سرمایه گذاری ۴۶۴ میلیون دلاری آژانس فضایی اروپا برای بخش دوم ماموریت اگزومارس

سرمایه گذاری 464 میلیون دلاری آژانس فضایی اروپا برای بخش دوم ماموریت اگزومارس

ماموریت اگزومارس با وجود سقوط کاوشگر شیاپارلی همچنان به راه خود ادامه می دهد. در نشستی که روز گذشته در سوئیس برگزار شد، کشورهای عضو آژانس فضایی اروپا توافق کردند، بودجه ۴۳۶ میلیون یورویی (۴۶۴ میلیون دلاری) را برای بخش دوم ماموریت اگزومارس اختصاص دهند.

بخش دوم این ماموریت سال جاری وارد مریخ شده، و هدفش نشاندن یک سطح نورد بر روی سیاره سرخ تا سال ۲۰۲۱ است. وظیفه این سطح نورد، کاوش در سطح مریخ و نمونه برداری از اعماق مختلف سیاره خواهد بود.

آژانس فضایی اروپا کارهای زیادی را برای پیشرفت و توسعه سطح نورد به انجام رسانده، به خصوص با طراحی و آزمایش سطح نورد شیاپارلی که متاسفانه لحظاتی قبل از فرود بر روی سطح مریخ با مشکل مواجه شد.

 یوهان دیتریش ورنر، مدیر آژانس فضایی اروپا، می گوید، به تیمش اعتماد کامل دارد. ورنر در کنفرانس خبری گفت: “ما باید به سختی تلاش کنیم، چراکه بخش دوم نه تنها شامل مریخ نورد است بلکه ما در این ماموریت محموله هایی را هم باید ارسال کنیم.”

بر اساس گزارش وب سایت تک کرانچ، ۳۶۲ میلیون دلار از این بودجه را از طریق آژانس فضایی اروپا و شریکش در این ماموریت روسکاسموس (سازمان فضایی فدرال روسیه) تامین می شود؛ اما آژانس فضایی اروپا باید مقدار باقی مانده را فراهم کند.

شاید این آژانس مجبور به لغو یکی از پروژه های خود موسوم به ماموریت برخورد سیارک شود. گفتنی است، آژانس فضایی اروپا و ناسا قصد دارند، فضاپیمای کوچکی را به فضا بفرستند تا سناریوی برخورد یک سیارک به زمین را بررسی کنند.

.

منبع: engadget

نوشته سرمایه گذاری ۴۶۴ میلیون دلاری آژانس فضایی اروپا برای بخش دوم ماموریت اگزومارس اولین بار در تکرا - اخبار روز تکنولوژی پدیدار شد.