سامسونگ برای پنجمین سال متوالی رتبه نخست آسیا را از آن خود کرد

تب محصولات سامسونگ در قاره آسیا بسیار بالا گرفته است و این شرکت بر اساس آمار کمپین Asia-Pacific 2016 توانست رتبه نخست را در میان ۱۰۰۰ برند به خود اختصاص دهد. این پنجمین سال متوالی است که این شرکت کره‌ای توانسته به این مقام دست یابد. اما چه چیزی می‌تواند باعث دستیابی سامسونگ به این درصد از محبوبیت شود؟!

شرکت سامسونگ از سال ۱۹۳۸ با صادرات ماهی خشک، میوه و نودل کار خود را آغاز کرد. با تولید اولین کامپیوتر در سال ۱۹۸۲، مسئولان سامسونگ تصمیم گرفتند تا تمرکز خود را بر روی صنعت الکترونیک بگذارند و با نگاهی به گذشته، می‌توان دریافت که این تصمیم، یک حرکت بسیار هوشمندانه بوده است.

galaxy-s5-vs-Samsung-galaxy-S7

به دنبال تحقیقات کمپین Asia-Pacific که یک موسسه هنگ‌کنگی است، شرکت سامسونگ توانست جایگاه نخست با‌ارزش‌ترین برند در قاره آسیا را برای پنجمین سال متوالی نصیب خود کند. این شرکت کره‌ای توانست شرکت‌های بزرگی مانند سونی، پاناسونیک و اپل را در این زمینه کنار زده و به قله این آمار صعود کند. اما چه چیزی باعث می‌شود که برخی برندها در بعضی نقاط، بیشتر از رقبا به چشم بیایند؟!

تولید محصولات مناسب برای تمامی سلیقه‌ها و بودجه‌ها

در طول این سال‌ها، سامسونگ با مدیریت مسئولان خود توانسته جای خود را در جیب و منزل کاربران پیدا کند. تولید محصولاتی با رنج قیمت‌های مختلف و تنوع زیاد در بخش سخت‌افزار، باعث شده تا سامسونگ به این جایگاه دست پیدا کند و این استراتژی توانسته موفقیت زیادی برای این شرکت به دست آورد.

زمانی که صحبت از تلفن‌های هوشمند و صنعت موبایل به میان می‌آید، می‌توان به محصولات بزرگی که امسال توسط سامسونگ معرفی شد، اشاره کرد. این شرکت کره‌ای با معرفی گلکسی S7 و S7 Edge قدم بزرگی در این راه برداشت و ما همچنان منتظر گلکسی نوت ۷ نیز هستیم. البته این محصول در مقایسه با نسل پیشین خود، نمی‌تواند آنچنان شگفت‌انگیز به نظر بیاید. دیوایس‌های جدید در ابتدای عرضه امکان دارد که از قیمت بالایی برخوردار باشند. اما اشخاصی که در این زمینه تبحر دارند، می‌دانند که این قیمت‌ها به مرور کاهش پیدا می‌کند.

Samsung-Gear-S2

ساعت‌های هوشمند به مانند تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها از محبوبیت زیادی برخوردار نیستند. اما Gear S2 توانست قلب بسیاری از کاربران سراسر دنیا را تسخیر کند. می‌پرسید چگونه؟ ما به شما پاسخ می‌دهیم. این ساعت هوشمند با بهره‌گیری از رابط کاربری مثال‌زدنی خود توانست محبوبیت زیادی میان کاربران کسب کند.

نکته دیگری که در مورد فروش محصولات می‌توان به آن اشاره کرد، تنوع زیاد است. اگر شما از علاقمندان صفحه نمایش‌های دارای لبه منحنی نیستید، می‌توانید از بین انبوهی از محصولات سامسونگ، انتخاب‌های خوبی داشته باشید. این شرکت کره‌ای همواره به عنوان تولید کننده دیوایس‌های زیاد و مختلف با قیمت‌ها و مشخصات متنوع در دنیا مشهور است.

سامسونگ روش‌های مختلف ابداع را می‌داند! گلکسی نوت که در سال ۲۰۱۱ در همایش IFA در شهر برلین معرفی شد، یکی از موفق‌ترین فبلت‌ها به شمار می‌رود. با استفاده از صفحه نمایش ۵.۳ اینچی و قلم S Pen، این فبلت راه خود را در قلب‌های کاربران پیدا کرد و به آسانی به آنها وارد شد.

گلکسی نوت Edge با صفحه نمایشی که یک طرف آن منحنی است، معرفی شد و به دنبال آن، گلکسی S6 Edge با صفحه نمایش منحنی در دو سمت به دنیای تکنولوژی وارد شد. فراموش نکنید که در سال ۲۰۱۱ سری Galaxy mini نیز معرفی شد و توسط این محصولات، جیب‌های کوچک اشخاص نیز به محصولات سامسونگ مزین گردید! در حال حاضر نیز منتظر هستیم تا دیوایس‌هایی با صفحه نمایش منعطف توسط سامسونگ معرفی شود.

Galaxy-s6-edge-vs-s7-edge

یک برند معتبر

Byung-Chull Lee موسس سامسونگ با دستیابی به شهرت بالای جهانی، به هدف خود رسیده است. کمتر کسی را در دنیا می‌توانید پیدا کنید که برند سامسونگ را نشناسد. بسیاری از کاربران به مانند اپل، محصولات این شرکت را تنها به دلیل نام آن خریداری می‌کنند. این مشتریان، به اندازه‌ای به نام این برندها اعتماد و اطمینان دارند که چشم بسته، اقدام به خرید محصولات تولید شده توسط این شرکت‌ها می‌کنند.

اما هر پیشکسوتی باید با رقبای خود در تعامل باشد و با آنها کنار بیاید. اپل یکی از رقبای سامسونگ به حساب می‌آید، اما تنها مورد در این زمینه نیست. تولید کنندگانی مانند هوآوی و وان‌پلاس در تلاش هستند تا با تولید محصولاتی در‌خور توجه مانند P9 یا وان پلاس ۳، خود را در بازار رقابت بالا بکشند و در کنار سامسونگ بایستند.

نوشته سامسونگ برای پنجمین سال متوالی رتبه نخست آسیا را از آن خود کرد اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.