رکورد اقتصادی فوق‌العاده سامسونگ برای سه ماهه اول سال ۲۰۱۷

سامسونگ

مطابق با رسم هر سال، کمپانی سامسونگ گزارشی از عملکرد اقتصادی خود در بازار برای سه ماهه اول سال 2017 اعلام کرده است که نشان از افزایش فروش گوشی‌های سامسونگ و ثبت رکوردی خارق‌العاده دارد.

طبق این اطلاعات ذکر شده از سوی سازنده کره‌ای، این کمپانی توانسته تاکنون حدود 50.55 تریلیون وون (معادل 45 میلیارد دلار) از بازار گوشی‌های هوشمند درآمد کسب کند و سود عملیاتی خود را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بهبود ببخشد. در سال 2016، این شرکت در فروش گوشی‌های هوشمند خود درآمدی معادل 6.68 تریلیون وون (واحد رسمی ارز در کشور کره جنوبی وون است) بدست آورد که این میزان در سه ماهه ابتدایی سال 2017 به 9.9 تریلیون وون (معادل 8.8 میلیارد دلار) افزایش یافته و طبق این آمار سه ماه اول سال 2017 به عنوان موفق‌ترین دوره درآمدی در تاریخ کمپانی سامسونگ بوده است.

همچنین این مدت زمان، پر سودترین دوره نیز برای این غول دنیای تکنولوژی بوده و مطمئنا این گزارش کمپانی کره‌ای را برای ادامه این راه طولانی بسیار امیدوار خواهد کرد. البته باید بیان کرد که میزان فروش گوشی‌های سامسونگ در تعطیلات کریسمس به اندازه 2.07 تریلیون وون (معادل 1.84 میلیارد دلار) اعلام شده که نسبت به سال گذشته همین موقع، افت چشمگیر 47 درصدی را تجربه کرده که احتمالا می‌توان این موضوع را ناشی از سرنوشت ناگوار گلکسی نوت 7 دانست.

از بین رفتن سود عملیاتی گلکسی نوت 7، ضرر بزرگ سامسونگ و کاهش قیمت گلکسی S7 و S7 Edge باعث شد این شرکت نتواند آن طور که انتظار می‌رفت، در بخش موبایل میزان درآمد خود را افزایش دهد و دچار رکورد شد. هر چند به لطف فروش خوب گوشی‌های با ارزش سری A و همچنین خانواده میان‌رده و پایین رده گلکسی J به طرز قابل توجهی مشکلات پیش آمده برای این کمپانی را مرتفع کرده و حتی باعث شد سامسونگ جایگاه نخست را در فروش گوشی‌های هوشمند تصاحب کند. اکنون باید منتظر بمانیم تا ببینیم آیا جدیدترین پرچمداران این شرکت می‌توانند روند رو به رشد و صعودی این کمپانی را حفظ کرده و بازهم میزان درآمد سامسونگ را افزایش دهند یا خیر!

نوشته رکورد اقتصادی فوق‌العاده سامسونگ برای سه ماهه اول سال 2017 اولین بار در پدیدار شد.