش فیلم‌برداری امتیاز عالی 97 را به دست آورده است اما بهترین نیست و هم‌چنان P20 پرو با یک امتیاز بیشتر در جایگاه اول قرار دارد. ترکیب لرزشگیر اپتیکال و دیجیتال باعث شده این گوشی ویدئوهایی بدون لرزش را ثبت کند و در محیط تاریک با نویز حداقلی، کیفیت مطلوبی دارد البته مشکل رندر رنگ‌ها تا حدودی در ویدیوها مشاهده می‌شود.

امتیاز دوربین سلفی هواوی p30 پرو

شکست از سامسونگ در بخش سلفی

دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی هواوی P30 پرو موفق به کسب امتیاز 89 شده که پیشرفت قابل توجهی برای هواوی است اما باز هم در این بخش بهترین نشده و این عنوان در اختیار گلکسی S10 پلاس با نمره 96 است.

دوربین تکی جلو این گوشی دارای دامنه دینامیکی بالا و کیفیت قابل توجه عکس‌برداری در محیط‌های کم نور است و از سخت افزار خاصی کمک نمی‌گیرد.

نوشته رکوردشکنی هواوی P30 پرو در DxOMark اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.