سامسونگ حافظه SSD جدید ۸ ترابایتی با فناوری حافظه سه‌بعدی تولید می‌کند

حافظۀ-SSD-1 سامسونگ حافظه SSD جدید 8 ترابایتی با فناوری حافظه سه‌بعدی تولید می‌کند

از این به بعد ظرفیت هاردها کمی بیشتر خواهد شد. سامسونگ به‌تازگی تراشه حافظه SSD با ظرفیت بالای ۸ ترابایتی را عرضه کرده است. ابعاد این حافظه ۱۱ سانتی‌متر در ۳.۰۵ سانتی‌متر است. ظرفیت آن دو برابر هاردهایی است که هم‌اکنون در لپ‌تاپ‌های نازک و کامپیوترهای کوچک استفاده می‌شوند.

این حافظه SSD جدید از ۱۶ مجموعه NAND با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایتی ساخته شده و هرکدام از این مجموعه‌ها از ۱۶ تراشه V-NAND سه بیتی ۲۵۶ گیگابیتی (که در حقیقت هرکدام از این‌ها در داخل خود چندین حافظه SSD همراه دارند) ساخته شده‌اند؛ بنابراین حافظه مجموع همان ۸ ترا بایت خواهد شد.

قرار بود این حافظه در چگالی سه برابر ظرفیت موجود ارایه شود، به‌طوری‌که در داخل  فضای ۲U رک (Rack واحد اندازه‌گیری که معادل ۴۴.۵۰  میلی‌متر است) کامپیوتر ۵۷۶ ترابایت حافظه قرار گیرد. قطعا این حافظه نه‌تنها برای داده‌های خانگی و شخصی مفید و مناسب است بلکه می‌تواند برای شرکت و اداره‌های کوچک و بزرگ کارایی بسیار متفاوت و مناسب‌تری داشته باشد. نسل جدید حافظه نیز از ویژگی مهم سرعت برخوردار خواهد بود، به صورتی‌که انتقال و دریافت داده‌ها و فایل‌­ها در مقایسه با گذشته (مانند ظرفیت فضای هارد) افزایش خواهد داشت.

این حافظه سرعت خواندنش ۳۱۰۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت رایتش ۲۰۰۰ مگابایت بر ثانیه است که به عبارتی سه برابر حافظه ساتای فعلی است. این ویژگی در این ابر حافظه، سرعت پردازش کامپیوتر را به بیش از یک میلیون IOPS (مقیاس اندازه‌گیری سرعت ورودی و خروجی داده در فضای حافظه کامپیوتری) در این فضای ۲U رک افزایش خواهد داد.

این حافظه مزیت مهم برای بازگشت به سرمایه‌گذاری روی سیستم‌های بزرگ‌تر و با کارایی بیشتر را به همراه دارد که البته شرکت سامسونگ به دنبال ساخت یک نسخه جدید  حافظه ۵۱۲ گیگابیتی بر پایه ۳-بیت V-NAND در اواخر امسال بوده که به‌مراتب برای ساخت حافظه با ظرفیت و سرعت بالاتر مؤثر است که می‌تواند داده‌های زیادی در زمان‌های کوتاه در یک فضای کوچک ذخیره بکند.

نوشته سامسونگ حافظه SSD جدید ۸ ترابایتی با فناوری حافظه سه‌بعدی تولید می‌کند اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.