ساعت هوشمند جدید هواوی با نام Watch GT 2 به همراه باتری قدرتمند رونمایی شد

ساعت Huawei GT 2

هواوی نیز مانند سامسونگ قبل از این که سیستم‌عامل اختصاصی خود را معرفی و عرضه کند، ساعت هوشمندش را با نام Huawei Watch GT 2 معرفی نمود. طبق پیش‌بینی‌ها، این ساعت از سیستم‌عامل اختصاصی هواوی بهره می‌برد و باتوجه به روابط پیچیده گوگل و هواوی به دلایل سیاسی، به نظر می‌رسد که هواوی در این زمینه تصمیم عاقلانه‌ای را اتخاذ کرده است؛ زیرا بهره‌گیری از یک سیستم‌عامل جدید و ناشناس در هر دستگاه هوشمندی به معنای آزمون و خطای آن و عدم انعطاف نرم‌افزاری در کوتاه مدت است.

به همین دلیل هواوی خطر بزرگی را انجام داد و آزمون و خطا در یک محصول تجاری معروف ممکن است به قیمت پایین آمدن ارزش محصول و شرکت سازنده آن شود. به هرحال، ساعت هوشمند هواوی از سیستم‌عامل گوگل که مخصوص گجت‌های پوشیدنی است، بهره نمی‌برد.

ساعت Huawei GT 2

ساعت Huawei Watch GT 2 به همراه اسمارتفون‌های خانواده سری میت 30 (Mate 30) در شهر مونیخ آلمان به صورت رسمی معرفی شد. حتی قیمت این ساعت نیز نسبت به نسل اول خود افزایش یافته است. نسل اول ساعت هوشمند هواوی با یک قیمت معقول و مناسب به همراه اسمارت‌فون‌های خانواده سری میت 20 (Mate 20) در سال گذشته میلادی معرفی و عرضه شده بود.

طراحی، ابعاد و صفحه‌نمایش

چند هفته پیش تصاویر این ساعت به بیرون درز کرد. بدنه GT 2 توسط یک شیشه سه‌بعدی در بخش نمایشگر محاصره شده است. هرچند که یک نمایشگر باندلس نمی‌تواند به زیبایی نمایشگر بدون حاشیه باشد (حداقل در این مورد)، اما نسخه 42 میلی‌متری این ساعت را به یک گجت زیبا و براق تبدیل می‌کند که باعث می‌شود تا رقابت در بین ساعت‌های هوشمند جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر شود.

ساعت Huawei GT 2

ضخامت بخش اصلی ساعت (صفحه و بدنه) 9.4 میلی‌متر است و بدنه فلزی ساعت نیز چهره‌ای زیبا به آن اعطا می‌کند.

اما طراحی ظاهری نسخه 46 میلی‌متری GT 2 شباهت زیادی به نسل قبلی آن دارد و ساعت هوشمند را شبیه به یک ساعت قدیمی نشان می‌دهد. در بخش نمایشگر از یک پنل OLED با اندازه 1.39 اینچ و رزولوشن مناسب 454 در 454 پیکسل استفاده شده است. طیف رنگی گسترده در صفحه‌نمایش و یک نمای بسیار نازک از این ساعت باعث می‌شود تا پنل‌های LCD را فراموش کنید.

تراشه، عمر باتری و سایر قابلیت‌ها

همانطور که مدت‌ها پیش از این موضوع آگاه بودیم، هواوی بخش عمده‌ای از تمرکز خود را بر روی معرفی چیپست اختصاصی و جدیدش، یعنی Kirin A1 قرار داده است که در کنار آن نیز یک واحد پیشرفته برای بلوتوث، یک واحد قدرتمند برای پردازش صدا و یک واحد کم مصرف برای پردازش اطلاعات و اپلیکیشن‌ها قرار دارد. یک واحد جداگانه هم برای مدیریت انرژی دستگاه در این تراشه تعبیه شده است. باتوجه به این که مصرف انرژی گجت‌های پوشیدنی هوشمند نسبت به سرعت آن‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است، هواوی از این واحد برای به حداقل رساندن مصرف انرژی و به حداکثر رساندن عمر باتری بهره می‌برد.

ساعت هوشمند GT 2 در استفاده‌های روزانه قادر به نگه‌داری حداکثر دو هفته شارژ و استفاده از حالت کلاسیک قادر به نگه‌داری حداکثر یک هفته شارژ است. به طور طبیعی، این پیش‌بینی‌ها برای استفاده‌های روزانه انجام شده و در مورد سایر استفاده‌ها باید به اعدادی مثل 15 و 30 ساعت توجه کنیم که به عنوان زمان بازدهی باتری ساعت درنظر گرفته می‌شوند. هواوی اعلام کرد که مدل‌های 42 و 46 میلی‌متری ساعت GT 2 در هنگام استفاده از GPS و قابلیت‌های ورزشی و سلامتی قادر به نگه‌داری شارژ تا 15 ساعت (برای مدل 42 میلی‌متری) و 30 ساعت (برای مدل 46 میلی‌متری) است که یک افزایش قابل توجه به شمار می‌رود.

در بخش ویژگی‌های مربوط به ورزش و سلامتی نیز دست هواوی پر است. ساعت جدید هواوی توانایی پشتیبانی و بهره‌گیری از قابلیت‌هایی مانند مانیتور ضربان قلب، اندازه‌گیری کیفیت خواب و نظارت بر 190 حرکت ورزشی از 15 ورزش مختلف از دویدن در بیرون یا داخل منزل تا دوچرخه‌ سواری را دارد.

اگرچه این ساعت از سیستم الکتروکاردیوگراف (ECG) استفاده نمی‌کند، اما مجموعه‌ای کامل از مهارت‌های بهبود سلامت فردی باعث مشاهده و جلوگیری از بیماری‌های قلبی مانند برادیکاردی، نظارت بر نارسایی قلبی شده و یادآوری‌های مکرر و منظم برای ایستادن و پیاده‌روی برای رفع استرس با استفاده از فناوری اختصاصی TruRelax نیز در این مجموعه به کمک کاربران می‌آید.

چیپست A1 نیز با استفاده از بلوتوث داخلی امکان تماس تلفنی از طریق ساعت را فراهم می‌کند. این ساعت از هیچ اتصال سلولی (سیم‌کارت) برای برقراری تماس استفاده نمی‌کند و تمامی وظایف برعهده بلوتوث آن است که قابلیت اتصال به تلفن تا فاصله 150 متری و پاسخ به تماس‌ها از طریق بلوتوث را دارد.

قیمت و زمان عرضه به بازار

هنوز هیچ خبری درباره زمان عرضه و قیمت دقیق GT 2 منتشر نشده است و ما نمی‌دانیم که این ساعت در کدام بازارها به دست مشتریان می‌رسد. البته باتوجه به قیمت ساعت‌های Samsung Galaxy Watch Active و Fitbit Versa 2 انتظار داریم که هواوی ساعت جدید خود را با قیمتی در حدود 200 تا 250 دلار به بازار عرضه کند. البته این یک حدس است و هواوی نیز کماکان در رابطه با سیستم‌عامل GT 2 سکوت کرده و ما نمی‌دانیم که گجت پوشیدنی هواوی از چه سیستم‌عامل استفاده می‌کند. اگر از سیستم‌عامل هارمونی در این ساعت بهره گرفته شود، باید تا زمان عرضه آن در بازار منتظر ماند و دید که چینی‌ها در این ظرف چه آشی ریخته‌اند.

نوشته ساعت هوشمند جدید هواوی با نام Watch GT 2 به همراه باتری قدرتمند رونمایی شد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.