سامسونگ تایید کرد که گلکسی S8 و گلکسی نوت ۸ آپدیت اندروید ۱۰ را دریافت نخواهند کرد

گلکسی S9

در حالیکه شرکت‌های وان‌پلاس و گوگل خود را متعهد به عرضه سه آپدیت اصلی اندروید برای دستگاه‌هایشان کرده‌اند، بقیه سازندگان اسمارت‌فون همچنان از سیاست دو آپدیت اصلی پیروی می‌کنند. اوایل امسال شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه سامسونگ ممکن است سومین شرکتی باشد که به این لیست می‌پیوندد.

این اطلاعات براساس گفنگوهایی بود که تعدادی از کاربران با نمایندگان پشتیبانی شرکت کره‌ای داشته‌اند. این نمایندگان به آن‌ها گفته بودند که گلکسی S8 و گلکسی نوت 8 آپدیت اندروید 10 را دریافت خواهند کرد. البته شانس این اتفاق بسیار کم بود، برای اینکه در نقشه‌راه رسمی سامسونگ برای عرضه به‌روزرسانی جدید اشاره‌ای به این دو گوشی نشده بود. حالا مطلع شده‌ایم که این شرکت در جریان رویداد آنپک خود به وب‌سایت Sammobile گفته است که گلکسی S8 آپدیت مذکور را دریافت نخواهد کرد.

این خبر البته جای چندان تعجبی ندارد، برای اینکه اگر سامسونگ می‌خواست آپدیت اندروید 10 را برای گلکسی S8 و نوت 8 ارایه کند، پیوستن خود به کلوپ شرکت‌های ارایه‌کننده سه آپدیت اصلی را رسما اعلام می‌کرد. به‌هرحال، سامسونگ گفته است که اندروید 9 پای آخرین به‌روزرسانی اصلی این گوشی‌ها خواهد بود، اما آن‌ها همچنان پچ‌های امنیتی را دریافت خواهند کرد.

گلکسی S8 و گلکسی نوت 8 می‌توانستند کاندیداهای ایده‌آلی برای پیوستن به کلوپ گوشی‌های با سه آپدیت اصلی باشند. آن‌ها همچنان دستگاه‌های خوبی هستند و به‌راحتی تا یکی دو سال سرویس‌دهی خوبی خواهند داشت. اگر شما نیاز ضروری به نصب اندروید 10 بر روی این گوشی‌ها دارید، می‌توانید از رام‌های سفارشی مانند LineageOS استفاده کنید.

این اولین بار نیست که نمایندگان پشتیبانی سامسونگ، قول آپدیت‌هایی را به کاربران می‌دهند که هرگز عملی نمی‌شود. این اتفاق قبلا هم در مورد آپدیت اندروید 9 پای برای گلکسی S7 و اندروید 8 اوریو برای گلکسی S6 افتاده است. البته کاربران اندرویدی، از سیاست دو آپدیت اصلی برای این سیستم‌عامل اطلاع دارند، اما این موضوع ممکن است برای کسانی که از پلت‌فرم‌های دیگر به اندروید کوچ می‌کنند آزاردهنده باشد.

نوشته سامسونگ تایید کرد که گلکسی S8 و گلکسی نوت 8 آپدیت اندروید 10 را دریافت نخواهند کرد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.