سرمایه‌گذاری ۸۸۰ میلیون دلاری گوگل در ال‌جی دیسپلی برای تأمین پنل‌های OLED پیکسل ۲

سرمایه‌گذاری 880 میلیون دلاری گوگل در ال‌جی دیسپلی برای تأمین پنل‌های OLED پیکسل 2

به نظر می‌رسد که سری بعدی پیکسل به این زودی‌ها معرفی نشود اما هرچه به برگزاری کنفرانس I/O گوگل نزدیک می‌شویم، شایعات درباره پرچم‌دار غول جست‌وجو بیشتر می‌شود. گوگل همواره برای ساخت گوشی‌های هوشمند خود با کمپانی‌های سازنده گوشی‌های اندرویدی همکاری کرده و در آینده هم این روند ادامه خواهد یافت.

سری قبلی اسمارت فون گوگل، که نکسوس نام داشت، توسط دو کمپانی ال‌جی و هواوی تولید می‌شد و ساخت نخستین سری از پیکسل به اچ‌تی‌سی واگذار شد. حالا طبق گزارشی که از کشور کره به گوش رسیده، ظاهرا ال‌جی به ساخت سری بعدی پیکسل بسیار نزدیک شده است.

حالا گوگل قصد دارد 880 میلیون دلار در بخش نمایشگرهای ال‌جی سرمایه‌گذاری کند تا هیچ مشکلی برای تأمین پنل‌های OLED نسل بعدی پیکسل نداشته باشد که این موضوع منوط به موافقت کمپانی ال‌جی است.

گزارش‌هایی که از کشور کره به بیرون درز کرده بیان می‌کند که گوگل نقشه راه خود برای ساخت این پنل ها را به ال‌جی اعلام کرده است. اگر گوگل این پیشنهاد را قبول کند، گوگل می‌تواند با توجه شرایط تأمین قطعات، میزان تولید گوشی پرچم‌دار خود را افزایش دهد.

گوگل پیش از این برای ساخت پیکسل و پیکسل XL از نمایشگرهای AMOLED سامسونگ استفاده کرده است اما ظاهراً کمپانی ساکن مانتین ویو قصد دارد همکاری خود را با این کمپانی پایان داده و به سراغ دیگر غول کره‌ای برود.

این موضوع ممکن است بی‌ارتباط با شایعاتی که درباره درخواست اپل به سامسونگ برای ساخت 70 میلیون پنل OLED برای آیفون 8 نباشد. به‌هرحال صحت این اخبار به‌زودی و پس از اعلام رسمی از سوی دو کمپانی ال‌جی و گوگل مشخص خواهد شد.

نوشته سرمایه‌گذاری 880 میلیون دلاری گوگل در ال‌جی دیسپلی برای تأمین پنل‌های OLED پیکسل 2 اولین بار در پدیدار شد.