سامسونگ احتمالا بخش مربوط به تولید پردازنده را جدا خواهد کرد

سامسونگ احتمالا بخش مربوط به تولید پردازنده را جدا خواهد کرد

شرکت سامسونگ از بخش‌های متعددی ساخته شده است که مسئولیت‌های متفاوتی برای تولید محصولات مختلف را بر عهده دارند که یکی از آنها، بخش LSI است که مسئولیت طراحی صفحه‌های نمایش و سنسورهای دوربین را به دوش می‌کشد. البته در این بخش، پردازنده‌های گجت‌های مختلف نیز به تولید می‌رسد که ما آنها را با نام اگزینوس در برخی محصولات این شرکت کره‌ای می‌بینیم. سامسونگ در کنار تولید پردازنده برای محصولات خود، برای شرکت‌های دیگر نیز اقدام به تولید پردازنده می‌کند که از جمله آنها می‌توان به کوالکام اشاره کرد. به گزارش یکی از روزنامه‌های کره‌ای، ظاهرا مسئولان قصد دارند تا بخش تولید پردازنده را به عنوان یک قسمت مجزا درآورند.

در ادامه این گزارش، نقل شده است که سامسونگ، مسئولیت تولید پردازنده نسل بعدی آیفون را نیز از دست داده و تولید این قطعه سخت‌افزاری، تنها بر دوش شرکت TSMC است. اپل یکی از بزرگ‌ترین مشتریان شرکت‌های تولید کننده قطعات سخت‌افزاری است که از سخت‌افزار طراحی شده توسط خود و تولید شده توسط دیگران برای آیفون و آیپدها استفاده می‌کند. با از دست دادن این قرارداد میان اپل و سامسونگ، مسئولان این شرکت کره‌ای تصمیم گرفتند تا بخش تولید پردازنده خود را مجزا ساخته و با قدرت بیشتر، به این امر بپردازند.

این اتفاق، می‌تواند یک تصمیم هوشمندانه از سمت سامسونگ به حساب آید. اپل برای سال‌های طولانی، از پردازنده‌های سامسونگ و TSMC در محصولات خود استفاده می‌کرد.

نوشته سامسونگ احتمالا بخش مربوط به تولید پردازنده را جدا خواهد کرد اولین بار در پدیدار شد.