زمان احتمالی رویداد معرفی آی‌فون ۱۱ اعلام شد

از زمان اعلام تقویم احتمالی عرضه آی‌فون 11 کم‌تر از 2 هفته گذشته است و اکنون تصویر اسکرین‌شات iOS 13 که با آخرین ورژن بتای این سیستم‌عامل منتشر شده است؛ ظاهرا زمان معرفی دستگاه‌های اپلی نسل آینده را اعلام می‌کند.

آی‌فون XR

ظاهرا اپل روز سه‌شنبه 10 سپتامبر را به‌عنوان موعد زمانی معرفی آی‌فون 11 در نظر گرفته است

وب‌سایت iHelpBR، یک تصویر اسکرین‌شات تحت‌عنوان “HoldForRelease” را منتشر کرده است. این تصویر، اپلیکیشن تقویم و مشخصا روز سه‌شنبه، دهمین روز ماه را به شکل واضحی نمایش می‌دهد. در این تصویر به‌عنوان ماه اشاره نشده است؛ اما این روز با ماه سپتامبر کاملا هماهنگی دارد. این ماه نیز به‌نوبه‌ خود با جدول زمانی مراسم رونمایی سالیانه اپل مطابقت دارد. در واقع اعتبار این تاریخ، زمانی بیش‌تر می‌شود که بدانیم سال گذشته نیز اسکرین‌شات مشابهی در یکی از نسخه‌های بتای iOS 12 مشاهده شد که تاریخ 12 سپتامبر را نمایش می‌داد. بعدها با معرفی آی‌فون XS و آی‌فون XR در روز 12 سپتامبر، صحت این تاریخ موردتایید قرار گرفت. با توجه به این‌که بر اساس پیش‌بینی‌های کنونی، سری آی‌فون 11 در روز سه‌شنبه 10 سپتامبر معرفی می‌شوند؛ لذا پیش‌سفارش دستگاه‌های سه‌گانه اپل احتمالا در روز جمعه 13 سپتامبر آغاز خواهد شد. از سوی دیگر، عرضه حقیقی این هندست‌‌ها احتمالا بایستی در روز جمعه 20 سپتامبر آغاز شود. این زمان‌بندی با جدول زمانی پیش‌تر گزارش شده کاملا هماهنگی دارد.

به‌عنوان نکته‌ای مجزا بایستی خاطرنشان کرد که اسکرین‌شات iPadOS 13 با تاریخی مشابه نیز منتشر شده است. بر اساس شایعات، اپل قصد دارد تا در کنار آی‌فون‌های نسل آینده خود از یک آی‌پد 10.2 اینچی جدید نیز رونمایی کند و این تصویر نشان می‌دهد که چنین پدیده‌ای واقعیت دارد.

iOS 13  و iPadOS 13 احتمالا دیرتر از موعد مورد انتظار عرضه خواهند شد

در صورت پایبندی اپل به برنامه زمانی معمول عرضه iOS، سیستم‌عامل‌های iOS 13 و iPadOS 13 احتمالا در روز دوشنبه 16 سپتامبر برای دستگاه‌هایی نظیر آی‌فون 8، آی‌فون XS، آی‌پد پرو 2018 و آی‌پد ایر 2019 عرضه خواهند شد. با این‌حال یافته‌های امروز نشان می‌دهند که چنین پدیده‌ای احتمالا تحقق نخواهد یافت.

یک جفت تصویر اسکرین‌شات دیگر از iOS 13 و iPadOS 13 که ظاهرا در دستگاه‌های قدیمی‌تر به ثبت رسیده است؛ روز دوشنبه، بیست‌وسومین روز ماه را در تقویم نمایش می‌دهند. این روز 1 هفته پس از موعد مورد انتظار است و نهایتا به‌نظر می‌رسد که اپل احتمالا به توسعه‌دهندگان خود یک هفته دیگر فرصت داده تا از اجرای صحیح کلیه برنامه‌ها بر روی محصولات نسل قبلی اطمینان حاصل کنند. از این گذشته، اگرچه iOS 12 تا حدود زیادی فاقد باگ بود؛ اما علیرغم این موضوع، ویرایش‌های بتای iOS 13 و iPadOS 13 از همان ابتدای کار دچار مشکلاتی بودند و بسیاری از این مشکلات نیز کماکان لاینحل باقی مانده‌اند.

جنبه منفی چنین اقدامی این است که iOS 13 و iPadOS 13 طی مدت تقریبا 3 روز، منحصرا برای سری آی‌فون 11 و آی‌پد 10.2 اینچی سال 2019 عرضه خواهند شد؛ چرا که بر اساس برنامه زمانی پیش‌تر اعلام شده، گجت‌های فوق همگی در روز جمعه 20 سپتامبر ارایه خواهند شد.

آی‌فون‌های آینده اپل حقیقتا تحت چه عنوانی روانه بازار می‌شوند؟

با توجه به روال حاکم طی چند سال گذشته، آی‌فون‌های آینده احتمالا با اسامی آی‌فون XI یا آی‌فون 11 عرضه می‌شوند. اما یک خبرچین قابل‌اعتماد اخیرا اعلام کرد که اسامی نهایی هندست‌های اپلی احتمالا اندکی متفاوت خواهند بود و در این میان مشخصا به استفاده از واژه “پرو” در نام هندست‌ها اشاره شد. با این‌حال شک و تردیدها به قوت خود باقی ماند؛ چرا که در خصوص نحوه به‌کارگیری این واژه هیچ‌گونه توضیحی ارائه نشد.

تولید 2 سری کاملا مجزا از آی‌فون، منطقی‌ترین سناریوی ممکن قلمداد می‌شود. هندست جانشین آی‌فون XR احتمالا با نام آی‌فون 2019 روانه بازار خواهد شد؛ در حالی‌که مدل‌های جانشین آی‌فون XS و آی‌فون XS مکس احتمالا با اسامی آی‌فون پرو (5.8 اینچی) و آی‌فون پرو (6.5 اینچی) در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند.

راه‌برد جایگزین که یکی از شرکت‌های تولیدکننده کیس گوشی، اخیرا به آن اشاره نموده نیز منطقی به‌نظر می‌رسد. با این‌حال اسامی هندست‌ها نهایتا کمی ناخوشایندتر خواهند بود. در این سناریو، مدل 2019 آی‌فون XR تحت‌عنوان آی‌فون 11 و هندست جانشین آی‌فون XS نیز با نام آی‌فون 11 پرو عرضه خواهد شد. در عین‌حال مدل 6.5 اینچی نیز احتمالا با نام آی‌فون 11 پرو مکس روانه بازار می‌شود.

سناریوی نهایی احتمالا ساده‌ترین و محتمل‌ترین گزینه موجود به‌شمار می‌رود. بر این اساس، مدل‌های جانشین آی‌فون XR، آی‌فون XS و آی‌فون XS مکس به‌ترتیب با اسامی آی‌فون 11R، آی‌فون 11 و آی‌فون 11 پرو عرضه خواهند شد.

نوشته زمان احتمالی رویداد معرفی آی‌فون 11 اعلام شد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.