سامسونگ نخستین گوشی میان‌رده جهان با فناوری ۵G را عرضه می‌کند

استیو هیمرستوفر، یکی از افشاکنندگان خستگی‌ناپذیر در حساب توییتر خود (@OnLeaks) اطلاعات جدیدی از یک گوشی هوشمند سامسونگ منتشر کرده است. به ادعای وی، این گوشی هوشمند با شماره مدل SM-A90X در خانواده Galaxy A سامسونگ عرضه نشده و در عوض این کمپانی قصد دارد یک سری جدید تحت عنوان Galaxy R را معرفی نماید که گزینه‌های میان‌رده جدیدی را به بازار عرضه خواهد نمود.

این مدل‌ها حداقل شامل دو گوشی هوشمند با نمایشگرهای بسیار بزرگ و سیستم دوربین سه‌تایی شده و از این بین حداقل یکی از آنها نیز به فناوری ارتباطی نسل پنجم یا 5G مجهز خواهند بود. این در حالیست که سامسونگ برای حفظ مزایای رقابتی، مدل دیگر را از نظر دوربین تقویت نموده و توانمندی‌های ویژه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

میان‌رده

اگر جزو کاربران قدیمی سامسونگ باشید به خوبی می‌دانید که این غول فناوری کره‌ای چند سالی هست که نگاهی سطحی به محصولات میان‌رده خود داشته است. حالا پس از گذشت این چند سال، سامسونگ روحی تازه را درون کالبد تقریبا بی‌جان گوشی‌های هوشمند کلاس متوسط خود دمیده و آماده است تا بار دیگر قدرت خود در این بخش را به رخ رقبایش بکشد. سامسونگ در جدیدترین سیاست‌های خود تصمیم گرفته جدیدترین فناوری‌ها و زبان طراحی را در این گوشی‌ها که ارزان‌تر از همیشه خواهند بود، ارایه دهد.

همان‌طور که نام گوشی Galaxy A80 نشان می‌دهد، این محصول پیشرفته‌ترین و بهترین گوشی هوشمند غیرپرچمدار سامسونگ است که از نمایشگر بسیار زیبا با لبه‌های کاملا نازک و مشابه صفحات نمایش Infinity Display جدید که در پرچمدارهای گلکسی اس 10 سامسونگ به کار رفته، بهره می‌برد. Galaxy A80 از یک دوربین چرخشی نیز برخوردار است که به سمت بالا باز شده و همزمان نقش دوربین اصلی و سلفی گوشی را ایفا می‌کند.

حالا سامسونگ آماده است تا گوشی هوشمند Galaxy A90 خود را معرفی کند؛ محصولی که با A80 بسیار متفاوت خواهد بود!

میان‌رده‌ای با پشتیبانی از فناوری 5G

به نظر می‌رسد این موضوع حقیقت داشته باشد، چرا که سامسونگ در حال کار بر روی یک گوشی هوشمند با شماره مدل SM-A908N است که از شبکه‌های پرسرعت نسل پنجم در کشور کره جنوبی پشتیبانی خواهد نمود. شایعات مختلفی در خصوص این گوشی هوشمند وجود دارند. برخی معتقدند این محصول تحت عنوان Galaxy A90 عرضه می‌شود و اطلاعاتی نیز وجود دارد که نشان می‌دهند این گوشی در بازار خارج از کشور کره حضور نخواهد داشت. اما به هر حال، این گوشی هوشمند در مرحله تولید قرار داشته و شانس بالایی دارد تا نام خود را به عنوان نخستین گوشی هوشمند میان‌رده با فناوری 5G در جهان مطرح نماید.

میان‌رده

 در حال حاضر سامسونگ در بازارهای کره، ایالات متحده و سایر بازارها تنها یک محصول با پشتیبانی از فناوری نسل پنجم را عرضه کرده است و همان‌طور که احتمالا می‌دانید چیزی نیست جز Galaxy S10 5G که قیمت بسیار بالایی داشته و یک پرچمدار تمام عیار است. این احتمال وجود دارد که Galaxy A90 به عنوان یک گوشی کلاس متوسط بازه قیمتی به مراتب مقرون به‌ صرفه‌تری را ارایه داده و در نزدیکی قیمت 650 یورویی A80 قرار بگیرد.

البته، اگر سامسونگ گوشی هوشمند Galaxy A90 را در خارج از بازار کره عرضه کند احتمالا قیمت 700 دلاری را برایش در نظر خواهد گرفت تا به خوبی در مقابل V50 ThinQ 5G ال‌جی رقابت کند. علاوه بر این، سامسونگ تنها شرکتی نیست که قصد تولید یک گوشی هوشمند میان رده یا اصطلاحا پرچمداری مقرون به صرفه با پشتیبانی از فناوری نسل پنجم را دارد و احتمالا هر چه به پایان سال میلادی جاری نزدیک می‌شویم گزینه‌های بیشتری را در بازار شاهد خواهیم بود که باعث متعادل شدن قیمت‌ها نیز می‌شود.

دوربین قوی با دو حسگر

متاسفانه هنوز جزییات خاصی را در خصوص A90 سامسونگ نمی‌دانیم. در واقع تنها چیزی که تاکنون مشخص شده این است که یک دوربین اصلی با دقت 32 مگاپیکسلی به همراه یک حسگر 8 مگاپیکسلی ثانویه در این گوشی حضور خواهند داشت. این ترکیب ما را به یاد Galaxy A70 می‌اندازد که از یک لنز سوم با حسگر 5 مگاپیکسلی نیز برخوردار بود. از سوی دیگر، A80 از یک سیستم دوربین دوتایی با دقت 48 و 8 مگاپیکسلی بهره می‌برد و حسگر عمق‌سنج سه‌بعدی تحت عنوان ToF را نیز ارایه می‌کرد.

میان‌رده

مشخص نیست آیا سامسونگ در میان‌رده جدید خود از یک لنز با توانایی ToF استفاده خواهد کرد یا خیر، اما بدون شک A90 باید امکانات بیشتری را به نسبت مدل قبلی ارایه دهد. برای مثال می‌توان انتظار پردازنده قوی‌تری را داشت هر چند که اسنپدراگون 730 در حال حاضر نیز یکی از بهترین‌ها برای گوشی‌های هوشمند رده متوسط به حساب می‌آید.

سامسونگ در A90 بهبودهایی را در بخش مشخصات سخت‌افزاری و طراحی گوشی ارایه می‌کند که امیدواریم توازن خوبی بین توانمندی‌ها و قیمت این محصول برقرار شود. کسی چه می‌داند، شاید همین محصولات مقرون به صرفه‌ باشند که می‌توانند انقلاب نسل پنجم را رهبری کنند.

نوشته سامسونگ نخستین گوشی میان‌رده جهان با فناوری 5G را عرضه می‌کند اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.