سایت آپارات از دسترس خارج شد!

ساعاتی پیش وب‌سایت آپارات از دسترس کاربران خارج شد و دلیل این امر، تحریم‌های بین المللی علیه کشورمان عنوان شده است.

محمدجواد شکوری مقدم، مدیرعامل آپارات در توییتی اعلام کرد که این مشکل به‌ دلیل اعمال تحریم‌های بین المللی از طرف شرکت ثبت کننده دامنه و بدون اطلاع قبلی ایجاد شده است.

البته این عملکرد از سوی آن شرکت بسیار عجیب است چرا که به‌طور معمول و قبل از قطع سرویس، همیشه اخطاری داده شده و چند روزی برای جابجایی سرویس دهنده، زمان داده می‌شود.

چنین تحریمی بر روی کسب کار آپارات که این روزها تبدیل به پربازدیدترین سایت ایرانی شده است، ضرر چند میلیارد تومانی را تحمیل کرده و بسیاری از سایت‌‌ها و کسب و کارهایی که به نوعی از سرویس‌های آن استفاده می‌کنند نیز از این امر دچار خسران خواهند شد. قاعدتا رقبای آپارات می‌توانند از این فرصت جهت رشد و تثبیت بهتر کار خودشان هم بهره بگیرند.

طبق اعلام مدیر عامل آپارات، آن‌ها در تلاش هستند تا هر چه سریع‌تر این مشکل را از طریق انتقال به یک سرویس دهنده دیگر برطرف سازند ولی این امر ممکن است مدت زمانی به طول بکشد که از حداقل ۱ تا حداکثر ۱۴ روز متغیر خواهد بود.

با این حساب، بسیاری از کسب و کارها و همچنین وب‌سایت‌های بزرگ داخلی نیز بایستی در این ارتباط مراقب باشند، چرا که دامنه چنین تحریمی می‌تواند دامان بسیاری را بگیرد!

نوشته سایت آپارات از دسترس خارج شد! اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.