سامسونگ از دستگاه‌های ردیاب گلکسی اسمارت تگ و گلکسی اسمارت تگ پلاس رونمایی کرد

رویداد بزرگ Unpacked شرکت سامسونگ روز گذشته با محوریت 3 اسمارت‌فون جدید سری گلکسی S برگزار شد. با این‌حال پرچم‌داران فوق تنها محصولات معرفی شده در این رویداد نبودند و غول کره‌ای از جدیدترین دستگاه ردیاب بلوتوثی کوچک خود با نام گلکسی اسمارت تگ نیز رونمایی کرد. این محصول در 2 ورژن مختلف عرضه می‌شود: مدل نخست گلکسی اسمارت تگ نامگذاری شده و از اتصال بلوتوث 5.0 با مصرف انرژی پایین (LE) استفاده می‌کند؛ در حالی‌که مدل دیگر گلکسی اسمارت تگ پلاس نام داشته و با اتصال فوق پهن‌باند در اواخر سال جاری عرضه خواهد شد. به منظور مشاهده ویدیوی تبلیغاتی گلکسی اسمارت تگ کافیست اینجا کلیک کنید.

هر 2 مدل ردیاب به کاربران امکان می‌دهند تا با متصل نمودن ردیاب به ابزارهای موردنظر خود در صورت مفقودی قادر به پیدا کردن موقعیت آن‌ها باشند. در نتیجه کاربران می‌توانند دستگاه ردیاب را به دسته کلید، کیف پول، کوله‌پشتی یا حتی قلاده حیوان خانگی خود متصل نمایند. دستگاه‌های ردیاب به اپلیکیشن SmartThings سامسونگ متصل شده و کاربران قادر به بررسی آخرین موقعیت ردیاب خواهند بود. همچنین گلکسی اسمارت تگ با پخش صدا به یافتن موقعیت اشیاء مفقودی در فضاهای شلوغ کمک می‌کند. برد این ردیاب‌ها معادل 120 متر است.

همچنین این دستگاه‌ها به‌عنوان ابزار کنترلی اینترنت اشیاء با قابلیت لمسی نیز عمل می‌کنند. این موضوع بدان معناست که دستگاه‌های ردیاب می‌توانند برای خاموش یا روشن کردن سایر لوازم خانگی سامسونگی نظیر تلویزیون‌ها و ربات‌های جاروبرقی به‌کار گرفته شوند. هر 2 مدل ردیاب‌های سامسونگ دارای گواهی حفاظتی IP53 در برابر آبخوردگی و گردوغبار هستند.

با این‌حال دستگاه‌های ردیاب گلکسی اسمارت تگ سامسونگ صرفا با اسمارت‌فون‌ها، تبلت‌ها و ابزارهای پوشیدنی سری گلکسی سازگاری خواهند داشت؛ موضوعی که موارد کاربری آن‌ها را محدود خواهد کرد.

نسخه معمولی گلکسی اسمارت تگ با برچسب قیمتی 29.99 دلاری/34.90 یورویی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد؛ در حالی‌که گلکسی اسمارت تگ پلاس با قیمت‌گذاری خرده فروشی 39.99 دلاری عرضه خواهد شد. هر 2 مدل در بسته‌بندی‌های دوتایی نیز عرضه خواهند شد؛ موضوعی که قیمت هر واحد از آن‌ها را کاهش می‌دهد. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده فروش این محصولات از روز 29 ژانویه (10 بهمن ماه) آغاز خواهد شد.

نوشته سامسونگ از دستگاه‌های ردیاب گلکسی اسمارت تگ و گلکسی اسمارت تگ پلاس رونمایی کرد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.