سامسونگ نوآوری در زمینه بلاک چین و اینترنت ۶G را دنبال می‌کند

گفته می‌شود که شرکت کره‌ای سامسونگ، غول تجهیزات الکترونیکی دنیا، قصد دارد برای توسعه‌ی فناوری بلاک چین، هوش مصنوعی و نسل ششم شبکه‌ی اینترنت همراه، با شرکت‌های پلتفرمی همکاری کند.
 
به گزارش بلومبرگ، جی وای لی (Jay Y. Lee)، معاون رئیس شرکت سامسونگ، هفته‌ گذشته در خصوص برنامه‌ مشارکت غول فناوری کره‌ای با کسب‌وکارهای پلتفرمی، با مدیران سامسونگ به گفت‌وگو پرداخت. شرکت پلتفرمی در واقع مالکیت اولیه‌ای از سوی یک شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی است که با هدف کسب مالکیت‌های بیشتر در یک حوزه به خصوص ایجاد شده است.
 
به نظر می‌رسد که استفاده از فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند بلاک چین و اینترنت همراه نسل ششم، سبب تغییر سریع فضای مشاغل و اعمال تغییرات ساختاری در صنعت فناوری شده و برای شرکت‌های بزرگ، چالش‌هایی را به همراه دارد. لی در این خصوص گفت:
 
برای آن که بتوانیم بنیادهای جدیدی ساخته و فراتر از محدوده‌ی حفاظت از دستاوردهای گذشته خود برویم، باید خود را به چالش کشیده و تصمیم جدیدی بگیریم.
 
طبق اخبار منتشرشده در ماه می، در نسل جدید تلفن‌های هوشمند سامسونگ، امکاناتی برای بلاک چین و ارزهای دیجیتال در نظر گرفته شده است. این امکانات پیش از این در مدل گلکسی S10 گنجانده شده و قرار است که دیگر مدل‌های گلکسی نیز به این امکانات مجهز شوند.
 
اواخر ماه آوریل، یک منبع ناشناس اعلام کرد که شرکت سامسونگ در نهایت موفق شد تا بلاک چین عمومی-خصوصی و توکن خود را به مرحله‌ی نهایی توسعه برساند. علی‌رغم سخت‌گیری‌های دولت کره در قبال ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز، گروهی از شرکت‌ها از جمله سامسونگ، ناور (Naver) و ان‌اچ‌ان (NHN) به دنبال استفاده از ابتکارات بلاک چینی هستند.