سامسونگ تلویزیون‌های QLED 8K جدید خود شامل یک مدل ۹۸ اینچی را معرفی کرد

samsung-qled-8k-1-e1546938319968 سامسونگ تلویزیون‌های QLED 8K جدید خود شامل یک مدل 98 اینچی را معرفی کرد

اکنون و در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2019، رزولوشن 4K آماده تبدیل شدن به یک مشخصه استاندارد برای عصر آینده است. اما به‌نظر می‌رسد که سامسونگ با عبور از 4K به رزولوشن 8K رسیده است. اخیرا این کمپانی از چندین مدل جدید تلویزیون QLED با رزولوشن 8K رونمایی کرد. ظاهرا این دستگاه‌ها بر مبنای تلویزیون‌های 8K عرضه شده طی رویداد IFA سال گذشته تولید می‌شوند.

samsung-qled-8k-3-e1546938328208 سامسونگ تلویزیون‌های QLED 8K جدید خود شامل یک مدل 98 اینچی را معرفی کرد

سری جدید تلویزیون‌های QLED چندین محصول از یک مدل 65 اینچی گرفته تا یک مدل غول‌پیکر 98 اینچی را شامل خواهد شد. اگرچه قیمت‌گذاری این مدل‌ها هنوز رسما اعلام نشده است؛ اما مدل 85 اینچی سال گذشته با قیمتی بالغ بر 15000 دلار عرضه شد. بنابراین تصور قیمت‌گذاری احتمالی مدل جدیدتر 98 اینچی تکان‌دهنده است. تنها کافیست که بگوییم این تلویزیون ابدا ارزان‌قیمت نخواهد بود.

تلویزیون‌های جدید سامسونگ همگی از تراشه پردازشی کوانتوم 8K بهره خواهند برد. همچنین به منظور کمک به ارتقا مقیاس رسانه به رزولوشن 8K از هوش مصنوعی استفاده می‌شود. با این‌حال میزان موفقیت عملی این مشخصه هنوز روشن نیست. در حال حاضر با وجود دسترسی محدود به محتوای 8K استفاده از هوش مصنوعی صرفا با هدف ارتفا مقیاس احتمالا گزینه واقعا مناسبی محسوب نمی‌شود.

تلویزیون‌های جدید ساخت سامسونگ به‌همراه دستیار صوتی بیکسبی عرضه خواهند شد. بر اساس اعلامیه دیروز سامسونگ این تلویزیون‌ها از سرویس‌های iTunes Movies ،TV Shows ،Airplay 2 و دستیارهای صوتی الکسا و گوگل اسیستنت نیز پشتیبانی خواهند کرد.

نوشته سامسونگ تلویزیون‌های QLED 8K جدید خود شامل یک مدل 98 اینچی را معرفی کرد اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.