سرمایه گذاری ۸۰ میلیون دلاری ال‌جی برای تجهیز لوازم خانگی به خدمات ابری

شرکت تولیدکننده محصولات الکترونیکی ال‌جی الکترونیکس اعلام کرد سرمایه گذاری گسترده‌ای را در شرکت آلفونسو انجام می‌دهد تا بخش اعظم سهام این کمپانی که در زمینه تحلیل داده‌های مربوط به گیرنده‌های تلویزیون فعالیت می‌کند را خریداری کند.
ال‌جی هم اکنون بیش از 80 میلیون دلار در این زمینه سرمایه گذاری کرده است تا به بزرگترین سرمایه گذار آلفونسو تبدیل شود و مدیریت بیش از 50 درصد سهام این کمپانی را در اختیار بگیرد.
«پارک هیونگ-سِی» مدیر مرکز توسعه محصولات سرگرمی خانگی ال‌جی گفت: «سرمایه گذاری در آلفونسو یکی از مولفه‌های اصلی استراتژی ما برای تحول دیجیتال محسوب می‌شود که در حوزه‌های هوش مصنوعی، کلان داده‌ها و فضای پردازش ابری متمرکز است تا نحوه تعامل مشتری با دستگاه‌های خود را تغییر دهد..
او در ادامه توضیح داد: «ال‌جی با قابلیت‌های تحلیل داده گیرنده‌های تلویزیونی شرکت آلفونسو می‌تواند ضمن ارایه خدمات بهتر و محتوای سفارشی‌تر مطابق با خواسته مشتریان، نیاز همه افراد را به بهترین شکل برآورده کند.»
شرکت کره‌ای ال‌جی قصد دارد با استفاده از انواع مختلف نرم افزارها و خدمات آلفونسو از جمله سیستم‌های تحلیل داده، برنامه ریزی، فعال سازی رسانه و قابلیت‌های هوش مصنوعی طیف گسترده‌ای از محصولت سرگرمی خانگی خود را هوشمندتر کند و تجربه مشتریان خود را ارتقا دهد.