ساتیا نادلا به دو خبرنگار به خاطر آی‌پدهای‌شان توهین کرد!

ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت اخیرا سفری به هند داشته و در این سفر، به دو ژورنالیست برمی‌خورد که هر دو آی‌پد داشته‌اند. ساتیا پس از دیدن این صحنه به یکی از آن‌ها چنین می‌گوید: دوست من بهتر هستش که یک کامپیوتر واقعی بخری!

این در حالی است که یکی دیگر از مدیران مایکروسافت اوایل سال جاری گفته بود که اپل در ساخت آی‌پد پرو از سرفیس پرو تقلید کرده است. رایان گوین مدیر کل خط تولید سرفیس، به‌طور جزئی‌تر اعلام کرده بود که آی‌پد پرو نتیجه کپی کاری اپل از محصولات 2 در 1 مایکروسافت است.

البته غیر از این مدیر، افراد دیگری هم هستند که باور دارند این دو دستگاه شباهت‌های بسیاری دارند. هر دو مجهز به صفحه لمسی سازگار با قلم هوشمند و کیبورد با قابلیت جدا شدن هستند. شاید تنها تفاوت آشکار این دو هندست سیستم‌عامل‌های‌شان باشد. سرفیس پرو ویندوز 10 پرو (نسخه‌ای که ویژه کامپیوترهای شخصی ایجاد شده است) را در دل خود دارد و آی‌پد پرو از iOS ورژن موبایل استفاده می‌کند.

ساتیا نادلا

نادلا با گفتن این جمله که محصولات مایکروسافت لوکس نیستند در واقع طعنه‌ای به اپل زد. ساتیا نادلا اضافه کرد که این کمپانی تولیدکننده وسایل کاربردی است. او در این‌باره چنین گفته است:

قصد ندارم موفقیت‌های گوگل یا اپل را، حالا در هر زمینه‌ای که باشد نادیده بگیرم، اما ما کاملا متفاوت هستیم. شرکت ما در بازار نقش دلال یا واسطه را ندارد. ما ابزار کاربردی تولید می‌کنیم و کارمان تولید محصولات لوکس نیست. در واقع این ما نیستیم. ما تکنولوژی را خلق می‌کنیم و بقیه با آن محصولات خود را می‌سازند.

نوشته ساتیا نادلا به دو خبرنگار به خاطر آی‌پدهای‌شان توهین کرد! اولین بار در پدیدار شد.