سامسونگ کمپانی هوش مصنوعی Kngine را خرید؛ آیا نسخه دوم بیکسبی در راه است؟

به‌نظر می‌رسد سامسونگ یک گام دیگر برای بهبود ورژن بعدی دستیار هوشمند خود یعنی بیکسبی برداشته و این شرکت با خرید کمپانی Kngine که یک استارتاپ مصری در زمینه ساخت هوش مصنوعی با قابلیت یادگیری و تکامل شبیه انسان‌هاست، تصمیم دارد تا نسخه دوم دستیار هوشمند خود را منتشر کند.

در واقع کمپانی Kngine به دنبال توسعه یک هوش مصنوعی شبیه انسان‌ها بوده که می‌تواند با یادگیری از طریق خواندن کتاب‌ها، اسناد، دفترچه راهنما، جستجو در وب و… به سوالات افراد پاسخ دهد. مکانیزم و نحوه عملکرد موتور این هوش مصنوعی به‌گونه‌ای است که در ابتدای امر سوال پرسیده شده را پردازش کرده و در مرحله دوم آن را به بخش‌های کوچک و فرم‌هایی جداگانه برای پاسخ‌گویی تبدیل می‌کند. سپس در مرحله آخر این موتور جواب‌های پیدا شده را رتبه‌بندی نموده و بهترین پاسخ را به کاربر ارایه خواهد کرد.

بیکسبی - bixby

نکته جالب اینجاست که در سال ۲۰۱۴ سامسونگ در کنار شرکت ودافون مصری در این استارتاپ سرمایه‌گذاری کرده بود و درنهایت سال گذشته مرکز تحقیقات سامسونگ در آمریکا به‌طور کامل مالکیت شرکت Kngine را برعهده گرفت و صد درصد سهام آن را تصاحب نمود. هنوز جزییات دیگری از این معامله تجاری در دسترس نیست، چراکه کره‌ای‌ها در سکوت خبری دست به چنین اقدامی زده‌اند.

بیکسبی - bixby

باید افزود که این اولین اقدام سامسونگ برای خرید شرکت‌های حاضر در زمینه هوش مصنوعی نیست، بلکه این غول دنیای تکنولوژی چندی پیش هم یکی‌دیگر از شرکت‌های حاضر در زمینه ارتباطات هوش مصنوعی به نام Fluenty را خریداری نمود. همچنین این کمپانی لری هِک (Larry Heck) را که مسئول توسعه دستیار هوشمند گوگل و کورتانای مایکروسافت بوده به استخدام خود درآورده و این‌طور که مشخص است، سامسونگ نهایت تلاش خود را به‌ کار گرفته تا نسخه دوم دستیار اختصاصی بیکسبی را که احتمالا با فبلت گلکسی نوت ۹ همراه خواهد شد، با امکانات بیشتری در اختیار علاقمندان قرار دهد.

نوشته سامسونگ کمپانی هوش مصنوعی Kngine را خرید؛ آیا نسخه دوم بیکسبی در راه است؟ اولین بار در پدیدار شد.