سامسونگ بر روی ایده دوربین یکپارچه با نمایشگر اسمارت‌فون کار می‌کند

صرف‌نظر از نظر شخصی شما در خصوص نمایشگرهای ناچ‌دار و حفره‌دار احتمالا اکثریت قریب به اتفاق کاربران معتقدند که عدم وجود هرگونه برش بر روی نمایشگر گوشی‌های جدید از هر گزینه دیگری بهتر و جالب‌تر است. به بیان صادقانه در دنیای فناوری امروزی و خصوصا در بحبوحه انقلاب اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر هرگز تصور نمی‌شد که شاهد حذف بخش‌هایی از نمایشگر اسمارت‌فون‌ها باشیم. این موضوع صرفا گام اولیه در راستای تولید هندست‌های تمام‌صفحه به‌شمار می‌رفت و استفاده از آن تا زمان ارایه فناوری برتر ضروری بود.

خوش‌بختانه به‌نظر می‌رسد که مدت انتظار کاربران چندان طولانی نخواهد بود؛ چرا که اکنون سامسونگ بر روی ایده دوربین سلفی یکپارچه با نمایشگر کار می‌کند. نخستین اطلاعات در این زمینه توسط یانگ بیونگ داک؛ معاون ارشد گروه تحقیق و توسعه نمایشگرهای کمپانی ارایه شد و اکنون رسانه‌های کره‌ای نیز این اخبار را موردتابید قرار دادند.

بسیاری از قطعات سخت‌افزاری حیاتی به‌طور سنتی در قسمت جلویی هندست قرار دارند (گوشی، بلندگوها، حسگرهای روشنایی و مجاورت، اسکنر اثرانگشت) و درحال حاضر صنعت اسمارت‌فون جهت مخفی‌سازی یا جابه‌جایی آن‌ها بر روی ایده‌های مختلفی کار می‌کند. دوربین سلفی کم‌وبیش جدیدترین چالش پیش رو جهت تولید دستگاهی با نمایشگر کاملا تمام‌صفحه به‌شمار می‌رود و گزارش نیز به همین موضوع اشاره می‌کند. بعلاوه منبع برای بدیهی‌ترین پرسش شکل گرفته در ذهن کلیه کاربران، پاسخی آماده و پیش‌پا‌افتاده ارایه داده و ادعا می‌کند که “فناوری احتمالا به اندازه‌ای توسعه خواهد یافت که منجر به محو حفره دوربین شده و بر عملکرد دوربین یا نمایشگر گوشی هیچ‌گونه تاثیری نخواهد گذاشت.”

بی‌تردید این خبر مایه خرسندی است. متاسفانه منبع خبر کماکان هیچ‌گونه مدرک خاصی را در اختیار ندارد؛ اما ظاهرا این فناوری شامل فضایی از نمایشگر در قسمت فوقانی دوربین سلفی است که هنگام استفاده از دوربین به حالت شفاف در می‌آید. یقینا کلیه کاربران برای آگاهی از سازوکار عملکرد دوربین و شکل ظاهری آن کنجکاو هستند. شما در خصوص این الگوی طراحی چه‌طور فکر می‌کنید؟

نوشته سامسونگ بر روی ایده دوربین یکپارچه با نمایشگر اسمارت‌فون کار می‌کند اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.