سرعت ۳.۶ Gbps نتیجه ی آزمایشات میدانی فناوری ۵G

سرعت 3.6 Gbps نتیجه ی آزمایشات میدانی فناوری 5G

در دنیای امروز بدون شک همه ی ما از فناوری های ۳G و ۴G (البته به میزان کمتر) استفاده کرده ایم و از سرعت بالای این فناوری ها آگاه هستیم. خبر خوب راجع به این قبیل تکنولوژی ها، انجام آزمایشات متعدد پیرامون ۵G برای رسیدن به پیاده سازی و عملی کردن آن می باشد که می تواند سرعت به مراتب بالاتری را ارائه دهد.

 تیم شبکه ی Huawei با همکاری اپراتور ژاپنی NTT DoCoMo در حال انجام یک آزمون میدانی برای سرویس های ۵G در ژاپن می باشد. با استفاده از کانال ۶GHz، این سرویس قادر به رسیدن به سرعت ۳.۶ Gbps می باشد. نکته ی قابل توجه در این آزمایش این است که از کانالی که در این آزمایش استفاده شده است، در دنیای واقعی نیز می توان بهره برد. دیگر آزمایش های انجام شده توسط سامسونگ و نوکیا، برای اجرایی شدن، کاملاً به زیر ساخت های جدیدی نیاز دارند.

از دیگر ویژگی های خوب این آزمایش این است که در طبیعت و دور از شرایط خاص آزمایشگاهی انجام شده است. صنعت وایرلس قصد دارد تا در سال ۲۰۲۰  این فناوری را عرضه و اجرایی نماید، اما ماه پیش ورایزون با گفتن این موضوع که تا سال ۲۰۱۷ قصد اجرای برخی از سطوح تجاری آن را دارد، سر و صدای زیادی به پا کرد.

مطابق ITU، فناوری ۵G به سرعتی معادل ۲۰Gbps می رسد. به منظور مقایسه، یک سرعت سنج در شبکه ۴G LTE ورایزون نشان می دهد که Motorola DROID Turbo سرعت دانلود ۳۳Mbps را پشتیبانی می کند. اما با فناوری ۵G شما می توانید فیلم های با حجم بالا را در ظرف یک دقیقه و در یک چشم به هم زدن دانلود کنید.

ورایزون همچنین ماه پیش اعلام کرد که آزمایشات میدانی ۵G را سال آینده انجام می دهد و برای رسیدن به این هدف، همکاری خود با Alcatel-Lucent، Cisco، Ericsson، Nokia، Qualcomm  و سامسونگ را آغاز کرده است.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

نوشته سرعت ۳.۶ Gbps نتیجه ی آزمایشات میدانی فناوری ۵G اولین بار در عصر تکنولوژی - Techera پدیدار شد.