سامسونگ از اسمارت‌فون گلکسی A10s با باتری بزرگ‌تر و دوربین ارتقایافته رونمایی کرد

صبح امروز شرکت سامسونگ با رونمایی از اسمارت‌فون گلکسی A10s، مدل دیگری را به سری گلکسی A10 خود اضافه کرد. مدل جدید در کنار هندست‌های گلکسی A10 و گلکسی A10e به‌عنوان اعضای سری میان‌رده محبوب سامسونگ قرار می‌گیرد. مشخصات گلکسی A10s در بسیاری از جنبه‌ها نظیر به‌کارگیری یک نمایشگر 6.2 اینچی LCD از نوع Infinity-V با رزولوشن اچ‌دی پلاس (720 در 1520 پیکسل) مشابه گوشی گلکسی A10 است. این نمایشگر از نسبت ابعاد 19:9 بهره خواهد برد. بعلاوه مدل جدید همانند گلکسی A10 از 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه‌داخلی برخوردار است. توان پردازشی گلکسی A10 از طریق تراشه اگزینوس 7884 تامین می‌شود. با این‌حال کلیه اظهارات سامسونگ در خصوص تراشه به‌کارگیری شده در گلکسی A10s از وجود 8 هسته پردازشی حکایت دارند که 4 عدد از آن‌ها با فرکانس 2 گیگاهرتز و 4 هسته دیگر با فرکانس 1.5 گیگاهرتز فعالیت می‌کنند.

دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی ارتقایافته در بخش جلویی دستگاه (در مقایسه با نمونه 5 مگاپیکسلی موجود در گلکسی A10) و یک حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی جدید به‌همراه دوربین 13 مگاپیکسلی در پشت گوشی، سایر تغییرات اعمال شده در گلکسی A10s به‌شمار می‌روند. ماژول دوربین دوگانه به کاربران این هندست جدید امکان خواهد داد تا تصاویر پرتره خود را با افکت بوکه (مات‌شدگی) مناسب‌تری ثبت نمایند. اما کاربران احتمالا متوجه خواهند شد که مهم‌ترین پیشرفت گلکسی A10s در مقایسه با گلکسی A10 به افزایش 17.6 درصدی ظرفیت باتری گوشی مربوط می‌شود. گوشی جدید از یک باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌گیرد و ظرفیت آن در مقایسه با نمونه 3400 میلی‌آمپرساعتی موجود در مدل قدیمی‌تر به شکل چشمگیری افزایش یافته است. گلکسی A10 مجهز به یک درگاه میکرو USB است؛ با این‌حال مشخص نیست که آیا سامسونگ در اسمارت‌فون گلکسی A10s خود از یک درگاه Type-C بهره خواهد برد یا خیر.

سامسونگ بر روی موفقیت سری گلکسی A خود در هندوستان حساب ویژه‌ای باز کرده است. غول کره‌ای زمانی، فروشنده برتر در این کشور به‌شمار می‌رفت.

اکنون کلیه موارد مطرح شده احتمالا برای افراد آشنا با گلکسی A10e سردرگم‌کننده خواهند بود. گلکسی A10e توسط بسیاری از شرکت‌های مخابراتی ایالات‌متحده عرضه خواهد شد. این هندست از یک نمایشگر ناچ‌دار 5.83 اینچی LCD با رزولوشن 720 در 1560 پیکسل و نسبت ابعاد 19.5:9 برخوردار است. دوربین پشتی 8 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی در قسمت جلویی گوشی و یک باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی سایر مشخصات گلکسی A10e را تشکیل می‌دهند. این دستگاه مجهز به یک درگاه Type-C است.

سامسونگ از اسمارت‌فون گلکسی A10s رونمایی کرد

در اوایل سال جاری، شرکت سامسونگ سری گلکسی A خود را به‌عنوان جایگزین سری گلکسی J عرضه کرد. این گوشی‌ها از دوربین‌هایی روبه‌ترقی، باتری‌های بزرگ و برچسب قیمتی مقرون‌به‌صرفه‌تر برخوردار هستند. سامسونگ تنها 70 روز پس از عرضه هندست‌های سری گلکسی A خود موفق به فروش بیش از 5 میلیون دستگاه از آن‌ها شد و به درآمدی بالغ بر 1 میلیارد دلار دست یافت. در ایالات‌متحده، گلکسی A10e از طریق کلیه 4 اپراتور مخابراتی بزرگ این کشور عرضه می‌شود؛ در حالی‌که گلکسی A20 از طریق اپراتورهای T-Mobile، ورایزن و Sprint در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. گلکسی A50 نیز توسط اپراتورهای ورایزن و Sprint ارائه می‌شود. برخی شرکت‌های مخابراتی، پیشنهاداتی را برای خریداری این هندست‌ها ارائه نموده‌اند. برای مثال، کاربران با افزودن یک خط جدید در اپراتورهای ورایزن و T-Mobile می‌توانند گلکسی A10e را به‌صورت رایگان دریافت نمایند. از نظر مصرف‌کنندگان آمریکایی، هندست‌های میان‌رده با برچسب قیمتی بسیار ارزان‌تر احتمالا از جذابیت بیش‌تری نسبت به پرچم‌داران اخیرا معرفی شده گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس و برچسب‌های قیمتی آن‌ها برخوردار هستند. به‌عنوان مثال، گلکسی A50 با قیمت‌گذاری 349.99 دلاری در ایالات‌متحده عرضه می‌شود؛ در حالی‌که این رقم برای هندست‌های گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس به‌ترتیب به  949.99 دلار و بالاتر و 1099.99 دلار و بالاتر افزایش خواهد یافت.

سامسونگ به موفقیت سری گلکسی A در هندوستان بسیار امیدوار است. در مقطعی از زمان، سامسونگ محبوب‌ترین برند در این کشور به‌شمار می‌رفت. تولیدکنندگان هندست‌های مقرون‌به‌صرفه نظیر شیائومی، عملکرد مناسبی را در این کشور ارائه نموده‌اند. هندوستان دومین بازار بزرگ اسمارت‌فون در جهان محسوب می‌شود؛ اما با توجه به موقعیت این کشور به‌عنوان یک بازار در حال توسعه، قیمت‌گذاری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل، ترکیب ویژگی‌های پرتقاضا (خصوصا برای دوربین و باتری) با قیمت‌گذاری چشمگیر، سری گلکسی A سامسونگ را به پاسخی قدرتمند در برابر شیائومی و سایر برندهای مقرون‌به‌صرفه که مشغول تصاحب سهم سامسونگ در منطقه بودند؛ تبدیل خواهد کرد.

هنوز در خصوص زمان عرضه احتمالی، قیمت‌گذاری و بازارهای عرضه‌کننده اسمارت‌فون گلکسی A10s هیچ‌گونه توضیحی ارائه نشده است. بر اساس اطلاعات کنونی، این هندست در مدل‌های رنگی آبی، سبز، قرمز و مشکی ارائه خواهد شد.

نوشته سامسونگ از اسمارت‌فون گلکسی A10s با باتری بزرگ‌تر و دوربین ارتقایافته رونمایی کرد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.