زمان رونمایی احتمالی از اسمارت‌فون پیکسل ۴a گوگل مشخص شد

گوگل به‌خاطر اطلاع‌رسانی مسائل مهم به طرفداران پروپا قرص خود ضمن رونمایی از محصولات کمپانی و برگزاری رویدادهای بزرگ به شهرت رسیده است و کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O امسال نیز از این قاعده مستثنی نیست. این رویداد سالیانه نخستین بار در سال 2008 برگزار شد و بر اساس گزارشات تائید شده، سیزدهمین دوره این رویداد طی روزهای 12 تا 14 مه در سالن آمفی‌تئاتر Shoreline واقع در منطقه Mountain View ایالت کالیفرنیا برگزار می‌شود.

چنان‌چه یک توسعه‌دهنده حرفه‌ای نرم‌افزار هستید و یا به این مقوله علاقه دارید؛ در این‌صورت بایستی زمان آغاز کنفرانس گوگل I/O 2020 را به‌خاطر بسپارید. اگرچه این رویداد احتمالا توجه کلیه مشتریان حقیقی گوگل را به سوی خود جلب خواهد کرد. در ابتدا پیرامون مهم‌ترین رویداد این مراسم یعنی معرفی ورژن جدید سیستم‌عامل اندروید صحبت می‌کنیم. بتای اولیه این سیستم‌عامل احتمالا چندین ماه پیش از روز 12 مه معرفی خواهد شد. به‌عنوان مثال اندروید 10 در قالب یک ورژن بتا و تحت‌عنوان اندروید Q در روز 13 مارس معرفی شد. در روز 7 مه، ورژن نهایی این سیستم‌عامل با اصلاحات فراوان در زمینه پایداری منتشر شد و طیف دستگاه‌های میزبان آن نیز از گوشی‌های پیکسلی به بیش از ده‌ها دستگاه تولید شده توسط سایر کمپانی‌ها گسترش پیدا کرد. بنابراین چنان‌چه مایل به تست سیستم‌عامل اندروید 11 پیش از انتشار عمومی آن برای گوشی‌های غیر پیکسلی هستید؛ در این‌صورت بایستی روز 12 مه را در تقویم خود علامت بزنید.

با این‌حال به احتمال فراوان ضمن برگزاری مراسم در سالن آمفی‌تئاتر Shoreline طی روز 12 مه شاهد معرفی رسمی تعدادی سخت‌افزار جدید و جذاب خواهیم بود. اگرچه این مراسم به لحاظ تاریخی یک رویداد با محوریت نرم‌افزاری قلمداد می‌شود؛ اما طی سال‌های اخیر گوگل بارها سنت‌شکنی کرده است. این کمپانی در آخرین اقدام مشابه خود از اسمارت‌فون‌های پیکسل 3a و پیکسل 3a XL در سال گذشته رونمایی کرد. با توجه به محبوبیت بالای این مدل‌های میان‌رده می‌توان انتظار داشت که اسمارت‌فون پیکسل 4a (که پیش‌تر جزئیاتی پیرامون آن منتشر شده است) در جریان رویداد I/O طی کمتر از 4 ماه آینده معرفی شود.

انتشار ورژن جدید سیستم‌عامل Wear OS (احتمالا همزمان با معرفی ساعت اسطوره‌ای پیکسل واچ)، ارتقا اسپیکر هوشمند و قدیمی گوگل هوم که پیش‌تر در سال 2016 عرضه شد و رونمایی از چندین پیشرفت جدید در زمینه‌های مختلف شامل هوش مصنوعی، واقعیت‌افزوده، واقعیت‌مجازی، فناوری‌های تشخیص تصویر، اینترنت اشیاء و نگاشت ایمیل از جمله سناریوهای احتمالی در این رویداد به‌شمار می‌روند. نهایتا کاربران علاقه‌مند بایستی پخش زنده مراسم فوق در روز 12 مه را دنبال نمایند. زمان دقیق برگزاری این رویداد متعاقبا اعلام خواهد شد.

نوشته زمان رونمایی احتمالی از اسمارت‌فون پیکسل 4a گوگل مشخص شد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.