سامسونگ از دو گوشی گلکسی J4 پلاس و گلکسی J6 پلاس رونمایی کرد

1470751069_samsung-chip_story سامسونگ از دو گوشی گلکسی J4 پلاس و گلکسی J6 پلاس رونمایی کرد

کمپانی سامسونگ در سکوت خبری دو دیوایس جدید به خانواده میان‌رده‌های خود اضافه کرد که البته ورودشان به دنیای اسمارت‌فون‌ها چندان هم غیرمنتظره نبود. این دو تازه‌ وارد گلکسی J4 پلاس و گلکسی J6 پلاس نام دارند که در بسیاری جهات مشخصات مشابهی دارند اما خالی از تفاوت هم نیستند.

021717-samsung-chungsung-jun سامسونگ از دو گوشی گلکسی J4 پلاس و گلکسی J6 پلاس رونمایی کرد

گلکسی J6 پلاس

عضو اول این جمع به یک نمایشگر 6 اینچی با رزولوشن 1480 در 720 پیکسل (اچ‌دی پلاس) مجهز شده که نسبت تصویر 18.5 به 9 را رقم می‌زند. قدرت بخش این دیوایس یک چیپست چهار هسته‌ای بوده که فرکانس آن روی 1.4 گیگاهرتز تنظیم شده است. البته سامسونگ در وب‌سایت خودش هیچ اشاره‌ای به مدل دقیق این تراشه نداشته و تنها به ذکر این نکته بسنده کرده که بسته به منطقه عرضه این دستگاه می‌تواند متفاوت باشد. بر اساس مدل‌هایی که برای کشورهای مختلف در نظر گرفته شده، کاربران می‌توانند از میان نسخه پایه این هندست با 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی و یا نسخه دوم با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظ داخلی، یکی را انتخاب کنند.

Galaxy-J6-Plus-1 سامسونگ از دو گوشی گلکسی J4 پلاس و گلکسی J6 پلاس رونمایی کرد  Galaxy-J6-Plus سامسونگ از دو گوشی گلکسی J4 پلاس و گلکسی J6 پلاس رونمایی کرد

شاید اولین چیزی که در نگاه به پنل پشتی نظرتان را به خودش جلب می‌کند، حضور دوربین دوگانه‌ای است که سنسور اصلی آن رزولوشن 13 مگاپیکسلی (با دیافراگم f/1.9) داشته و سنسور دوم نیز نمونه‌ای با رزولوشن 5 مگاپیکسل است که لنزی با دیافراگم f/2.2 را پیش روی خود می‌بیند. اگر به همان پنل جلویی و ظاهر گلکسی J6 پلاس نگاه کنید، در بالای نمایشگر آن یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی را خواهید دید که اپرچر f/1.9 دارد که برای یک میان‌رده عدد مناسبی است.

اما جدای از این موارد، جالب‌ترین و جذاب‌ترین مشخصه گلکسی J6 پلاس به حسگر اثر انگشت آن مربوط می‌شود که برای اولین بار در میان تمام محصولات سامسونگ و به‌مانند گوشی‌های یکی دو سال اخیر سونی و مشابه با گوشی میزو M6s، به کناره دستگاه منتقل شده است. آن‌گونه که از تصاویر این هندست برمی‌آید، دسترسی به این سنسور بسیار آسان خواهد بود. در تصاویر این محصول هیچ اثری از دکمه پاور دیده نشد اما حدس می‌زنیم این کلید در همان مکان قرارگیری حسگر اثر انگشت تعبیه شده باشد.

Galaxy-J6-Plus-3 سامسونگ از دو گوشی گلکسی J4 پلاس و گلکسی J6 پلاس رونمایی کرد  Galaxy-J6-Plus-2 سامسونگ از دو گوشی گلکسی J4 پلاس و گلکسی J6 پلاس رونمایی کرد

در کناره سمت راست گلکسی J6 پلاس نیز کلیدهای مجزای کنترل صدا را می‌بینیم که کمی پایین‌تر از آن‌ها، درگاه‌های سیم‌کارت و کارت حافظه قرار گرفته‌اند. بهره‌مندی از پورت میکرو USB، بلوتوث نسخه 4.2، وای‌فای تک‌بانده (2.4 گیگاهرتز) و NFC (بسته به بازار عرضه آن) از دیگر مشخصات این دستگاه به شمار می‌رود. هدایت این مجموعه را اندروید 8.1 اوریو بر عهده داشته و انرژی مورد نیاز آن را یک باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی تامین خواهد کرد. گلکسی J6 پلاس در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و قرمز در دسترس علاقه‌مندان خواهد بود.

گلکسی J4 پلاس

در ابتدای این مطلب اشاره کردیم که این دو دیوایس شباهت‌های بسیاری با یکدیگر دارند. نمایشگر یکی از این بخش‌هاست که در J4 پلاس نیز به همان ترتیب موجود در برادرش بوده و اندازه‌ای 6 اینچی با رزولوشن 1480 در 720 پیکسل یا همان اچ‌دی پلاس دارد. حتی چیپست این دو دستگاه نیز یکسان است اما در بخش حافظه با یک سری تفاوت‌ها روبرو هستیم؛ جایی که گلکسی J4 پلاس در دو آپشن با 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی و 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی در دسترس است. البته حسگر اثر انگشت این مدل در در اکثر نسخه‌های در نظر گرفته شده برای مناطق مختلف جهان در همان کناره دستگاه تعبیه شده، اما نسخه‌هایی هم وجود دارد که از چنین قابلیتی بی‌بهره‌اند.

Galaxy-J4-Plus-3 سامسونگ از دو گوشی گلکسی J4 پلاس و گلکسی J6 پلاس رونمایی کرد  Galaxy-J4-Plus-2 سامسونگ از دو گوشی گلکسی J4 پلاس و گلکسی J6 پلاس رونمایی کرد  Galaxy-J4-Plus-1 سامسونگ از دو گوشی گلکسی J4 پلاس و گلکسی J6 پلاس رونمایی کرد  Galaxy-J4-Plus سامسونگ از دو گوشی گلکسی J4 پلاس و گلکسی J6 پلاس رونمایی کرد

یکی دیگر از تفاوت‌ها به دوربین این دو برمی‌گردد که در گلکسی J4 پلاس تنها یک نمونه 13 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.9 دیده می‌شود. دوربین سلفی نیز با تقلیل رزولوشن به یک نمونه 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 تبدیل شده است. اندروید 8.1 اوریو، باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی، بلوتوث نسخه 4.2، وای‌فای تک بانده (2.4 گیگاهرتز) و NFC (بسته به منطقه عرضه) از دیگر مشخصات گلکسی J4 پلاس خواهد بود؛ محصولی که قرار است در رنگ‌های مشکی، طلایی و قرمز روانه بازارها شود.

متاسفانه تا بدین لحظه هیچ اطلاعاتی درباره قیمت این دو تازه وارد منتشر نشده اما قطعا تا روز 25 سپتامبر (3 مهر) و عرضه این دو به بازار، اطلاعاتی درخصوص قیمت آن‌ها منتشر خواهد شد.

نوشته سامسونگ از دو گوشی گلکسی J4 پلاس و گلکسی J6 پلاس رونمایی کرد اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.