سامسونگ گلکسی‌ نوت ۱۰ احتمالا به‌همراه نمایشگر خمیده‌تر و دوربین سلفی مرکزی عرضه می‌شود

از زمان معرفی فبلت سامسونگ گلکسی‌نوت اج، نمایشگرهای خمیده به نماد تجاری گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ تبدیل شدند و اگرچه طی سال‌های اخیر ظاهرا کمپانی از لبه‌های فوق‌العاده خمیده مدل مذکور و هندست‌های جانشین آن به‌نوعی فاصله گرفته است؛ اما فبلت آینده گلکسی‌ نوت 10 احتمالا از الگوی طراحی مدل‌های قدیمی‌تر سامسونگ الهام خواهد گرفت.

اسمارت‌فون‌های سامسونگ گلکسی‌نوت 9، گلکسی S10 و گلکسی S10 پلاس از نمایشگرهای خمیده با طراحی بسیار ماهرانه برخوردار هستند. این نمایشگرها غالبا با هدف برجسته نمودن حواشی جانبی فوق‌العاده باریک و به‌عنوان بهانه‌ای برای موجودیت مشخصه Edge Screen به‌کار گرفته می‌شوند. با توجه به از بین رفتن جذابیت اولیه طراحی خمیده، اکنون منطقی است که سامسونگ از این الگوی مبالغه‌آمیز فاصله گرفته و به سمت سبک‌هایی با ظاهر متعارف‌تر حرکت کند.

یک خبرچین معتبر با نام IceUniverse در تائید مطالب گفته شده خاطرنشان کرد که سامسونگ گلکسی‌نوت 10 احتمالا از نمایشگری خمیده با انحنای بیش‌تر نسبت به گلکسی‌نوت 7 بهره خواهد برد. هندست ناموفق گلکسی‌نوت 7 حداقل در مقایسه با برخی طراحی‌های قدیمی‌تر فاقد نمایشگری با انحنای فوق‌العاده بود؛ بنابراین جالب خواهد بود که ببینیم سامسونگ کدام الگوی طراحی را برای گلکسی‌نوت 10 در نظر گرفته است. چنان‌چه کمپانی مایل به استفاده از نمایشگرهایی با لبه‌های خمیده شاخص‌تر باشد؛ در این‌صورت امیدواریم سامسونگ با یک ایده روشن برای پربار نمودن تجربه کاربری دست به چنین اقدامی بزند. هنگامی‌که گلکسی‌نوت اج روانه بازار شد؛ یقینا نمایشگر مورب آن از ظاهری جدید و کاملا متفاوت نسبت به سایر محصولات موجود در بازار برخوردار بود. اما بعدها غول کره‌ای ثابت کرد که جنبه‌های عملیاتی نمایشگر لبه‌ای با موفقیت می‌توانند در الگوهای طراحی خمیده با انحنای بیش‌تر نیز به‌کار گرفته شوند.

“صرف‌نظر از علاقه یا عدم علاقه شما به نمایشگرهای خمیده، این الگو کماکان به‌عنوان نماد یک گوشی پرچم‌دار قلمداد می‌شود؛ خصوصا آن‌که طی 6 ماهه دوم سال شاهد عرضه محصولاتی با طراحی خمیده فوق‌العاده چشمگیر و نمایی جذاب‌تر نسبت به نمایشگر خمیده گلکسی‌نوت 7 خواهیم بود. استفاده از این الگو تنها محدود به یک برند نخواهد بود. – Ice universe، 30 آوریل 2019”

موضوع جالب‌توجه دیگری که Ice universe به آن اشاره نموده این است که دنبال کردن رویکرد سامسونگ و عرضه دستگاهی با نمایشگر خمیده‌تر تنها محدود به یک برند خاص نخواهد بود. در واقع چنین رویه‌ای در گذشته بی‌سابقه بوده است. در صورت به‌کارگیری این الگوی طراحی در گلکسی‌نوت 10، سامسونگ اقدامی بسیار مناسب و خلاقانه را انجام خواهد داد و در ادامه نیز احتمالا کمپانی‌های بیش‌تری از این رویکرد تبعیت می‌کنند. شایعات ضدونقیض در خصوص احتمال عرضه اسمارت‌فون وان‌پلاس 7 با نمایشگر خمیده نیز در همین راستا مطرح شده‌اند.

حفره دوربین سلفی گلکسی‌نوت 10 احتمالا در مرکز بخش فوقانی نمایشگر آن تعبیه خواهد شد

اوایل سال جاری تصاویری از طراحی احتمالی گلکسی‌نوت 10 بر اساس شایعات و اطلاعات اولیه منتشر شد. با توجه به این تصاویر مشخص شد که گلکسی‌نوت 10 احتمالا همانند پرچم‌دار گلکسی S10 پلاس از حفره‌ای جهت استقرار دوربین سلفی بهره خواهد برد. با این‌حال Ice universe بعدها اعلام کرد که دریچه دوربین گلکسی‌نوت 10 احتمالا از اندازه‌ای کوچک‌تر نسبت به گلکسی S10 برخوردار خواهد بود. اگرچه وی مشخص نکرد که این موضوع به‌معنای استفاده از یک دوربین سلفی منفرد یا صرفا وجود روزنه‌ای کوچک‌تر برای 2 لنز جلویی گوشی است.

ماه گذشته Ice universe توئیتی را با عنوان “داوینچی متقارن است” منتشر کرد. این عنوان در وهله نخست احتمالا کمی مرموز به‌نظر می‌رسد؛ اما از آن‌جا که گلکسی‌نوت 10 با اسم رمز داوینچی تولید می‌شود لذا این الگوی نام‌گذاری احتمالا بیانگر آن است که دوربین سلفی گوشی در مرکز نمایشگر آن مستقر خواهد شد. در اسمارت‌فون گلکسی S10 این حفره در گوشه فوقانی سمت راست نمایشگر تعبیه شده است. بسیاری از افراد علاقه‌مند به طراحی متقارن احتمالا مایل به خریداری مدل‌های گلکسی S10 با دوربین سلفی در مرکز نمایشگر بودند و با عرضه گلکسی‌نوت 10 احتمالا این خواسته آن‌ها اجابت خواهد شد.

نظر شما در خصوص این الگوی طراحی چیست؟ آیا شما برخی گوشی‌های سامسونگی مجهز به نمایشگرهایی با لبه‌های خمیده‌تر را ترجیح می‌دهید یا الگوهای طراحی چند نسل گذشته با ظاهری ساده‌تر را مناسب می‌دانید؟ در خصوص هندست‌هایی با نمایشگر حفره‌دار و موقعیت قرارگیری روزنه دوربین چه‌طور فکر می‌کنید؟ مسلما بسیاری از کاربران مایل به محو کامل این حفره هستند؛ اما ظاهرا چنین پدیده‌ای امسال روی نخواهد داد.

نوشته سامسونگ گلکسی‌ نوت 10 احتمالا به‌همراه نمایشگر خمیده‌تر و دوربین سلفی مرکزی عرضه می‌شود اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.