سامسونگ علاوه‌بر گلکسی فولد بر روی گلکسی فولد ۲ نیز کار می‌کند

گلکسی فولد

گزارشات جدید نشان می‌دهند که سامسونگ درحال کار برروی گلکسی فولد 2 است. مدتی پیش هم شایعاتی مبنی‌بر معرفی نسخه دوم گلکسی فولد با نمایشگر تاشو افقی مطرح شد. اما به‌نظر می‌رسد که سامسونگ برای تولید این گوشی عزم خود را جزم کرده است. منابعی آگاه مدعی شدند که قطعات دومین تلفن تاشو سامسونگ در زنجیره تامین شرکت‌های تایوانی که مسئول تولید قطعات سامسونگ هستند، مشاهده شده‌اند.

می‌توان سخنان منابع آگاه در تایوان را تایید کرد، زیرا تایوان تنها تولید‌کننده لولای بین نمایشگر‌ تلفن‌های تاشو است. شرکت‌های تایوانی از طرف کمپانی‌های بزرگ مثل سامسونگ، هواوی، اوپو، شیائومی و موتورولا تحت فشار زیادی قرار دارند و به جرئت می‌توان گفت که یکی از بزرگترین کشورهای سازنده قطعات تلفن‌های تاشو، تایوان است.

درحال حاضر، تایوان از اصلی‌ترین کشورهای تولید‌کننده قطعات فلزی با روش قالب‌گیری تزریقی فلزات است. به عنوان مثال، تنها بیش از 100 قطعه موردنیاز برای مونتاژ تلفن تاشو هواوی میت ایکس در کارخانه‌های فلزسازی این کشور تولید می‌شوند.

البته اجزای مهم و کلیدی تلفن‌های هوشمند تاشو مانند پنل‌های اولد قابل‌ انعطاف توسط شرکت‌های کره‌ای و چینی تولید می‌شوند، درحالی که لولای مورد استفاده در این تلفن‌ها به طور عمده توسط شرکت‌های تایوانی مثل SZS، Jarllytec، Sinher Technology و First Dome تولید می‌شوند.

این کارخانه‌ها علاوه‌بر تولید قطعات تلفن‌های تاشو، لولای نوت‌بوک‌هایی مانند مک‌بوک پرو جدید، مک‌بوک ایر و جعبه شارژ ایرپادهای اپل را نیز در خط تولید خود دارند.

شرکت Jarllytec دارای پنج کوره برای تولید قطعات با روش قالب‌گیری تزریقی فلز است. اگرچه این شرکت در ژانویه امسال دو کوره جدید در کارخانه خود راه‌اندازی کرد، اما تا سه‌ماهه نخست سال جاری نتوانست تولید خوبی داشته باشد. این شرکت شرکای خارجی هم داشته و به هفت کوره آن‌ها نیز دسترسی دارد.

تاریخ عرضه گلکسی فولد 2

در کمال تعجب باید بگوییم که طبق گزارشات و شایعات، گلکسی فولد 2 در سال 2020 عرضه خواهد شد. هیچ گزارشی از مشخصات فنی این تلفن به جز اندازه نمایشگر آن منتشر نشده است. صفحه‌نمایش تاشو افقی دومین گلکسی فولد با اندازه 6.7 اینچ معرفی خواهد شد. به‌نظر می‌رسد که یک نمایشگر کوچک 1 اینچی نیز برای نمایش تاریخ، ساعت و آیکون‌های اعلانات در این تلفن تعبیه خواهد شد.

دومین اسمارتفون تاشو سامسونگ طراحی هوشمندانه و ارزان‌قیمتی خواهد داشت. هم‌چنین طراحی مذکور، رویکرد جدیدی را نسبت به مفهوم کلمه تاشو ایجاد می‌کند. این شرکت کره‌ای علاوه‌بر تولید یک تلفن تاشو، قابلیت حمل آسان را نیز به آن اضافه کرده تا کاربران از بزرگ بودن تلفن‌های تاشو ناراضی نباشند.

نسخه اول گلکس فولد بیشتر شبیه یک تبلت بود تا اینکه شبیه یک اسمارتفون باشد، درحال که جانشین آن بسیار راحت‌تر در جیب کاربران قرار می‌گیرد و با گشودن نمایشگر تاشو می‌توانید از نمایشگر 6.7 اینچی آن استفاده کنید. نمایشگری که هم‌اندازه نسخه 5G گلکسی اس 10 است.

به رغم مسائل و مشکلاتی که در عرضه تلفن‌های تاشو پیش آمده، ما انتظار ارایه این طرح را از سامسونگ و سایر شرکت‌ها داشتیم. سامسونگ گزارش داده است که قصد ایجاد یک کلاس (دسته) جدید برای تلفن‌های هوشمند تاشو است تا توانایی عرضه مدل‌های مختلفی از آن را داشته باشد.

عرضه گلکس فولد نیز پس از توقفی بلندمدت در فروش آن، در تابستان جاری آغاز خواهد شد و اگر تمامی مشکلات این تلفن حل شده باشند، می‌توان شاهد آغاز عرضه نسل جدیدی از تلفن‌های هوشمند بود.

سامسونگ در گزارش خود به تولید آزمایشی نمایشگر خمیده 6.7 اینچی در ماه نوامبراشاره کرد و اعلام کرد تولید انبوه این نمایشگر در نیمه‌اول سال 2020 آغاز خواهد شد. اگر سامسونگ محصولی مانند موتورولا RAZR را تولید کند، باید از تلاش‌های این شرکت کره‌ای قدردانی کنیم. هیچ فردی دوست ندارد که یک تلفن تاشو گران‌قیمت با مشکلات فراوانی را در جیب خود داشته باشد.

بسیاری از افراد و کارشناسان معتقدند که عرضه گلکسی فولد می‌توان به عنوان راه‌حلی واقعی و عملی برای حل مشکلات مربوط به اسمارتفون‌های دارای نمایشگرهای بزرگ ارایه شود.

نوشته سامسونگ علاوه‌بر گلکسی فولد بر روی گلکسی فولد 2 نیز کار می‌کند اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.